تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا فردی که خروپف میکند یک بیمار است

image آیا فردی که خروپف میکند یک بیمار است

امروزه خروپف دیگر تولید یک صدا در نظر گرفته نمی شود که منجر به ناراحتی سایر افراد شود، بلکه یک بیماری است و عوارض زیادی دارد.

خروپف کردن منجر به یکسری عوارض کوتاه مدت و بلند مدت می شود. عوارض کوتاه مدت را تحت عنوان اختلالات رفتاری-مغزی مشخص می کنیم.

افرادی که خروپف میکنند، دچار قطع تنفس می شوند. روزها خواب آلود هستند و در افکار خود تمرکز ندارند. بی قراری، عصبی بودن، زودرنجی از دیگر عوارض این مشکل است و افراد نمیتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

افرادی که از نظر خودشان شب تا صبح را به خوبی خوابیده اند، به هیچ عنوان نباید در طول روز تمایل به خواب داشته باشند؛ در غیر این صورت دچار اختلال در خواب هستند و باید به متخصص مراجعه کنند تا موضوع بررسی شود.

تکفارس آی آر

تحقیقات جدید نشان داده، افرادی که دیابت، فشارخون و مشکلات مغزی دارند دچار قطع تنفس در خواب هستند و تا زمانی که مشکل تنفسی آن ها برطرف نشود، نمی توان بیماری های مذکور را در آن ها به کنترل درآورد.

بخش عمده مشکلات قلبی، سکته های قلبی و آریتمی ها (بی نظمی صربان قلب) ناشی از مشکلات تنفسی در خواب است که علامت عمده ی آن خروپف و قطع تنفس است.

به طور کلاسیک مردان میانسال که کمی هم چاق هستند، بیشتر مستعد مشکلات تنفسی در خواب هستند ولی این مشکلات در هر فرد دیگری نیز می تواند بروز کند.

خروپف و قطع تنفس در اطفال و بالغین با هم فرق میکند. خروپف در اطفال و نوجوانان بیشتر به دلیل مشکلات گوش، گلو و بینی، مشکلات آناتومیک فک، صورت و چانه و لوزه های بزرگ است درحالی که در بالغین چنین نیست و مهم ترین مشکل چاقی مفرط است.

خروپف کردن در برخی افراد ارثی است و به دلیل شل بودن ماهیچه های حلق و گلو است! اما تاثیرگذارتر از عامل ژنتیک، می توان به نقش چاقی، داشتن گردن کوتاه و حجم زیاد چربی در گردن اشاره کرد.

www.takfars.ir

درمان این مشکل در تمام دنیا کمی دشوار است. در گروه اطفال و نوجوانان در صورت وجود اشکالات آناتومیک باید از روش جراحی، دندانپزشکی و در کل کارهایی که روی صورت و دهان انجام می شود، استفاده کرد ولی قاعده کلی درمان در بزرگسالان کاهش وزن است که می تواند از هر دارویی موثرتر باشد.

افرادی که در سنین بالاتر هستند و یک بیماری زمینه ای قلبی یا مغزی نیز دارند، باید شب ها از یک دستگاه مخصوص موقع خواب استفاده بکنند. این دستگاه با تولید هوا با فشار باعث می شود حلق و گلو را باز نگه می دارد تا فرد بتواند تنفس طبیعی داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر