تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا زنها میتوانند فیناستراید بخورند

این سوال برای خانمهایی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند ایجاد می شود که آیا آنها میتوانند از فیناستراید استفاده کرده و جلوی ریزش موها را بگیرند یا خیر ؟

پاسخ سوال منفی است : چون فیناستراید فقط برای مردان تجویز می‌شود . قرص فیناستراید mg 1 با نام تجارتی propecia جهت درمان ریزش مو یک بار در روز مصرف می شود این دارو در فوریه سال ۱۹۹۸ معرفی شده است . از مطالعه ۵ ساله ۹۰% بیماران هیچ کاهشی را در تعداد مو نشان نداده اند . میزان رویش مویی که با این دارو می توان انتظار داشت متفاوت است و تراکم رویش مو کمتر از ۱۵% بوده است . خانمها به هیچ عنوان نباید این دارو را مصرف کنند چون نه تنها هیچ تاثیری روی موها ندارد بلکه مشکلات جدی برایشان ایجاد خواهد کرد. داروی فیناستراید در مردان ۱۸ تا ۴۱ ساله با ریزش موی ملایم تا متوسط در نواحی فرق سر و پیشانی تاثیر دارد ولی، الگوی ریزش مو در نواحی گیچ گاهی را بهبود نمی بخشد. رشد مو اغلب پس از ۶ ماه مصرف مداوم این دارو آغاز می شود و اگر پس از ۱۲ ماه مصرف، هیچ اثری مشاهده نشد احتمالا ادامه درمان موثر و مفید نخواهد بود. این دارو باید به صورت مداوم و روزانه مصرف شود، در غیر این صورت موی رشد یافته مجددا میریزد. استفاده از این دارو در خانم ها مجاز نیست زیرا، علاوه بر اینکه اثر آنها در خانم ها هنوز به اثبات نرسیده است، ممکن است اثرات سویی بر جنین نیز داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر