تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا رژیم غذایی فقط با حبوبات لاغر کننده است

image آیا رژیم غذایی فقط با حبوبات لاغر کننده است

تصوری که یافته های حال حاضر دانشمندان موضوعی خلاف آن را نشان می دهد بر این اساس، در میان خانواده خوراکی های این حبوبات هستند که بیش از سایر مواد میتوانند ما را سیر نگه دارند.

به گمان بسیاری از ما گوشت و مرغ دیگر محصولات پروتئینی بهترین و سالم ترین گزینه موجود برای لاغری هستند.

مطالعات انجام شده، روی سه گروه از افراد با رژیم های مختلف فیبر، گیاهخواری و پروتئین حاکی از آن است که حبوبات بیش از سایر مواد میتوانند مانع از گرسنگی ما شوند و بدین طریق به کاهش وزن ما کمک کنند. در واقع، افرادی که حبوبات مصرف میکنند در وعده غذایی بعدی ۱۲ درصد کمتر کالری مصرف میکنند و به همین شیوه کاهش وزن بیشتری را تجربه میکنند.

این در حالی است که رژیم پروتئین، گزینه ای پرطرفدار میان افراد دارای اضافه وزن به حساب می آید. نوعی از رژیم غذایی که در مقایسه با حبوبات و خوراکی های دارای فیبر فراوان حرف چندانی برای گفتن ندارد و به سادگی می توان از کنار آن عبور کرد؛ زیرا حبوبات نه تنها مواد مورد نیاز بدن را تأمین میکنند و بسیار مغذی هستند بلکه مدت زمان طولانی تری ما را سیر نگه می دارند.

تکفارس آی آر

بنابراین، اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی میکنید و به دنبال کاهش وزن یا حتی پیشگیری از افزایش وزن هستید بهتر آن است که جایگاه ویژه ای برای حبوباتی مانند لوبیا و نخود در نظر بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر