تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا دویدن به عقب هم برای سلامتی مفید است

دویدن به عقب ورزشی که طرفداران زیادی در دنیا دارد. در این ورزش تنها کاری که لازم است انجام دهید دویدن به عقب است. این ورزش موثر و قوی به پاها و کمر هیچ آسیبی وارد نمیکند و نیم تنه پایین بدن را قوی تر و متعادل تر می سازد.

این تمرین یک ورزش کاملا هوازی است و نه تنها کالری زیادی می سوزاند بلکه با تمرین دادن گروه های عضلانی به خصوص عضله چهار سر ران یک تمرین کامل است.

هر ۱۰۰ قدم به عقب برابر است با ۱۰۰۰ قدم عادی به جلو و هر یک جهش در دویدن به عقب برابر است با ۶ جهش در ورزش دوی عادی به جلو. بنابراین هم کالری زیادی می سوزانید و هم زمان زیادی را از دست نمی دهید.

پاها و ماهیچه را قوی و محکم میکند

دویدن به عقب بدون اینکه هیچ فشاری به زانوها وارد شود ماهیچه ها را تقویت میکند. همچنین ماهیچه هایی که در دویدن به جلو تاثیری نمی بینند را تقویت میکند به عنوان مثال ساق پا، عضلات ساق پا و عضله های چهار سر ران.

تکفارس آی آر

به زانوها آسیبی نمی رساند و آن ها را بازسازی میکند

وقتی به جلو می دوید در واقع یک حرکت را دائم دارید تکرار میکنید و این باعث عدم تعادل و ایجاد مشکلات حاد برای زانوها می شود. دویدن به عقب تاثیر کمتری روی زانوها دارد و تعادل بین گروه های عضلانی مخالف را بیشتر میکند. بنابراین هم راه رفتن شما را بهتر میکند و هم آسیب ها را کاهش می دهد.

دید پیرامونی چشم و تعادل را تقویت میکند

از آن جایی که در دویدن به عقب پشت سرتان را نمی بینید که چه چیزی سر راهتان قرار دارد بنابراین حس شنوایی تان را تقویت میکند.

برای مغز مفید است

www.takfars.ir

تغییر برنامه های ثابت و روتین ورزش و حرکت دادن ماهیچه ها در یک جهت کاملا مخالف باعث می شود مغز متفاوت فکر و عمل کند.

چند پیشنهاد

اگر میخواهید ورزش دویدن به عقب را امتحان کنید پیشنهاد می کنم در مسیری که می شناسید این کار را شروع کنید.

اگر دوست ندارید با این سبک ورزش در فضای بیرون جلب توجه کنید می توانید داخل خانه روی تردمیل آن را امتحان کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر