تصمیم بگیرید که نوشیدنی‌های ورزشی، در چه زمانی برای شما مناسب هستند.

*مشاغلی که از نظر فیزیکی سخت هستند

ورزشکاران، سربازان و کارگرانی که با دست کار می‌کنند، معمولا از نظر فیزیکی زندگی دشواری دارند. به قدر کافی هیدراته ماندن در قبل، هنگام و بعد از فعالیت برای کارایی، سلامت و تندرستی این افراد بسیار مهم است. مصرف مایعات برای بسیاری از این افراد به دلیل حواس پرتی، مزاحمت یا در دسترس نبودن مایعات، ممکن است به کندی انجام شود.

علاوه بر این با توجه به آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، نشانه‌های تشنگی بدن در این موارد معمولا تا زمانی‌که کم آبی رخ دهد آشکار نمی‌شوند. نوشیدنی‌های ورزشی ممکن است برای افرادی با مشاغل طاقت فرسای فیزیکی، مفید باشد زیرا نوشیدن آن‌ها آسان است و رطوبت و انرژی مورد نیاز عضلات را به راحتی به بدن می‌رسانند.

*آب و هوای به شدت گرم یا سرد

هنگامیکه افراد در محیط‌های بسیار گرم یا سرد زندگی می‌کنند و فعالیت فیزیکی دارند، معمولا مایعات کافی برای پر کردن ذخایر آب بدنشان دریافت نمی‌کنند. در گرمای شدید و رطوبت بالا، تبخیر آهسته انجام می‌شود و بدن برای حفظ یک درجه حرارت طبیعی باید سخت‌تر کار کند. در آب و هوای سرد، قرارگیری در معرض این عناصر می‌تواند احساس تشنگی را کاهش دهد.

کسانی که بیشتر از همه از کم آبی در این نوع آب و هوا رنج می‌برند، افراد مسن، بچه‌های کوچک و افراد مریض، دارای اضافه وزن یا کسانی هستند که فعالیت‌های بسیار شدید انجام می‌دهند. هنگامیکه بدن در معرض درجه حرارت‌های شدید قرار می‌گیرد، ممکن است مصرف مقادیر کم نوشیدنی‌های ورزشی، ضروری باشد.

*مصرف انرژی محدود

ورزشکاران رقابتی مانند کشتی گیران و بوکسرها که تقسیم بندی‌ها و کلاس‌های وزنی مختلف دارند، اغلب باید به منظور حضور در یک دسته وزنی، کالری مصرفی‌شان را محدود کنند. در زمانیکه لازم است این افراد وزن‌شان را تحت کنترل داشته باشند اما به انجام تمرینات سنگین ادامه دهند، در صورتیکه قبل از تمرین یک وعده غذایی با کیفیت بالا خورده نشود، ممکن است از نوشیدنی‌های ورزشی استفاده گردد. کربوهیدارت موجود در این نوشیدنی‌های ورزشی به حفظ فعالیت بدنی کمک خواهد کرد.

سایرین

به طور کلی نوشیدنی‌های ورزشی برای افرادی که به یکی از دسته‌ها یا موقعیت‌های بالا تعلق ندارند، مناسب نمی‌باشد. برای آن‌هایی که در فرکانس، شدت و آب و هوای متعادل ورزش می‌کنند، مایعات و الکترولیت‌ها می‌توانند به اندازه کافی توسط نوشیدن آب و مصرف یک رژیم غذایی متعادل جایگزین شوند.

استفاده مداوم از نوشیدنی‌های ورزشی می‌تواند به اندازه نوشیدن سایر نوشابه‌های شیرین، باعث مشکلات سلامتی شود. به گفته دانشکده‌ی بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، مصرف نوشیدنی‌های شیرین، خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و نقرس را افزایش می‌دهد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید