تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن صبحانه زیاد برای سلامتی مفید است

image آیا خوردن صبحانه زیاد برای سلامتی مفید است

خوردن بیش از حد غذا در یک وعده غذایی و یا در طول یک روز، پرخوری گفته می شود بعضی اوقات کودکان به دلیل استرسی که دارند بیشتر از نیاز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه این موضوع نمی شوند و اگر به صورت یک عادت در بیاید خطرناک است و در نهایت منجر به چاقی می شود.هتر است افراد به جای زیاد یا کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند

افراد نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند.

لازم نیست این وعده ها حذف شود بلکه باید در این وعده ها از مواد غذایی مناسب استفاده شود تا همان طور که مواد مغذی مورد نیاز مثل پروتئین و ویتامین ها به بدن می رسد، بدن بیش از حد انرژی دریافت نکند.

افراد حتماً باید از گروه سبزیجات استفاده کنند و شیر و لبنیات مثل کره ماست و پنیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، باعث می شود که افراد همیشه سالم و تندرست باشند.

تکفارس آی آر

مواد غذایی چرب، شور و شیرین به سلامتی ضرر می زند و مصرف بعضی از مواد غذایی مانند انواع تنقلات تنها شکم را پر کرده و عملاً نیازهای غذایی ما را برآورده نمی کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر