تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن سیزجات فریز شده هم خاصیت دارد یا نه

image آیا خوردن سیزجات فریز شده هم خاصیت دارد یا نه

در یک از تحقیقات اخیر ، فراوانی ویتامین های مختلف در هشت ماده ی غذایی ، هم به صورت تازه و هم یخ زده ، مورد بررسی قرار گرفت : بلوبری ، بروکلی ، هویج ، ذرت ، لوبیا سبز ، نخود سبز ، اسفناج و توت فرنگی . به طور کلی بین یخ زده و تازه ی این میوه ها و سبزیجات تفاوتی دیده نمی شود ، حتی در مواردی نوع یخ زده از مواد مغذی بیشتری برخوردار بوده است .

همچنین میزان فولات و یا همان ویتامین های گروه B در مواد غذایی یخ زده و تازه تفاوت چندانی ندارد ، حتی اگر چندین ماه از نگهداری مواد در فریزر گذشته باشد .

علاوه بر این ، گاهی برای آنکه میوه ها و سبزیجات تازه به یخچال های خانه ی ما برسند به چندین روز زمان نیاز دارند . این مواد را گاهی فروشندگان مدت ها در انباری ذخیره میکنند . در یخچال نیز میوه ها و سبزیجات را خود ما برای چندین روز نگه می داریم . به همین دلایل هم ، گاهی محصولات نرسیده و پیش از موعد چیده می شوند و این میوه ها و سبزیجات زمان کافی برای تکامل و افزایش مواد مغذی خود ندارند .

شرکت هایی که مواد غذایی یخ زده می فروشند اما ، معمولا میوه ها و سبزیجات را رسیده و کامل ، یعنی درست زمانی که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند ، می چینند و در چنین شرایطی آنها را فریز می نمایند .

تکفارس آی آر

خرید سبزیجات یخ زده همچنین به شما این امکان را می دهد تا در هر فصلی از سال که میخواهید هر ماده ی غذایی را مصرف کنید .این مواد گاها حتی از نظر اقتصادی هم به صرفه هستند .

اگر همیشه با مصرف سبزیجات تازه و میوه های مختلف درگیر هستید ، بهتر است بدانید استفاده از مواد غذایی یخ زده قطعا مفید تر و بهتر از عدم مصرف آنها به طور کلی می باشد . برای بسیاری از مردم نیز دسترسی به مواد یخ زده بسیار ساده تر است .

نکاتی درباره ی مصرف سبزیجات و میوه های یخ زده

با وجود تمام فوایدی که درباره ی میوه ها و سبزیجات یخ زده گفته شد ، نکات و ترفند هایی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید بیشترین بهره را از مواد غذایی یخ زده ببرید .

دنبال میوه ها و و سبزیجات با کیفیت بگردید : تا حد امکان میوه ها و سبزیجات اورگانیک خریداری کنید ، زیرا در پرورش آنها از آفت کش ها استفاده نشده است .

www.takfars.ir

میوه ها و سبزیجات را برای مدت های طولانی در فریزر نگه ندارید : با این حال که برخی از میوه ها و سبزیجات به اندازه ی نوع تازه ی خود مفید هستند ، مواد مغذی موجود در آنها با گذشت زمان تحلیل می رود . به طور کلی بهتر است میوه ها و سبزیجات یخ زده را در کمتر از سه ماه مصرف نمایید .

سبزیجات و میوه های خالص بخرید : این روزها میوه ها و سبزیجات یخ زده همراه با مواد مختلفی مثل انواع سس ، شیرین کننده ها و غیره فروخته می شوند . اما شما همیشه به دنبال نوع ساده ی آن بگردید . باید در برچسب روی مواد غذایی تنها یک ترکیب نوشته شده باشد ، زیرا همیشه می توانید سایر ترکیبات را خود در منزل به آن اضافه نمایید .

ارزش غذایی سبزیجات را حین پخت و پز از بین نبرید : بهترین راه پختن سبزیجات یخ زده ، بخار پز کردن و یا سرخ کردن آنها در یک تابه با میزان بسیار کمی از یک روغن سالم است . جوشاندن این سبزیجات نه تنها تمام مواد مغذی موجود در آنها را در آب حل میکند ، بلکه ممکن است در آخر طعم خیلی خوبی هم نداشته باشند .

از خرید سبزیجات کنسروی صرف نظر نمایید : غیر از گوجه فرنگی و کدوحلوایی ، سبزیجات و میوه های کنسرو شده مواد مغذی خود را از دست داده اند و علاوه بر این برای طعم بخشیدن به آنها معمولا میزان زیادی شیرین کننده اضافه میکنند .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر