تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن سوپ های آماده ومجود در بازار مضر است

image آیا خوردن سوپ های آماده ومجود در بازار مضر است

سوپ به عنوان بهترین پیش غذا کاربرد فراوانی دارد . اما با ماشینی شدن زندگی و کمبود وقت برای آشپزی متاسفانه خوردن سوپ های آماده بسیار رایج است که نه تنها مفید نیستند بلکه خطرات بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارند . بهترین کار برای سالم ماندن و دوری از مضرات این غذاهای آماده تهیه کردن آن در خانه است.

سوپ های خانگی به دلیل بهره مند شدن از عصاره های مختلف غذایی طبیعی، از لحاظ سالم بودن و مقوی بودنشان قابل قیاس با سوپ های آماده که از بیرون تهیه میکنید نمی باشند.

یک کاسه سوپ می تواند غذایی راحت و سالم باشد، اگر مواد سالمی برای تهیه آن استفاده کنید و به این وسیله مقدار مصرف سبزی ها، پروتئین، فیبرهای خوراکی و حتی میوه ها را بالا ببرید.

باید مراقب باشید که از طریق سوپ به خصوص سوپ های آماده کالری،چربی اشباع شده، قند و نمک بیش از حدی وارد بدنتان نکنید.

تکفارس آی آر

سوپ های با پایه خامه ای که دارای، خامه و کره هستند که چربی هایی اشباع شده شده اند و مصرف زیادشان خوب نیست. دریافت بیش از حد چربی های اشباع شده باعث می شود که میزان کلسترول بد در خون شما بالا رود و احتمال انسداد شریان ها افزایش یابد.

سوپ های آماده چربی های اشباع شده زیادی دارند

دلیل مضر بودن سوپ های آماده

نمک: سوپ های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. سوپ هایی تهیه شده در رستوران ها ممکن است حتی مقدار بیشتری نمک داشته باشند. دریافت بیشتر نمک با فشارخون بالا و نارسایی قلب ارتباط دارد.

قند:سوپ های سرد میوه ای حاوی قندهای افزوده هستند، اما به برخی از سوپ های سبزی هم قند اضافه می شود. میزان قند یا شکر افزوده شده به غذاها باید در حد ۲۴ گرم در روز برای زنان و ۳۶ گرم برای مردان محدود شود.

www.takfars.ir

کالری: به طورکلی سوپ ها نسبت به سایر پیش غذاها کالری شان کمتر است، اما وقتی مواد غذایی دیگری مانند پنیر، خامه، نان های خشک مکعبی کروتن روی آن میریزند یا آن را با نان مصرف میکنند، میزان کالری های دریافتی افزایش می یابد.

توصیه کلی این است که تا حد ممکن از سوپ های آماده نخورید. البته می توانید گاه گاه سوپ آماده اشکالی ندارد به شرطی که میزان کالری شان کمتر از ۵۰۰ ، میزان سدیم یا نمکشان کمتر از ۶۰۰ میلی گرم، میزان چربی های اشباع شده شان کمتر از ۵ گرم و میزان قند افزوده شده به آن ها کمتر از کمتر از ۵ گرم باشد، بنابراین باید به اطلاعات روی برچسب غذایی بسته سوپ دقت کنید.

درنهایت، سالم ترین سوپ را خودتان می توانید درست کنید. پایه سوپ خامه ای به کار نبرید، به جای آن از پایه سوپ جوجه کم نمک یا سوپ سبزی کم نمک استفاده کنید و بعد سبزی ها و ادویه مطلوبتان را به آن بیفزایید. بعد می توان برای افزایش محتوای فیبر و مواد مغذی سبزی هایی مانند فلفل، اسفناج، پیاز، هویج، مارچوبه را به سوپتان اضافه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر