تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا تنها در یک خانه زندگی کردن برای آدم ها بد است

image آیا تنها در یک خانه زندگی کردن برای آدم ها بد است

در هر صورت اگر ویژگی های شخصیتی شما با تنها زندگی کردن همخوانی دارد، بد نیست نگاهی به مزایای این شیوه زندگی بیندازید.

کمک به فرد در کشف بعدهای تاریک شخصیتش

تنها زندگی کردن محیط کاملا انفرادی را برای فرد فراهم میکند تا به واسطه آن بتواند بدون هیچ اختلال و حواس پرتی چیزهای بیشتری درباره خود کشف کند. توانایی هایی مانند اینکه فرد بتواند نقاط قوت و ضعف، خواسته ها، انگیزه ها و الگوهای رفتاری خود را بشناسد.

اساسا، تنها زندگی کردن زمان بیشتری به شما می دهد که بر خودتان تمرکز بیشتری داشته باشید. این فراغت به شما کمک میکند توانایی های درونگرایی خود را توسعه دهید و در نهایت می تواند زندگی شما و اطرافیان تان را بهتر کند.

تکفارس آی آر

کمک به فرد برای طاقت آوردن زیر فشار کار

تنها زندگی کردن به شما بیشترین حد آزادی را می بخشد که به واسطه آن می توانید کمی آرام باشید و ریلکس کنید. زندگی در تنهایی به شما کمک میکند بعد از یک روز شلوغ و انبوه کارهایی که داشتید، راحت و فارغ شوید. این امر به خصوص برای افرادی که ویژگی همدلی دارند و بسیار حساسند و حجم کارهای روزانه شان را با خود به دوش می کشند مفید است زیرا این افراد اگر فشارهای روزشان را کنار نگذارند غالبا دچار بیماری های جسمی و روحی می شوند. از طرف دیگر، زندگی در خانه ای شلوغ با افراد زیاد، کار را برای شما سخت میکند و اجازه نمی دهد تا بتوانید در سکوت و آرامش کامل استراحت کنید.

کمک کردن در جهت بازگشت به خویشتن خلاق خود

تنها زندگی کردن به شما زمان و آزادی لازم را می دهد تا بتوانید احساسات و خواسته های خود را کشف کرده و روی آنها کار کنید.

بسیاری از بزرگترین نویسندگان، هنرمندان و موسیقی دانان با خود خلاق شان در تنهایی ارتباط برقرار کردند چرا که تنهایی بهترین وضعیت برای افراد است که محیطی را بیابند تا در آن فکر کنند، رویاپردازی کنند و آثار برجسته شان را خلق کنند.

www.takfars.ir

فرد را از زیر بار سنگین مسئولیت هایش می رهاند

هنگامی که تنها باشید می توانید هر کاری که میخواهید را هر زمان که میخواهید و هر کجا که میخواهید انجام دهید. در این شیوه زندگی، دیگر فشار ثابتی به شما تحمیل نمی شود/، دیگر وظایف خسته کننده ای ندارید که مجبور باشید انجام شان دهید و همچنین لازم نیست بیش از اندازه حواس تان به رفتار و گفته های اطرافیان تان باشد. البته زندگی با دیگران می تواند برای تان هم خوب باشد و هم بد.

جنبه مثبت زندگی در جمع و کنار دیگران این است که مهارت های واقعا سودمندی را در رابطه با زندگی به شما می آموزد. به شما این تجربه را یاد می دهد که چگونه با دیگران کنار بیایید و اینکه چگونه با سایرین به صورت مسالمت آمیز سازش کنید اما جنبه منفی این روش زندگی این است که شما را از زندگی هماهنگ، موزون و لذتبخش منع کرده و سرکوب تان میکند.

به ایجاد تعادل درونی کمک میکند

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیار متصل، مرتبط و شبکه بندی شده است. این جامعه از ما می خواهد که تقریبا ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در دنیای خارجی پر از انواع شایعات و اخبار وجود داشته و درگیر آنها باشیم. همانطور که کلینبرگ (Klinenberg)، جامعه شناس و محقق آمریکایی، اشاره میکند، «دیدن رابطه موجود میان تقاضا برای رابطه مداوم، چه به صورت آنلاین و چه در محل کار و افزایش روز افزون در زمانی که برای خودمان صرف می کنیم، کار سختی نیست.»

افرادی که تنها زندگی میکنند فرصت زیادی برای تمرکز دارند و به این ترتیب میتوانند تمرکز و تعادل درونی بیشتری در خود به وجود آورند.

به ایجاد روابط عمیق تر کمک میکند

تنها زندگی کردن زمان را به شما هدیه میکند. زمانی که به شما این فرصت را می دهد که بر آنچه برای بسیاری با ارزش است تمرکز کنید. زندگی با افراد دیگر باعث می شود کارهای سطحی و سرسری زیادی برای انجام داشته باشید و بی دلیل حواس تان پرت این و آن شود.

قدر دیگران را بهتر می دانید

زندگی کردن به تنهایی تعادل متناسبی در زندگی فرد ایجاد میکند. به واسطه این تعادل و هماهنگی می توانید بیشتر و بیشتر از زندگی شخصی تان لذت ببرید و همچنین بیش از قبل برای حضور دیگران در زندگی تان ارزش قائل باشید.

تک فارس

تنها زندگی کردن، بدون حضور کسی موجب می شود هنگامی که کسی کنارتان باشد، قدر وی را بیشتر بدانید.

کم کم حس اعتماد به نفس و غرور شخصی را به فرد القا میکند

هنگامی که تنها زندگی میکنید، دیگر کسی نیست که برای تان آشپزی کند، خانه را تمیز کند، لباس های بد بو یا جوراب های کثیف تان را بشوید.

از این به بعد دیگر همه چیز کاملا به خودتان بستگی دارد که چگونه مراقب خودتان باشید، چون اگر خودتان حواس تان نباشد کسی نیست که به شما و مسائل مربوط به شما رسیدگی کند.

وقتی با تجربه ناب و دست اول خود به درک این موضوع می رسید که می توانید خودکفا باشید و از خودتان مراقبت کنید، در واقع به خودتان توجه بیشتری کرده اید و برای خودتان احترام بیشتری قائل می شوید. این موضوع به نوبه خود احساس عزت نفس شما را افزایش می بخشد.

***

تنها زندگی کردن رویکرد تازه ای است که در جامعه ما نیز در حال شکل گیری و گسترش است. سرعت انتشار این پدیده در سرتاسر جهان شگفت انگیز است. از این رو گسترش آگاهی عمومی نسبت به این دیده نوظهور بسیار لازم و ضروری است. جامعه ما باید بداند تنها زندگی کردن نه تنها عیبی ندارد و مشکلی به حساب نمی آید، بلکه برای افرادی که ظرفیت این شیوه زندگی را دارند بسیار مفید هم خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر