تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا بدن من سالم است یا بیمار چطور باید فهمید

ادرار تیره

اگر رنگ ادرارتان تیره شود نشان دهنده این است که چیزی در بدنتان درست نیست. این احتمال وجود دارد که بدنتان دچار کم آبی شده باشد. در این صورت راه حل نوشیدن آب است

اما رنگ تیره ممکن است به علت وجود خون در ادرار باشد که نشان دهنده یک مشکل بالقوه در کلیه یا کبد است؛ که در اینصورت باید با پزشکتان مشورت کنید، ولی اگر می‌خواهید سلامت کلیه هایتان را در حال حاضر تضمین کنید بهتر است به اندازه کافی آب بنوشید و روی تغذیه سالم و ورزش منظم تمرکز کنید

تورم پا‌ها

آیا پاهای شما ورم کرده به نظر می‌رسد؟ به گفته روهر به این عارضه اِدم edema گفته می‌شود و می‌تواند نشان از مشکل تیروئید داشته باشد (یا حتی مشکلات جدی‌تر در مورد قلب یا کلیه باشد). با دیدن این علامت مراجعه به پزشکتان اهمیت پیدا می‌کند، چون اختلالات تیروئید را می‌توان با طیف وسیعی از دارو‌ها و شروع ورزش‌های تخصصی منظم کنترل کرد.

تکفارس آی آر

بلند بودن انگشت حلقه

صبر کنید، آیا بدن شما با اندازه طول انگشتانتان می‌تواند از سلامتیتان خبر دهد؟

احتمالش وجود دارد، بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ناتینگهام انجام شد اگر انگشت حلقه شما بلند‌تر از انگشت اشاره شما باشد می‌تواند نشان دهد که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آرتروز هستید، به خصوص در زانو.

نویسندگان این مطالعه علت دقیقی برای این موضوع عنوان نکرده‌اند. برای پیشگیری از این عارضه به طور منظم ورزش کنید و وزنتان را در محدوده سلامت نگه دارید تا هر گونه زمینه بالقوه ابتلا به بیماری را عقب برانید، اما هنوز هم بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

هوس خوردن یخ

www.takfars.ir

به گفته روهر اگر همیشه در فریزر به دنبال خمیر کوکی و ماست یخ زده یا خود یخ هستید ممکن است به علت فقر آهن باشد. چرا؟ افرادی که دچار فقر آهن هستند اغلب دچار پیکا (هرزه خواری) می‌شوند. اختلالی که در آن افراد به دنبال خوردن مواد بدون ارزش غذایی می‌روند، به خصوص یخ (هر چند گاهی مردم به سراغ خوردن اقلام غیر غذایی مانند خاک یا کاغذ هم می‌روند)

پزشک شما می‌تواند بهترین درمان را برایتان در نظر بگیرد. اضافه کردن غذاهای سرشار از آهن (گوشت قرمز، سبزیجات با برگ سبز، غلات غنی شده با آهن) همراه با ویتامین C به رژیم غذاییتان می‌تواند به جذب بهتر آهن در بدن کمک کند.

چین و چروک در قسمت‌های عجیب و غریب

درست است که زیبایی فقط با پوست تظاهر پیدا می‌کند ولی گاهی اوقات تظاهرات پوستی می‌تواند نشان دهنده اتفاقاتی باشد که داخل بدن رخ می‌دهد.

در واقع بیشتر چین و چروک‌ها به احتمال زیاد فقط نشانه‌ای از پیری پوست هستند، اما یک مطالعه که در مجله پیری شناسی منتشر شده دلیلی متفاوت برای آن‌ها ارائه نموده است: فشارخون بالا.

محققان متوجه شدند زنانی که دچار چین و چروک در بخش‌هایی از بدن می‌شوند معمولا در معرض نور آفتاب نیستند مثل بازو‌ها، احتمال ابتلا به فشارخون بالا در آن‌ها بیشتر بوده و بهتر است با پزشک خود در مورد کاهش مصرف نوشابه‌ها و نمک مشورت کنند

بوی بد دهان

شاید زمان استفاده از خوشبو کننده دهان تمام شده باشد. به گفته روهر بوی بد دهان مزمن می‌تواند نشانه‌ای از التهاب لثه باشد؛ و اگر آن را درمان نکنید می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی‌تری شود که باعث از دست دادن دندان هایتان شود. سعی کنید همیشه مسواک زده و نخ دندان بکشید و بهداشت دهان و دندانتان را رعایت نمایید

مدفوع سیاه

اگر رنگ مدفوع‌تان سیاه شده است، می‌تواند به علت خونریزی داخلی و اغلب به علت زخم معده و یا خوردن غذاهای تند باشد. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم که اگر سیاه بودن مدفوع برای‌تان تکرار شد حتما با پزشکتان مشورت کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر