تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا استفاده ار هدفون برای گوش ضرر دارد

image آیا استفاده ار هدفون برای گوش ضرر دارد

آسیب‌های صوتی به گوش به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول که ترومای صوتی نام دارند، صداهایی هستند که به صورت ناگهانی و شدید و در فرکانس‌های بالاتر از ۲ هزار به گوش وارد شده و می‌تواند به کری کامل گوش نیز بیانجامد.  این ترومای صوتی می‌تواند در میدان تیراندازی رخ دهد یا به علت بروز موج انفجار و صدای ترقه ایجاد شود.

نویزایندیوس آسیبی است که به صورت تدریجی به گوش وارد می‌شود و حاصل سر و صدای موجود در کارخانه‌ها با فرکانس ۴ هزار و همچنین استفاده ناصحیح از هدفون است.

طبق قانون کار در محیطی که شدت صدا بین ۸۰ تا ۹۰ دسی‌بل باشد افراد نمی‌توانند بیش از ۸ ساعت کار کند چرا که در غیر این صورت به گوش آسیب می‌رسد و اگر شدت بیشتر شود باید به موازات آن میزان تماس صدا با گوش کمتر شود و در کنار آن از اقدامات محافظتی گوش نیز استفاده شود.

هر چقدر میزان زمان و تماس صوت با گوش بیشتر باشد به تبع آن مشکلات بیشتری برای گوش حادث می‌شود همچنین فواصل زمانی استفاده نیز مهم است و باید در فواصل زمانی استراحت نیز گنجانده شود.

تکفارس آی آر

اگر میزان صدای هدفون زیاد باشد و افراد به طور مداوم و پشت سر هم از هدفون استفاده کنند، وزوز و سنگینی گوش در کمین آنهاست که در مراحل پیشرفته می‌تواند به عدم تحمل صدا بینجامد.

اگر استفاده و تماس صوتی گوش محدود نشود و زمان استفاده بیشتر شود می‌تواند باعث کاهش شنوایی عصبی گوش شود که این آسیب بیشتر در فرکانس ۴ هزار رخ می‌دهد که اگر زمان بگذرد فرکانس‌های بالا و پایین‌تر از ۴ هزار نیز آسیب دهنده می‌شوند.

اولین علامت آسیب به گوش را وزوز گوش ،‌ اگر مدت زمان استفاده بیشتر شود می‌تواند در مراحل پیشرفته به سنگینی گوش منجر شده و در مراحل بعدی حتی به عدم تحمل صدا بیانجامد.

افرادی که از هدفون استفاده می‌کنند

افراد دقت داشته باشند که میزان صدای هدفون کم باشد؛

www.takfars.ir

مدت استفاده از هدفون محدود باشد و به طور مداوم و پشت سر هم از هدفون استفاده نکنند

به فواصل زمانی خاصی با نوار گوش یا مراجعه به متخصص گوش‌، حلق و بینی سلامت گوش خود را چک کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر