تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا از این خواص عناب تا بحال اطلاع داشته اید

image آیا از این خواص عناب تا بحال اطلاع داشته اید

عناب خواص دارویی دارد و نباید هر روز استفاده شودبخصوص سردمزاجان باید دقت کنند که زیاده‌روی در مصرف آن باعث ایجاد مشکل برای آنها نشود.

با این حال، این میوه به دلیل طبیعت معتدل رو به خنک، برای التیام مشکلات ناشی از حرارت و التهاب و سوزش بسیار مفید است.

درختچه ای به نام عناب وجود دارد که Ziziphus Zizyphus نام انگلیسی اش است و ارتفاعش تا ده متر میرسد.برگ هایی با شکل تخم مرغ و کوچک با رنگ سبز در این درختچه موجود است که در زمستان این برگ ها میریزند.میوه عناب شکلی همانند زیتون دارد و از خاصیت های زیادی بهره می برد.میوه عناب در اوایل ایجادش رنگ سبز دارد ولی در نهایت قرمز رنگ خواهد شد.

عناب گرچه خواص دارویی شگفت انگیزی دارد اما خاصیت غذایی ندارد و به دلیل سختی در هضم نباید زیاد از آن استفاده شود.

تکفارس آی آر

چون عناب طبیعت رو به خنکی دارد برای رفع سوزش و گرفتگی گلو هنگام استفاده زیاد از حنجره مناسب است و افرادی که سخنران، قاری یا مداح هستند بهتر است گهگاهی از آن استفاده کنند.

کسانی که در اثر حرارت و گرمی مزاج دچار سوزش ادرار، سوزش مقعد و خارش زیرپوستی می شوند یا التهاب حاد کلیه و مثانه دارند یا مبتلا به مشکل کبد گرم و خستگی های مزمن شده‌اند بهتر است تحت نظر متخصصان طب سنتی از این میوه استفاده کنند.

عناب در سردمزاجان باعث ضعف قوای جنسی می‌شود اما برای گرم مزاجان فواید بیشتری دارد ، مصلح عناب عسل، کشمش و مویز است و بهترین روش استفاده از این میوه برای رفع گرمی و التهاب و سوزش به این شیوه است که افراد ۳-۲ عدد عناب را با یک قاشق زرشک در یک فنجان آب به مدت چند ساعت خیس کنند و بعد آن را له و مخلوط کرده و از صافی رد کنند. مایع به دست آمده که خنک است برای دفع صفرا و جوشش خون و التیام حرارت و التهابات بدنی مفید است.

در میان عناب های ریز و درشت و تازه و خشکی که در اغلب عطاری ها به فروش می رسد انواع درشت‌تر و قرمزتر و آنهایی که نیمه‌خشک و خشک هستند بهتر از انواع ریز و تازه آن است.

در برخی روایات نقل شده که عناب برای تسکین التهاب چشم مفید است، در نتیجه برخی افراد عناب را نرم کرده و با آن سرمه می کشند اما باید گفت:گرچه عناب طبیعت رو به خنکی دارد و برای التهاب چشم می تواند خوب باشد، مصرف خودسرانه آن مخصوصا در موارد حساس مثل چشم، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

www.takfars.ir

تجویز گیاهان دارویی فقط باید توسط پزشک حاذق در طب سنتی صورت گیرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر