تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا آب میوه های مصنوعی و فروشگاهی مضر هستند

افراد بر این باورند که آب میوه های صنعتی میتوانند سلامت آن ها را تضمین کنند.این آب میوه ها حاوی مقدار زیادی مواد قندی و مقادیر ناچیزی ویتامین و مواد آنتی‌اکسیدانی هستند.به همین دلیل این آب میوه ها از نظر داشتن قند هیچ تفاوتی با نوشابه ها ندارند.

قسمت عمده قند موجود در آبمیوه های صنعتی را فروکتوز تشکیل می دهد، کبد تنها عضوی است که می تواند مقادیر محدودی از این قند را متابولیزه کند. بنابراین با نوشیدن آبمیوه کبد قادر به تجزیه این مقدار زیاد فروکتوز نیست و مازاد این قند را به چربی تبدیل میکند.

طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف مکرر آبمیوه های تجاری منجر به بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، سندروم مقاومت به انسولین، دیابت، فشار و چربی خون، ناراحتی های قلبی و عروقی و سرطان می شود.

یکی از مواد مضر در آبمیوه های صنعتی ترکیبی پراکسیدی به نام مالون دی آلدهید است، این ترکیب عامل رادیکال آزاد است که می تواند در بروز بیماری های مزمن، التهابی، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی نقش داشته باشد.

ترکیبات پراکسیدی همچنین می تواند آسیب های زیادی را به پوست و مو وارد کند، میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همچنین ترکیبات رنگی موجود در میوه به عنوان فیتوکمیکال ها در پیشگیری از رادیکال آزاد تاثیر چشمگیری دارند.

تکفارس آی آر

افراد در معرض خطر یا کسانی که سابقه بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، فشار و چربی خون، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی در بستگان درجه یک آن ها وجود دارد، بهتر است میوه های طبیعی را جایگزین آبمیوه های صنعتی کنند.

افراد باید آبمیوه تازه خانگی را مصرف کنند زیرا ماندن طولانی‌مدت آبمیوه زمینه رشد میکروب های بیماری‌زا را فراهم میکند که منجر به اختلالات گوارشی می شود. همچنین فیبر بالای موجود در میوه ها کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از حد فروکتوز را سبب می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر