تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

بخش اول: باید ها و نباید ها (شروعی دوباره)

دوری کردن از اخبار منفی

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

اولین گام برای شروع یک زندگی لذت بخش، قطع کردن جریان اخبار منفی است. شبکه ها و وبسایت های خبری، با گرم نگه داشتن تنور اخبار بحث برنگیز، وحشت آفرین و شوکه کننده، مخاطب ها را به سمت خود جذب میکنند.

از خود بپرسید شنیدن یا خواندن اینگونه مطالب چه کمکی می تواند به بهتر شدن زندگی شما بکند؟ کمکی که اما شما می توانید به خودتان بکنید این است که از تمام جریان های اخبار منفی دوری کنید. در نهایت این آرامش حاصل شده، علاوه بر اینکه زمان و راهی باز میکند برای لذت بردن از زندگی، کمک میکند که تاثیری هرچند کوچک بر دنیای پیرامون خود بگذارید.

تکفارس آی آر

سناریوی اول: اخبار نومید کننده ای را دنبال میکنید > از انسانیت بیزار می شوید > خون شما به جوش آمده و آستانه تحمل شما کم شده است > کوچکترین بی نظمی با واکنش شدید شما رو به رو می شود > با دیگران درگیر می شوید > حالا وارد سیکلی شده اید که جریان افکار و اتفاقات منفی را تشدید میکند و به مانند مردابی شما را بیشتر به درون خو می کشد. تنها شنیدن دوباره اخبار منفی و خواندن دشنام های اینترنتی (با اثبات اینکه دنیای پیرامون به راستی از پلیدی پر شده و شما حق دارید که از زندگی متنفر و عصبانی باشید و خشم خود را به سویش روانه کنید) شما را آرام میکند.

سناریوی دوم: با صدای پرندگان و نور صبح گاهی با یک لبخند از خواب بیدار می شوید > کمی نرمش میکنید و صبحانه را برای دیگر افراد خانه آماده میکنید > لبخند دیگران با دیدن صبحانه به شما انرژی می دهد > امروز روز خوبیه > از درب خانه بیرون می روید و در حالی که قبض های تازه رسیده را جمع میکنید همسایه با دیدن چهره خوش روی شما سلام گرمیکند > سنگینی قبض ها نمی تواند روز شما را خراب کند، برعکس انرژی مثبت جاری در ذهن شما ایده های جدیدی برای رفع مشکل پیدا میکند > به راه اندازی کسب و کاری که همیشه آرزویش را داشتید فکر میکنید. > اینکه موفقیت حاصل از این کسب و کار می تواند زندگی شما را تغییر دهد به شما انرژی میدهد. > از اخبار منفی دوری میکنید > به جای اینکه با داستان های نومید کننده دیگران همراه شوید، درچه های مثبتی به سوی آینده باز میکنید. > حس خوبی که به دیگران می دهید، انرژی مثبت بیشتری در شما ایجاد میکند > حالتان آنقدر خوب است که با خود می گویید هرگز اجازه نخواهم داد کسی یا چیزی حال خوب مرا خراب کند > به جنگ سختی های زندگی می روم و به سمت خوشبختی و یک زندگی لذت بخش حرکت می کنم.

دوری کردن از افراد منفی

مهم نیست که چقدر تلاش میکنید از اخبار منفی دوری کنید، باز هم کسانی هستند که در میان اخبار منفی، بدترین و نا گوار ترین ها را گلچین میکنند و به روش های مختلف به سوی شما روانه میکنند. حالا باید یک تصمیم جدی بگیرید؛ روابط خود را با چنین افرادی قطع یا به حد اقل برسانید.

اگر در خانواده ای زندگی میکنید که افکار منفی همه را فرا گرفته است و نمی توانید آنها را از زندگی خود حذف کنید، سعی کنید جریان مثبتی وارد سبک زندگی خود و دیگران کنید. به جای تماشای اخبار، فیلم ها و سریال های مفرح با خانواده تماشا کنید. می توانید شام خود را به فضای سبز ببرید و کمی حال و هوا را تغییر دهید. از استقبال دیگر اعضای خانواده به چنین پیشنهاد های مثبتی شگفت زده می شوید. شما همان دستی هستید که برای بیرون کشیدن آنها از مرداب نومیدی به سمت آنها دراز شده است.

www.takfars.ir

شما شبیه به ۵ نفری می شوید که بیشترین وقت را با آنها می گذرانید. اگر با افراد منفی، با طرز فکر هایی سطحی وقت بگذرانید، شکی نیست که شما هم شبیه به آنها خواهید شد این شباهت ها تنها در تکه کلام های خاص خلاصه نمی شود بلکه طرز فکر شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با افراد موفق هم صحبت شوید. یک فرد موفق بدون جریان افکار و تلاش مثبت به موفقیت نرسیده است. چنین فردی می تواند طرز فکر کردن و سبک زندگی شما را به سمت موفقیت و یک زندگی شاد هدایت کند.

دوست شما البته می تواند یک کتاب خوب یا یک فیلم الهام بخش و یا یک فعالیت مثبت ورزشی یا هنری باشد. در دوره های آموزشی مورد علاقه ثبت نام کنید و در صورت تمایل دوستان جدیدی پیدا کنید.

پرهیز از مقایسه خود با دیگران

اینکه زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید، یک معادله ی غیر منطقی را پیش روی شما میگذارد که حل کردنش غیر ممکن است. اینکه میزان موفقیت خود را با فردی مقایسه کنید که ۱۰ سال از شما بزرگتر است یا در کشور دیگری و یا با امکانات متفاوتی بزرگ شده است کمکی به حل مشکلات پیش روی شما و در نهایت لذت بردن از زندگی نخواهد کرد. انجام دادن فعالیتی که دیگری را خوشحال میکند نیز لزوما به خوشحال کردن شما منجر نخواهد شد. اینکه زندگی را به میدان مسابقه و رقابت با دیگران بدل کنید، شما را وارد یک بازی میکند که خوشحالی و لذت بردن شما در گروی برد و باخت است. در این بازی وقتی دیگری می بازد شما خوشحال می شوید و در میانه تلاش بی وقفه در رقابت با دیگری از زندگی لذت نمی برید. لذت بردن از زندگی گاهی در تماشای یک منظره زیبا خلاصه می شود. میلیون ها نفر از دیدن آن منظره لذت می برند و هیچ رقابتی هم در کار نیست. شاید لازم باشد که معنای زندگی را برای خود باز تعریف کنید.

از هر آن چیزی که اعتیادآور است دوری کنید.

تمام لذت های شناخته شده، از مواد مخدر و روانگردان گرفته تا موفقیت مالی، رابطه ج.ن.س.ی یا ارضا شدن حاصل از یک وعده غذایی، به واسطه رها شدن یک پیام شیمیایی در مغز شکل می گیرند و آن چیزی نیست جز رها شدن “دوپامین” یا “Dopamine” در بخش زیرین مغز. مصرف تمام مواد مخدر چه نیکوتین و چه هروئین، باعث ترشح ناگهانی و قدرتمند “دوپامین” در مغز می شود. “دوپامین” با کمک دیگر فرستنده های عصبی نقش یادگیری حاصل از پاداش را با ترغیب به فعالیت هایی مانند خوردن و داشتن رابطه ج.ن.س.ی در بقا بشر ایفا کرده است. مداری که شامل لذت، انگیزه، یادآوری و تکرار دوباره این فرایند می شود.

اتفاق ناخوشایندی که البته در ادامه تکرار این فرایند رخ می دهد این است که مغز نسبت به این فرایند و ترشح دوپامین منجر به احساس لذت، مقاوم می شود. از آنجایی که میزان ترشح “دوپامین” حاصل فعالیت های اعتیاد آور ۲ تا ۱۰ برابر حد طبیعی است، در مغز در یک فرایند واکنشی، حساسیت گیرنده های “دوپامین” را به میزان زیادی کاهش می دهد. در نتیجه ترشح دوپامین دیگر به میزان پیشین لذت بخش نیست. دیگر تماشای طلوع خورشید، لبخند یک کودک، نم نم باران، بوی خوش نان و دیگر لذت های زندگی مغز را به اندازه کافی برای تجربه لذت تحریک نمیکنند.

خبر خوب اینکه دوری کردن از فعالیت های اعتیاد آور می تواند گیرنده های دوپامین و ایجاد لذت را دوباره فعال و حساس کند.

برای دوری کردن از فعالیت های اعتیاد آور می بایست تا حد امکان تمام محرک هایی که یادآور ترشح لذتبخش دوپامین در مغز هستند را از خود دور نگه دارید:

مواد مخدر

تک فارس

الکل

قمار

خود ارضایی

پر خوری

سحر خیز بودن

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

شاید اولین گام برای اینکه افسار زندگی را دوباره به دست بگیرید این باشد که صبح زود از خواب بیدار شوید و با ضرب آهنگ طبیعی زندگی همگام شوید. اینکه نیمروز از خواب بیدار شوید و تا به خود بیایید تاریکی شب روز شما را به پایان برساند، علاوه بر استرس ناشی از عدم انجام فعالیت های مثبت، فرصتی برای لذت از زندگی باقی نمیگذارد.

ورزش کردن

بارها و در مقالات مختلف از فواید ورزش کردن و فعالیت بدنی در جهت بهبود وضعیت فیزیکی و ذهنی گفته شده است. تمرینات ورزشی با ترشح “اندورفین” در مغز به کاهش استرس و ایجاد حس شادابی در فرد کمک میکند. ورزش کردن به صورت منظم، نه تنها با افسردگی، اضطراب و احساس تنهایی مقابله میکند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت میکند. تمام آن چیزی که برای یک شروع دوباره به آن نیاز دارید.

دوش گرفتن با آب سرد

T A K F A R S

دوش آب سرد شاید از آن چیز هایی باشد که تنها گاهی و شاید به اجبار انجامش داده باشید. اما دوش آب سرد از دیرباز به عنوان یک روش باستانی برای سلامت و پاکی روح مورد استفاده قرار می گرفته است. راهبان ژاپنی حتی تا به امروز با قرار گرفتن در زیر آبشار یخی روح خود را جلا می دهند. اما در دنیای مدرن امروزی نیز دوش آب سرد در میان ورزشکاران برای سرعت بخشیدن به روند ترمیمی یا ریکاوری مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های دوش آب سرد:

بهبود گردش خون: مخصوصا بعد از دوش آب گرم، یک دوش آب سرد باعث حرکت جریان خون به سمت اندام های داخلی به منظور گرما بخشیدن به آنها می شود. در نهایت بهبود گردش خون به سلامت اندام ها و توقف روند پیری کمک میکند.

بهبود وضعیت روحی و افزایش هشیاری: در واکنش به برخورد آب سرد با بدن، شش ها هوای بیشتری به منظور افزایش اکسیژن مورد نیاز بدن به داخل می کشند، قلب خون بیشتری پمپاژ میکند که این فرایند به افزایش سطح هشیاری و شادابی فرد کمک میکند.

افزایش تستسترون: بعضی از تحقیقات نشان می دهند که دوش آب سرد به افزایش تولید تستسترون کمک میکند. افزایش سطح تستسترون به بهبود وضعیت فیزیکی، افزایش اعتماد به نفس و اجتماعی تر شدن فرد کمک میکند.

مدیتیشن

مدیتیشن باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش درونی می شود. تنها چند دقیقه مدیتیشن در روز به بالانس ذهنی و رویکرد مثبت فرد رچیزکمک شایانی میکند. برای زندگی کردن در زمان حال و در نتیجه لذت بردن از جریان زندگی، مدیتیشن ابزار قدرتمندی است که نباید نادیده گرفته شود.

برای آگاهی بیشتر از مزایای مدیتیشن و چونگی انجام مدیتیشن، این مقاله را بخوانید: چگونه مدیتیشن کنیم؟

از خانه بیرون بیایید

اینکه روز ها در فضای بسته خود را زندانی کنید، شما را از جریان جاری زندگی و طبیعت تکامل یافته بشر در طی هزاران سال دور میکند. انسان ها در جریان تکاملی خود همواره از هوای تازه، نور خورشید، آوای طبیعت و همنشینی با هم نوعان خود آرامش گرفته و لذت برده اند.

تعیین اهداف جدید

تک فارس www.takfars.ir

اهداف خود را به صورت ماهانه، سالانه و برای بازه های ۵ و ۱۰ ساله تعیین کنید و به سوی آنها در حرکت باشید. زندگی بدون هدف هایی برای دست یابی پوچ و بی معنی خواهد بود و در یک زندگی پوچ و بی هدف، لذت بردن نیز معنای خود را از دست خواهد داد. اینکه بدانید صبحگاه چرا از خواب بیدار می شوید و چرا در طول روز به کاری مشغول میکنید و شب هنگام دوباره به رخت خواب میروید، به زندگی شما معنی می بخشد. چیزی هست که برایش تلاش میکنید و این موضوع لحظه ها را لذت بخش میکند. اگر دیگر از زندگی لذت نمی برید دقیقا به همین دلیل است که زندگی در مسیری هدفمند و دلخواه شما حرکت نمیکند.

حتما لازم نیست اهداف بزرگی داشته باشید؛ همین که به کاری مشغول شوید که دوستش دارید و به راهی بروید که احساس میکنید درست است، زندگی را لذت بخش میکند.

به یاد آوردن اینکه روزی می میرید.

شاید در هنگام خواندن این گام به خود بگویید شاید اشتباهی رخ داده و به یادآوردن مرگ چه ارتباطی می تواند با لذت بردن از زندگی داشته باشد. اما یادآوری این موضوع که روزی می میرید و فرصت شما به پایان می رسد، تلنگری به شما می زند که از زندگی و لحظه لحظه آن لذت ببرید.

در زمان حال زندگی کنید.

اگر غمگین هستید، در گذشته زندگی میکنید؛

اگر نگران هستید، در زمان آینده زندگی میکنید؛

اگر شادمان هستید، در زمان حال زندگی میکنید.

لذت های زندگی در زمان حال تعریف می شوند. خوشحالی خود را به چیزی، کسی یا اتفاقی در آینده وابسته نکنید. همین حالا از هرچه که در دسترس است لذت ببرید. لذت بردن از لحظه های زندگی خود یک مهارت است که باید بیآموزید. اینکه قادر باشید از اتفاقات ساده زندگی لذت ببرید در شما انرژی مضاعفی ایجاد میکند که شما را به سوی موفقیت های بزرگتر و لذت هرچه بیشتر از اتفاقات خوب آینده پرتاب میکند.

فرض کنید همین حالا به تمام آرزو های خود رسیده اید، خب بعدش چه؟. آیا زندگی دیگر برایتان بی معنی نخواهد شد؟ حالا فرض کنید زندگی را لحظه به لحظه چشیده اید و از تمام پیچ و خم هایش لذت برده اید. تمام آنچه گفته شد به تعریف شما از زندگی بستگی دارد. با یک تعریف درست از زندگی می توان با یک دوچرخه ساده به دل طبیعت رفت و لذت برد. در مقابل می توان با یک تعریف غلط لوکس ترین اتومبیل ممکن را در اختیار داشت اما با عدم درک درست از معنای زندگی به سوی تباهی رفت.

تکفارس

پرهیز از پرچانگی، بدگویی و سخن چینی

پرچانگی، بدگویی و سخن چینی در واقع اتمسفری را مسموم میکند که شما خود در آن زندگی میکنید. این عادات در نهایت به دلخوری، از میان رفتن دوستی ها و بر هم خوردن رابطه ها منجر خواهد شد. تنها زمانی صحبت کنید که حرف خوبی برای زدن داشته باشید. اینکه از ویژگی های مثبت دیگری صحبت کنید فضای دوستانه ای ایجاد میکند که همه از آن لذت خواهند برد.

دوری از چنین خصیصه های مخربی آتش حسادت را نیز در شما خاموش نگه می دارد. حسادت خود یک ویژگی مخرب است که زندگی را به کام شما تلخ خواهد کرد. درست نقطه مقابل لذت بردن از زندگی. سعی کنید لذت بردن از ویژگی های مثبت دیگران را نیز به لیست لذت های زندگی خود اضافه کنید.

غر زدن ممنوع

غر زدن یک واکنش ذهنی است که میگوید هیچ چیز آنگونه که من میخواهم نیست و تنها کاری که میتوانم انجام دهم گله کردن از وضعیت موجود است. درواقع با این روش از خود سلب مسئولیت میکنید. با چنین ذهنیتی هرگز از زندگی لذت نخواهید برد. در حالی که در حقیقت می توانید با اقدام های مثبتی شرایط را تغییر دهید یا وارد شرایط دیگری شوید که کمتر آزار دهنده باشد یا حتی لذت بخش باشد. خواستن، گام برداشتن و تلاش کردن باید هایی هستند که شما را به سمت یک شروع تازه و داشتن یک زندگی لذت بخش هدایت میکنند.

بخش دوم: آنچه زندگی را لذت بخش میکند

مستقل بودن

اینکه زندگی شما به هیچ چیز و هیچ کس وابسته نباشد به این معنی است که برای لذت بردن از زندگی به کسی یا چیزی وابسته نیستید. دیگر پدر و مادر، اطرافیان و شرایط را عامل ناکامی های خود نمی دانید. یک فرد مستقل که خود برای چگونگی لحظه هایش تصمیم می گیرد. به سمتی حرکت میکند که خود می خواهد. اینکه کسی از انتخاب های شما در زندگی راضی نیست مشکل شما نیست. مستقل بودن، بیش از هرچیز دیگری زندگی را لذت بخش میکند.

به تنهایی به سینما یا کافی شاپ می روید و برای علایق خود در انتظار تایید و همراهی دیگری نیستید. با آدمهایی وقت می گذرانید که مثل شما فکر میکنند. دیگران را به همراهی دعوت میکنید اما اگر هیچ کس با شما همراه نشد، به راه خود ادامه می دهید.

وقت گذرانی با دوستان

takfars.ir

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

مطالعات جدید نشان می دهند که وقت گذراندن در کنار دوستان به شاد بودن هرچه بیشتر فرد کمک میکند. خاطرات، تجربه های مشترک و حرفهایی که شاید فقط بتوان در جمع های دوستانه زد.

آشنایی با افراد جدید

در کودکی همبازی شدن با دیگران به پیش فرض ها یا ملاحظات خاصی بستگی نداشت و شاید همین موضوع کودکی را بیش از هر دوران دیگری لذت بخش کرده بود. اینکه بی هیچ پیش فرض ذهنی و قضاوتی با دیگران هم صحبت شویم و لحظات خوبی را با هم شریک شویم مهارتی است که دوباره باید به یاد بیاوریم و به کار بگیریم.

دوست داشتن

وجود ما بی آنکه چیزی یا کسی را دوست داشته باشیم معنی پیدا نمیکند. یک دوست داشتن صادقانه به دور از خود خواهی. فرقی نمیکند، می تواند علاقمندی ما به جمع آوری آرشیو فیلم و موسیقی باشد یا کسی که از بودنش لذت می بریم.

دوست داشته شدن

حس لذتبخش دیگری که نباید از یاد برد، احساس خوب دوست داشته شدن است. این احساس خوب می توان از سوی مادر و پدر باشد و یا از سوی همسر.

داشتن حیوان خانگی

یک حیوان خانگی می تواند حس دوست داشتن و دوست داشته شدن را به تنهایی در شما ایجاد کند. ارتباط با موجودی دوست داشتنی که زندگی خود را با شما شریک شده است و بی آنکه شما را قضاوت کند در همه حال با شما همراه شده است می تواند بسیار آرامش بخش و البته لذتبخش باشد.

تک فارس آی آر

عشق ورزیدن به دنیای پیرامون

حتما نباید اتفاق خارق العاده ای در زندگی رخ دهد تا بتوان از زندگی لذت برد. آسمان آبی، حتی تماشای آسمان ابری، باران، طلوع خورشید، پرندگان، بازی کودکان و … همگی نمونه هایی هستند که با کمی عمیق تر شدن به زیبایی های پیرامون میتوانند لذتبخش و شادی آفرین باشند.

سرگرمی های جدید

اضافه کردن هر سرگرمی جدید شما را با خود به دنیای جدیدی وارد میکند که می توان در آن لذت های تازه ای را تجربه کرد. گوش دادن یا نواختن موسیقی، یک فعالیت ورزشی تازه، کتاب خواندن، کوه نوردی، حل کردن پازل یا هر تجربه جدید لذت بخش دیگری که توجه شما را به خود جلب کرده است. اگر تجربه جدیدی به شما پیشنهاد می شود، به آن نه نگویید، شاید دری باشد به سوی لذت های خوشایندی که از آنها بی خبر بوده اید.

سفر کردن

دنیای خود را به یک موقعیت مکانی و جغرافیایی محدود نکنید. سفر به دیگر شهر ها، دیگر کشور ها و دیدار با دیگر فرهنگ ها می تواند چنان دنیای پیشین شما را دگرگون کند که حتی تعریف شما را از زندگی تغییر دهد. در طول سفر می توان روش های جدیدی برای لذت بردن از زندگی کشف کرد و یاد گرفت.

ثبت خاطره ها

تماشای دوباره خاطرات لذتبخش گذشته، می تواند خود لذت بخش باشد. چند ثانیه فیلم، تکه عکسی قدیمی یا نوشته ای کوتاه در دفتر خاطرات شما را به دنیای خاطرات خوب گذشته می برد. شاید حتی کمی دلتنگ شوید اما مرور خاطرات خوب گذشته می تواند گرمای دوباره ای به لحظات شما ببخشد. شاید دوباره به شما یادآوری کند که چگونه می توان از زندگی لذت برد.

بخش سوم: یاد آوری ایده های لذت بخش زندگی

گل بازی یا بازی با طبیعت

TakFars

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

تحقیقات نشان می دهد که باکتری های مفید موجود در خاک می تواند با تحریک مغز به تولید سروتونین که یک هورمون شادی بخش و ضد افسردگی است منجر شود. باغبانی و کاشتن گل و گیاه حس لذت بخشی است که ریشه در دوستی دیرین بشر با طبیعت دارد. اگر باغی نیست که درختی بکارید، گلکاری باغچه خانه یا حتی داشتن چند گلدان دوست داشتنی می تواند این غریزه طبیعت دوست شما را ارضا کند. به دل طبیعت بروید، و از زیبایی هایش لذت ببرید. فرقی نمیکند که چه فصلی از سال باشد، تماشای برگ های زرد پاییزی می تواند به اندازه ی شکوفه های بهاری لذت بخش باشد.

میهمانی رفتن

یک جمع دوستانه یا خانوادگی همراه با جشن، پایکوبی و گپ و گفتی صمیمانه می تواند با دریافت انرژی حاصل از شادی شما را برای روز ها شارژ کند.

میهمانی گرفتن

اگر برای روزها میهمانی خاصی در پیش نیست شما خود پیش قدم شوید. حتی یک میهمانی کوچک نیز می تواند با حضور افراد مورد علاقه لذتبخش باشد.

با دیگر دوستان و آشنایان قراری بگذارید و به صورت هفتگی و ماهانه به نوبت یکدیگر را میهمان کنید. میهمانی ها را ساده برگزار کنید که سنگینی هزینه ها مانع از تداوم این دورهمی ها نباشد.

لیست آرزو ها

حتی تهیه لیستی از آرزو ها نیز می تواند لذتبخش باشد. لیستی تهیه کنید از کوچکترین چیزهای دوست داشتنی که قصد خرید آنها را دارید تا جاهایی که میخواهید بروید و کسی که میخواهید بشوید.

رفتن به سینما

تک فارس

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

تماشای یک فیلم مورد علاقه بر روی پرده جادویی سینما.

تماشای برنامه مورد علاقه

یک سریال دوست داشتنی، یک برنامه تلویزیونی یا اینترنتی که هر روز یا شاید برای سالها دنبال میکنید. گاهی شخصیت های فیلم یا برنامه جزئی از زندگی شما می شوند. اما به یاد داشته باشید محتوای برنامه هرچه که هست، شاد، مفرح و آموزنده باشد. قرار است در پایان هر اپیزود احساس خوبی تجربه کنید نه اینکه نومیدی را با دوز بالا به صورت مداوم به جریان زندگی خود تزریق کنید.

تماس تلفنی با یک دوست

گاهی تنها یک تماس تلفنی ساده با یک دوست می تواند نگرانی، اندوه و احساس تنهایی شما را تسکین ببخشد. حرف های خودمانی و بامزه ای که تنها دو دوست آن ها را می فهمند. گاهی تنها یک دلگرمی دوستانه می تواند شما را آرام کند. این دوست حتی می تواند پدر، مادر، برادر یا یکی از اعضای خانواده باشد.

گوش دادن به موسیقی

موسیقی با ایجاد یک حس خوب، فضای خالی درون شما را با یک هارمونی دل انگیز پر میکند. گوش دادن به موسیقی می تواند انگیزه بخش و شادی آفرین باشد و استرس و نگرانی فرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

خوابیدن

یکی از لذت های زندگی که با کاهش استرس روزانه، رفع خستگی و التیام درد ها برای سلامت فرد ضروری است. شرایط مناسب دمایی و مکانی را برای یک خواب راحت فراهم کنید.

www.takfars.ir

دوچرخه سواری

این حس در حرکت بودن همراه با فعالیت بدنی و استشمام هوای پاک در حالی که باد صورت و بدن را نوازش میکند، حس خوشایندی است که تنها آنهایی که تجربه کرده اند با آن آشنا هستند. شما نیز این فعالیت سالم و لذتبخش را تجربه کنید و در برنامه های تفریحی خود بگنجانید.

شنا کردن

احساس سبکی در حالی که در میان آب شناور هستید، احساس طراوت و سرزندگی حاصل از تماس با آب. حتی اگر شنا بلد نیستید همین که تنی به آب بزنید شما را سر حال خواهد آورد.

کوهنوردی و طبیعت گردی

به دور از هیاهوی زندگی شهری در دامان طبیعت در میان آوای پرندگان، هوای تازه، آسمان آبی یا حتی طراوت یک روز بارانی یک شارژر طبیعی بشری است که اگر نه هر روز اما گهگاهی حتما باید در برنامه زندگی گنجانده شود.

تماشای ویدیو های کمدی و خنده دار در اینترنت

احساس تنهایی و اندوه را می توان با تماشای ویدیو های خنده دار و بامزه در اینترنت به مبارزه طلبید. وبسایت ها و صفحات اجتماعی بسیاری هستند که گلچینی از تصاویر شادی آفرین را می توان در آنها یافت. فقط سعی کنید در این بین از صفحاتی که دیگران و روابط سطحی چهره ها را دستخوش خنده کرده اند دوری کنید. سرک کشیدن در زندگی دیگران و درگیر شدن در محتوای زرد صفحات اینترنتی شما را از هدف اصلی که لذت بردن از زندگی شخصی خودتان است دور میکند.

تماس دوباره با دوستان قدیمی

image آیاواقعا میخواهید در زندگی شاد باشید راهکارهای شاد بودن

T A K F A R S

گاهی می توان با یک تماس تلفنی یا پیام اینترنتی ارتباط قدیمی فراموش شده با دوستان قدیمی را دوباره برقرار کرد. کمی حال و احوال و مرور خاطرات می تواند لذت بخش باشد.

خوردن یک غذای خوشمزه

یکی از لذت های زندگی یک وعده غذایی خوشمزه است که البته اگر با زیاده روی همراه نباشد می تواند جزئی از برنامه هفتگی شما باشد. روزی از هفته را با دوست یا اعضای خانواده به رستوران بروید و علاوه بر صرف غذا از در کنار هم بودن لذت ببرید.

رفتن به کافی شاپ

به همراه یک دوست یا شاید یک کتاب خوب، زمان خود را در فضای دوست داشتنی یک کافی شاپ سپری کنید.

خواندن کتاب

می تواند داستانی یا غیر داستانی باشد. می تواند شعری باشد که روح شما را نوازش می دهد. کتاب شما را به درون دنیای ذهن نویسنده می برد جایی که فراتر از جلوه های سینمایی با قدرت تخیل ذهنی می توان تصویر سازی کرد و برای ساعاتی در دنیایی جادویی زندگی کرد.

آشپزی کردن

تصور ما از آشپزی دردسر تهیه مواد اولیه و پخت غذا است اما همین فرایند آماده سازی و پخت غذا می تواند لذت بخش باشد. کمی مهارت در آشپزی می تواند تهیه یک وعده غذایی را به یک سرگرمی بدل کند که در صورت وقت کافی اذت بخش است. خرد کردن و آماده سازی مواد اولیه آرامش بخش است و حالا یک وعده غذایی آماده سرو شدن است که دست پخت شما است.

حل کردن جدول و پازل

تک فارس www.takfars.ir

استفاده از توانایی حل مسائل احساس خوشایندی در انسان ایجاد میکند، احساس حل دشواری و به اتمام رساندن یک چیز. می تواند یک جدول، یک پازل هزار تکه یا یک بازی کامپیوتری باشد.

قدم زدن زیر باران

برخورد قطرات نم نم باران، صدای گوش نوازی که زندگی را در گوش شما زمزمه میکند به همراه بوی خوشایندی که در هوا پیچیده است. بیشتر شبیه به این است که طبیعت یک فیلتر دوست داشتنی خوش رنگ در برابر چشمان شما به تن کرده است.

عکاسی کردن

گاهی لحظات آنقدر دوست داشتنی و لذتبخش هستند که دوست دارید با یک تور جادویی آنها را به دام بیندازید و برای همیشه با خود داشته باشید. این تور جادویی همان دوربین عکاسی است که می تواند دنیا را از دریچه چشم شما در لحظه ثبت کند. تصویری که تمام احساس جاری در آن لحظه به خصوص را به شما منتقل خواهد کرد.

تماشای تئاتر

داستانی که در مقابل چشمان شما در ۳ بعد حقیقی در جریان است. تجربه ای که یک فیلم سینمایی هرگز نمی تواند خلق کند. حس رودرویی مستقیم با شخصیت داستان که با هنرمندی کارگردان و صحنه پرداز می تواند حتی در دنیای واقعی نیز قابل تجربه و مشاهده نباشد.

رفتن به کنسرت خواننده مورد علاقه

شنیدن صدای خواننده یا نوازنده مورد علاقه از نزدیک ترین فاصله ممکن. همصدا شدن با دیگر همراهان در کنسرت با نورپردازی و صحنه پردازی جادویی که تجربه ای بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد.

هدیه دادن یا کمک کردن به دیگری

Tak Fars

حس خوب حاصل از شاد کردن دیگری چنان لذت بخش است که شاید یکی از منحصر به فرد ترین گزینه های این لیست باشد، چرا که تنها با خودخواهی و لذت شخصی ما گره نخورده است و موضوع شاد کردن دیگری است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر