تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آویشن جادویی برای کاهش دردهای دوران قاعدگی خانم ها

image آویشن جادویی برای کاهش دردهای دوران قاعدگی خانم ها

شاید بهتر باشد قبل از آشنایی با خواص آویشن، از مضرات احتمالی آن آگاهی یابید.

استفاده از آویشن به هر شکلی برای زنان باردار و مادرانی که نوزادان خود را شیر می‌دهند، ممنوع است.‌ از سوی دیگر، بهتر است کودکان زیر چهار سال بدون تجویز یا اطلاع پزشک از این گیاه استفاده نکنند. همچنین مبتلایان به کم کاری و پر کاری تیروئید نیز بایستی از مصرف آویشن خودداری کنند علاوه بر این، مصرف آویشن برای افراد آلرژیک مورد منع مصرف دارد.برای استعمال خارجی آویشن از پزشک معالج‌تان مشورت بگیرید و در صورت صلاح دید او، از خواص آویشن بهره‌مند شوید.

درمان قاعدگی دردناک با آویشن

آویشن می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد زیرا دارای مقادیر بالایی کافئیک اسید است که دارای اثر ضد درد می باشد. شما می توانید آویشن را بصورت دمکرده بنوشید. ۲ قاشق غذاخوری آویشن را به ۴۰۰ میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید. در ظرف را محکم ببندید و بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. در هنگام دردهای قاعدگی، هر ساعت نصف تا یک فنجان از آن را بنوشید.

تکفارس آی آر

درمان آنژین با آویشن

آویشن حاوی میزان قابل توجهی تیمول است. این ماده ضدعفونی کننده و ضدباکتری بسیار موثری است. از آویشن به ویژه برای درمان التهاب و عفونت‌های مجاری تنفسی و همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود.

۲ گرم آویشن خشک را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. به مدت ۵ روز و هر روز ۴-۳ فنجان از این جوشانده میل کنید. می‌توانید ۲-۱ قاشق چایخوری عسل نیز به آن اضافه کنید. آویشن برای درمان گلودرد بسیار موثر است زیرا خلط‌ها را از بین می‌برد و از تکثیر باکتری‌ها پیشگیری می‌کند.

توجه: اگر بعد از ۴۸ ساعت بهبودی در بیماری تان حاصل نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

خواص آویشن برای درمان سرفه

www.takfars.ir

اولین مورد از خواص آویشن، کمک به درمان سرفه می باشد. آویشن اگر به تنهایی خورده شود برای سرفه‌های خلط‌دار یا تر مناسب است اما در رابطه با سرفه‌های خشک می‌تواند خشکی ناحیه گلو را بیشتر کند. آویشن زمانی که در یک محلول غلیظ (با ترکیب شکر یا عسل) مخلوط شده باشد مانند شربت‌های آویشن موجود در بازار، تاثیر خشک‌کنندگی‌اش کمتر می‌شود. درواقع برای درمان سرفه‌ می‌توان از آویشن به صورت شربت استفاده کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بالای آن هم توصیه نمی‌شود.

برای تهیه شربت آویشن به منظور مقابله با سرفه، یک مشت آویشن تازه یا خشک را در یک لیتر آب ریخته و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. هر دو ساعت یک فنجان از این شربت را میل کنید. توجه داشته باشید که این دوره‌ی درمانی را نباید بیش از ۳ هفته دنبال کنید.

خواص آویشن در رفع گرفتگی بینی

آویشن تاثیر زیادی در ضدعفونی کردن مجاری تنفسی دارد و بینی گرفته را باز میکند. ۲-۱ گرم آویشن خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. می توانید کمی عسل هم در آن بریزید تا طعم شیرینی داشته باشد. مصرف روزانه ۳-۲ فنجان از این دمنوش کافیست. همچنین می توانید با روغن گیاهی آویشن بخور بدهید. برای این کار یک قطره از این روغن را در یک پیاله آب گرم بریزید و به مدت حداکثر ۱۵ دقیقه بخور بدهید.

توجه: اگر به گیاهان معطر آلرژی دارید، از این گیاه استفاده نکنید.

توجه: مصرف روغن گیاهی آویشن برای خانم های باردار، شیرده و کودکان زیر شش سال توصیه نمی شود.

درمان سینوزیت با آویشن

عفونت سینوس یا سینوزیت می تواند در هر سن و سالی سراغ افراد بیاید. در اغلب موارد، عفونت های سینوسی را می توان با روغن آویشن درمان کرد. کارواکرول موجود در روغن آویشن به عنوان یک ماده ضد اسپاسم در طبیعت شناخته شده که در درمان سینوزیت بسیار موثر است. چند قطره روغن آویشن را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و آن را به آرامی بر روی گونه، بینی و پیشانی‌تان به آرامی ماساژ دهید تا از شر دردهای سینوزیت رها شوید.

آویشن و سلامت قلب

ترکیب غنی از آنتی اکسیدان‌ها ، مواد معدنی و ویتامین‌ها در آویشن دارای تاثیرات کوچک بی شماری بر روی سلامت قلب هستند اما پتاسیم و منگنز موجود در آن بسیار مهم است. پتاسیم یک گشادکننده عروق است.این ماده با شل کردن عروق خون و کاهش فشارخون می‌تواند فشار موجود بر روی سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد. جلوگیری از تصلب شرایین و اجتناب از سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری عروق کرونر قلب، می‌تواند عمر فرد را افزایش دهد.

تک فارس

توجه: مصرف آویشن برای افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

خواص آویشن برای درمان مشکلات گوارشی

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و در حالت کلی هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

بدین منظور، یک نوک انگشت برگ خشک آویشن را در یک فنجان بریزید و با آب‌جوش پُر کنید. در فنجان را بپوشانید و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید. بعد از دو وعده‌ی اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره‌ی درمانی را بیش از ۳ هفته ادامه ندهید.

کاهش تعریق پا با آویشن

آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود. ۵۰ گرم آویشن خشک را در دو لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس در ظرف را بگذارید و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید محلول به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و داخل تشت یا وان حمام بریزید. به مدت ۱۰ دقیقه پاهایتان را در این محلول قرار دهید. هر هفته ۳-۱ بار این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که آویشن خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد و برای همین می‌تواند از بروز قارچ‌های احتمالی روی پا نیز پیشگیری کند.

خواص آویشن در رفع خستگی و افزایش قوای بدن

آویشن خاصیت تقویت‌کنندگی دارد. برای همین توصیه می‌کنیم اگر دچار خستگی، ضعف، کاهش قوای بدن، کم خونی و افسردگی شده‌اید به سراغ آویشن بروید.

در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش یک قاشق چای‌خوری کوچک آویشن بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و روزانه دو فنجان از این جوشانده میل کنید.

از این گذشته می‌توانید در حمام نیز از خواص این گیاه استفاده کنید. برای این کار ۶۰ گرم آویشن را در یک لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد. در ظرف را بگذارید و زیر شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و در آب وان بریزید. ۱۵ دقیقه در وان آب دراز بکشید تا خستگی‌تان از بین برود. توجه داشته باشید که حمام آویشن برای تسکین دردهای روماتیسم هم مفید است.

T A K F A R S

image آویشن جادویی برای کاهش دردهای دوران قاعدگی خانم ها

خواص آویشن در رفع خستگی و افزایش قوای بدن

مقابله با پلاک دندان، دیگر خاصیت آویشن

پلاک دندان همان جرم های نرم و چسبناک دندان است. این جرم حاوی باکتری های مضر بوده و می تواند عاملی برای بروز بیماری های لثه و پوسیدگی دندان باشد. اگر از همان ابتدا با این جرم های نرم مقابله نکنید، به مرور تبدیل به جرم های سختی شده و شما را به زحمت می اندازند.

آویشن حاوی ترکیبی به نام تیمول است است که تاثیر مثبتی در مقابله با پوسیدگی دندان و برخی از باکتری های بیماری زای دهان مانند ژنژیوالیس پورفیروموناس دارد. تیمول جزو ترکیبات موثر برخی دهانشویه های ضدعفونی کننده است که با جرم های دندانی مقابله میکنند.

برای این کار می توانید از آویشن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. پنج گرم گیاه خشک آویشن را در صد میلی لیتر آب جوش و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس این محلول را خنک کرده و به عنوان دهانشویه استفاده کنید. دهانشویه ای که تهیه کرده اید فاقد الکل بوده و می توانید با خیال راحت روزانه ۳-۲ مرتبه با آن دهانتان را شسته و ضدعفونی کنید.

تسکین التهابات پوستی با آویشن

آویشن برای درمان زخم ها و برخی از بیماری های پوستی جزئی کارساز است، به خاطر اینکه حاوی مواد ضدعفونی کننده است. این گیاه حاوی ضد قارچی و ضدمیکروبی نیز می باشد. علاوه بر این ترکیبات این گیاه مانع از فعالیت های التهابی در پوست می شود. در نتیجه التهاب، درد، ورم و غیره کاهش پیدا میکند. می توانید از این گیاه به عنوان کمپرس استفاده کنید. برای این کار پنج گرم آویشن خشک را در صد میلی لیتر آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه دم کنید. سپس برای تسکین التهاب های جزئی پوست، آن را به صورت کمپرس روی مناطق مورد نظر قرار دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر