تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در بسیاری از مشخصات با یکدیگر تشابه داشته و به سختی از یکدیگر متمایز می‌شوند. البته این چیزی از ارزش کار سامسونگ کم نمی‌کند و اولین نکته‌ای که در هنگام لمس و کار کردن با این گوشی‌های شما را جذب می‌کند، کیفیت و شکل و شمایل متمایز پرچم‌داران جدید سامسونگ نسبت به سایر گوشی‌های مطرح بازار است.

نقاط قوت

نمایشگر عریض بدون حاشیه کناری

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

تکفارس آی آر

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به ترتیب به نمایشگری ۵-۸ و ۶-۲ اینچی مجهز شده‌اند. یک نسبت ابعاد ۱۸-۵: ۹ نیز با این گوشی ارائه است که به لطف آن دیگر نیازی به کلیدهای فیزیکی زیر نمایشگر نبوده و سامسونگ کلیدهای دیجیتالی روی صفحه را جایگزین آن‌ها کرده است. این پنل ها با وضوح تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل یا همان +WQHD و نسبت تصویر ۱۸-۵: ۹ شباهت زیادی با نمونه به کار رفته در موبایل جی ۶ شرکت ال‌جی دارد.

گفته می‌شود که میزان فضای اشغال شده توسط این پنل در گوشی‌های جدید سامسونگ به ۸۰ درصد قاب جلویی رسیده و این در حالیست که نسبت به پنل به کار رفته در گلکسی اس ۷ حدوداً ۱۸ درصد افزایش یافته است. نسبت تصویر ۱۸-۵: ۹ در کنار لبه‌های خمیده در طرفین سبب شده تا کاربر فضای زیادی را برای کار در اختیار داشته باشد و به‌کارگیری دکمه‌های ناوبری نرم افزاری نیز به کاربر امکان به کار گیری هرچه راحت‌تر آن‌ها را می‌دهد. همچنین نمایشگرهای این دو گوشی از پخش محتوای HDR۱۰ پشتیبانی می‌کنند که گلکسی اس ۷ فاقد چنین امکانی است. البته در نظر داشته باشید که تعداد سرویس‌هایی که تصاویری با این فناوری را ارائه می‌کنند معدود است، با این حال سامسونگ خواسته برای پرچم‌داران جدیدش سنگ تمام بگذارد.

دکمه‌های نرم افزاری ناوبری

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

در واقع حذف دکمه فیزیکی هوم باعث شده دست آن‌ها برای کاهش حداکثری حاشیه‌های نمایشگر باز شد. از آنجایی که کلید فیزیکی هوم را می‌توانستیم به عنوان امضای گوشی‌های سامسونگ بشناسیم، بدون شک اتخاذ چنین تصمیمی از سوی غول کره‌ای گوشی ساز سخت بوده است. در سوی دیگر شاید جالب باشد که بدانید دکمه‌های نرم افزاری ناوبری اس ۸ سامسونگ از قابلیت تشخیص میزان فشار وارد شده توسط کاربران به نمایشگر شبیه به تاچ ۳ بعدی اپل بهره می‌برند. همچنین در هنگام فشار دادن این دکمه‌ها، یک لرزش لحظه‌ای که نشان از انتخاب صحیح دکمه می‌دهد نیز بروز داده می‌شود.

www.takfars.ir

سنسور شخیص چهره

در قسمت فوقانی نمایشگر مجموعه‌ای سنسورهای مختلف از جمله سنسور تشخیص چهره به چشم می‌خورد. سامسونگ از این فناوری پیش‌تر نیز در گوشی گلکسی نوت ۷ استفاده کرده بود از این رو یک قابلیت جدید و منحصر به فرد نیست. البته در نظر داشته باشید که فناوری تشخیص چهره با قابلیت اسکن قرنیه متفاوت است. اسکن چشم حتی امنیت و دقت بالاتری از حسگر اثر انگشت دارد و تقریباً نمی‌توان آن را فریب داد. با این وجود سرعت باز کردن گوشی در این روش پایین‌تر است. کماکان می‌توانید از اسکن چشم برای قفل کردن تصاویر، فایل‌ها و ویدئوهای شخصی و همچنین اپلیکیشن‌های دلخواهتان توسط پوشه امن سامسونگ بهره ببرید.

به عنوان مثال گوشی‌های لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال مایکروسافت برای اولین بار از سنسور تشخیص قرنیه کردند که حتی در هنگامی که کاربران عینک آفتابی بر چشم دارند نیز قادر بود عملیات احراز را به راحتی انجام دهد، با این حال سنسور تشخیص چهره گلکسی اس ۸ بر اساس اولین بررسی‌های صورت گرفته، به راحتی با یک عکس از دارنده دستگاه فریب می‌خورد. البته این مطلب از سری اولیه گوشی گلکسی اس ۸ که در اختیار اهالی رسانه قرار گرفته کشف شده و این احتمال وجود دارد که سامسونگ آن را با یک به‌روزرسانی اجمالی برطرف کند.

سخت افزار قدرتمند

پرچم‌دار جدید سامسونگ در مدل SM-G۹۵۰F که به نوعی نسخه بین‌المللی S۸ نیز محسوب می‌شود، به پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شده است، در حالی که مدل G۹۵۰U نسخه آنلاک این گوشی به همراه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ بوده و از قرار معلوم در کشورهایی همچون آمریکا و تحت اپراتورهایی مثل ورایزن و AT&T عرضه می‌شود. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ یک پردازنده‌ هشت هسته‌ای است که درر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کلاک گردیده. عملکرد درون آن یک واحد پردازش گرافیکی Adreno ۵۴۰ تعبیه شده است که گفته می‌شود ۳۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری نسبت به واحد گرافیکی Adreno ۵۳۰ به کار رفته در اسنپ‌دراگون ۸۲۱ خواهد داشت. در سوی دیگر پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ در دو مدل Exynos ۸۸۹۵M و Exynos ۸۸۹۵V و بر پایه معماری ۱۰ نانومتری فین فتت تولید خواهد شد. گفته می‌شود که این دو مدل دارای هشت هسته خواهند بود که چهار هسته‌ی سی پی یو Exynos M۲ که در فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کلاک شده‌اند، در کنار چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A۵۳ که در فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز کلاک شده‌اند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، گلکسی اس ۸ با ۴ گیگابایت حافظه رم به طور پیش‌فرض به بازار عرضه خواهد شد.

دوربین به روز شده

از نظر دوربین تفاوت زیادی بین این دو نسل پرچم‌داران گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد؛ البته این بدان معنا نیست که دوربین گلکسی S۸ بد باشد، بلکه آن کاملاً خوب و قدرتمند است. اگر به خاطر داشته باشید دوربین گلکسی اس ۷ یکی از بهترین عملکردها را داشت و این عملکرد همچنان در نسل جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد؛ بنابراین اگر دوربین به تنهایی عاملی نیست که شما قصد ارتقا گوشی‌تان را بابتش داشته باشید، می‌تواند عملی شود. سامسونگ در پرچم‌دار جدید خود از دو سنسور مختلف برای دوربین اصلی استفاده کرده که یکی از آن‌ها به خود کمپانی کره‌ای تعلق دارد و دیگری توسط سونی توسعه یافته و با نام IMX۳۳۳ شناخته می شود. علاوه بر این، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم از دو سنسور متفاوت بهره می‌برد که یکی از آن‌ها IMX۳۲۰ نام گرفته است.

دستیار هوشمند بیکسبی

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

دستیار صوتی هوشمند سامسونگ توسط افرادی ساخته شده که قبلاً سیری را برای آیفون طراحی کرده بودند. به همین دلیل خیلی‌ها انتظار دارند که دستیار صوتی S۸ ویژگی‌ها جالبی داشته باشد و بتواند کارهای مختلفی انجام دهد. البته شرکت کره‌ای برنامه دراز مدتی را برای توسعه آن انجام داده و بودجه اولیه یک میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. توجه داشته باشید که بیکسبی هنوز یک پروژه نوپاست و ویژگی‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد، بدون شک به مرور زمان افزایش پیدا خواهند کرد. سامسونگ اعتقاد دارد کاربر باید بتواند هر کاری را که با لمس با گوشی خود انجام می‌دهد با بیکسبی نیز انجام دهد. دستیار هوشمند سامسونگ که جایگزین S Voice گردیده، همانند دیگر دستیارهای هوشمند موجود به واژگان یا عبارت‌های مشخصی محدود نشده و در عوض تلاش دارد تا زبان کاربران را درک کند. در این صورت اگر کاربر هنگام استفاده از این دستیار مجازی اطلاعات کافی را در اختیار آن قرار ندهند، بیکسبی سؤالات مختلفی را برای رسیدن به هدف، مطرح خواهد کرد. دستیار صوتی Bixby در زمان عرضه رسمی از هشت زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و سامسونگ امیدوار است با این کار بتواند بازار کشورهای مختلف را سریع‌تر به دست بیاورد. صفحه اصلی بیکسبی با هدف جمع‌آوری اطلاعات ساده در مورد دستگاه و خود کاربر و همچنین نمایش آن‌ها در محلی مناسب طراحی شده است. بیکسبی در قالب کارت‌هایی، پیشنهاد‌هایی را به کاربر ارائه می‌دهد.

تک فارس

داک DeX Station

سامسونگ برای پرچم‌دار خود یک قطعه جانبی به نام داک DeX Station عرضه کرده که امکان اتصال اس ۸ به نمایشگرهای دیگر را امکان پذیر می‌کند. داک DeX Station که دارای یک خروجیHDMI، دو پورت یواس‌بی ۳ و یک یواس‌بی_سی هست، قابلیت اتصال موس و کیبورد را هم دارد، با این حال امکان مَچ کردن سایر سنسورهای بیومتریک برای ورود به محیط کاربری گلکسی اس ۸ نیز در آن تعبیه شده است. با استفاده از این وسیله جانبی، کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های سازگار را در محیطی شبیه دسکتاپ به کار گیرند. البته از آنجا که سامسونگ از اندروید ۷ نوقا قدرت گرفته، نباید منتظر تجربه محیطی شبیه به کوانتوم مایکروسافت را از DeX Station داشته باشید، چرا که معدود اپلیکیشن‌های اندروید از رابط کاربری مبتنی بر موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند.

رنگ‌بندی متنوع

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس ، هر دو مدل در رنگ‌های متنوع مشکی، نقره‌ای، ارکید خاکستری، آبی و طلایی عرضه می‌شوند.

البته هیچ محصولی به معنای واقعی کلمه ایده آل و کامل نیست، گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدون شک شرکت سازنده با موادی که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد، میتوانست کارایی آن را افزایش دهد.

دوربین باکیفیت‌تر

سامسونگ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱-۷ که نسبتاً مشابه نسل پیشین است در این دو گوشی استفاده کرده است. هرچند این دوربین اینک از سنسور جدیدی میزبانی می‌کند و به تبع آن از قابلیت‌های پردازشی جدیدتر و بهبودیافته‌تری بهره می‌برد؛ اما این روزها دوربین دوگانه به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل شده است که می‌توانست در قاب پشتی این دو گوشی نیز جای گیرد. این سنسور دوربین از تکنولوژی مشابه دوال پیکسل نسل پیشین پرچم‌داران سامسونگ بهره می‌برد که فوکوس خودکار بهتری را نسبت به فوکوس خودکار تشخیص فاز معمولی ارائه می‌کند.

باتری قوی‌تر

اگر انتظار دارید تا به خاطر اندازه صفحه نمایش ۶-۲ اینچی مدل بزرگتر، یک عدد حیرت‌انگیز را برای باتری آن اعلام کنیم، سخت در اشتباهید. گلکسی اس ۸ پلاس به یک باتری ۳۳ هزار و پانصد میلی‌آمپر ساعتی و گلکسی اس ۸ به یک باتری ۳۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. این روزها حتی گوشی‌های ۴-۷ اینچی فول اچ‌دی نه به باتری‌های ۳۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی یا بیشتر تجهیز می‌شود و شاید به کار گیری آن در اس ۸ پلاس با چنین پنل نمایشگری بدون شک جای سؤال دارد. به هر حال بایستی منتظر انتشار گزارش نتایج عمرش شارژ باتری پرچم‌داران جدید سامسونگ باشیم تا بتوانیم به طور یقین پیرامون عملکرد آن اظهار نظر کنیم.

T A K F A R S

جایگاه نامطلوب سنسور اثر انگشت

image آن چه که باید قبل از خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ بدانید

گلکسی S۸ و همچنین S۸ Plus به هیچ عنوان موبایل‌های کوچکی نیستند. در نتیجه قرار گیری این حسگر در چنین نقطه‌ای در بالای موبایل، دسترسی به آن را دشوارتر می‌کند. علاوه بر این سنسور دقیقاً کنار دوربین اصلی جای گرفته است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل کدر شدن شیشه محافظ دوربین شود. اگر کاربر قصد استفاده از این سنسور در اس ۸ را داشته باشد، ممکن است مکان سنسور دوربین و حسگر اثر انگشت را به دلیل آنکه در قاب پشتی تعبیه شده، اشتباه بگیرد و همین امر نیز در دراز مدت می‌تواند باعث ایجاد لک و باقی مانده اثر انگشت وی بر روی محافظ لنز دوربین شود.

حافظه رم بیشتر

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هر دو با ۴ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهند شد. با وجود این‌که حافظه رم بیشتر همیشه به معنای بهبود کارایی نیست اما وان پلاس با عرضه ۳T نشان داد گوشی‌های با حافظه رم ۶۶ گیگابایتی می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری را به مدت طولانی‌تری در پس‌زمینه به‌صورت آماده‌ به کار نگه دارند. در سوی دیگر خود شرکت سامسونگ به تازگی از ماژول رم ۸ گیگابایتی خود رونمایی کرده، از این رو استفاده از حافظه رم بیشتر میتوانست علاقه مندان به اس ۸ را راضی نگاه دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر