تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آن چه که باید درباره معروف ترین نوشابه انرژی زا بدانید

image آن چه که باید درباره معروف ترین نوشابه انرژی زا بدانید

شکایت برای بال دادن به شما

شعار تک‌جمله‌ای ردبول به شما باااال میده به دلیل شیوه غلط تبلیغاتی مورد شکایت و پیگرد قانونی قرار گرفت. این امر منجر به کنار گذاشتن این شعار شد و هر کسی که قبل از سال ۲۰۱۳ ردبول خریده بود، ۱۰ تا ۱۵ دلار از ارزش ردبول را به عنوان پاداش دریافت می‌کرد.

ردبول در ابتدا کریتینگ دانگ بوده است

این نوشیدنی ابتدا در تایلند با نام کریتینگ دانگ (Krating Daeng) عرضه شد که کمی شیرین‌تر بوده است اما هنوز هم ترکیبی از شکل گاو نر و کافئین است. پس از آن، دایتریش ماتچیتز با همکاری چالِئو یوویدیا طعم توت را در سال ۱۹۸۷ به این نوشیدنی اضافه کردند و در اروپا فروش آن را آغاز شد.

تکفارس آی آر

میزان کافئین در ردبول معادل یک فنجان قهوه است

ردبول آن طور که فکر می‌کنید حاوی کافئین نیست. هر قوطی ۲۵۰ میلی‌گرمی فقط ۸۰ میلی‌گرم کافئین دارد که معادل یک فنجان قهوه استاندارد است. این میزان خیلی کمتر از نوشیدنی‌های بسیار کوچکی است که استارباکس می‌فروشد و حاوی صدها میلی‌گرم کافئین هستند. اما وقتی ۳ الی ۴ قوطی ردبول بنوشیم این گاو بدجنس اوضاع را خراب می‌کند؛ در حالی که می‌توانیم با نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه روز شادی را سپری کنیم.

ردبول رایگان برای دانشجویان محبوبش کرد

مؤسسان ردبول تصمیم گرفتند نام برند خود را با دادن نوشابه انرژی‌زای رایگان در میهمانی‌های دانشگاه مشهور کنند. این ایده موفق شد و هر جا که نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکلی باشد در کنارش ردبول هم هست.

افزایش فروش با وجود خطرات نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای سلامت

www.takfars.ir

با اینکه تحقیقات بسیار زیادی نشان داد که نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مواد مضری هستند اما فروش رد بول هر روز بیشتر می‌شد. بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، تعداد ۴-۰۸ میلیارد تا ۵-۲۳ میلیارد قوطی از نوشیدنی انرژی‌زای ردبول به فروش رسید و به تدریج بر رقم فروشش افزوده شد.

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای مسابقات سالانه اتومبیل‌رانی فرمول یک

ردبول دو تیم در میدان مسابقه فرمول یک دارد و برای اعضای ویژه خود نوشیدنی‌های خاص تولید می‌کند. مسابقات فرمول یک برای ردبول نیم‌میلیارد دلار هزینه دارد.

دانشجوی کره‌ای به دلیل نوشیدن زیاد ردبول دیپورت شد

جیونگ چول که در کانادا به عنوان یک دانشجوی خارجی درس می‌‌‌خواند از این کشور اخراج شد. دلیل اخراج او مسمومیت ناشی از مصرف زیاد کافئین بود زیرا میزان زیادی ردبول نوشیده بود و به دلیل عصبانیت زیاد و نزاع در رستوران دانشکده دستگیر شد.

به دلیل دارا بودن کوکائین ممنوع شد

در آلمان، تصور و باور غلطی رواج پیدا کرده بود که این نوشیدنی حاوی کوکائین است زیرا از برگ‌های کاکائو استفاده می‌کند و بنابراین، ردپایی از کوکائین در ردبول وجود دارد. شما تنها زمانی تأثیر کوکائین را در ردبول خواهید دید که ۱۲ هزار لیتر از آن را بنوشید.

حمایت از شکافنده دیوار صوت از فضا

از آنجا که ردبول با ورزش‌های مهیج در ارتباط است، بر روی یک چترباز اتریشی به نام فلیکس بومگاتنر سرمایه‌گذاری کرد و او را حدود ۳۹ کیلومتر به هوا برد و از آنجا به پایین پرتاب کرد. فلیکس توانست به سرعت ۱۳۳۵-۷۶ کیلومتر در ساعت برسد اما قبل از اینکه به استفاده از چتر نیاز داشته باشد به زمین رسید.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر