تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آنچه که باید در باره فایده مصرف عرق رازیانه بدانید

image آنچه که باید در باره فایده مصرف عرق رازیانه بدانید

عرق رازیانه طبیعت آن گرم بوده و دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است. عرق رازیانه بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

رازیانه گیاهی معطر ، علفی و دوساله می باشد که ارتفاع آن تا ۲ متر نیز می رسد ساقه رازیانه دارای شیارهای هم دریف و موازی است و برگهای آن نازک و نخی، مانند شود می باشد.رازیانه دارای گلهای زرد وخوشه مانند در انتهای ساقه آن است. این گیاه دارای طعم تند، تلخ و شیرین است و کمی به طعم نعناع شبیه است.

مصرف این عرق در خانم‌های یائسه باعث کاهش و برطرف شدن عوارض و علائم این دوران شده و در کسانی که دچار یائسگی زودرس شده‌اند، موجب درمان و بازگشت عادات ماهیانه می‌شود.

عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است؛ به‌طور مثال مصرف آن به افرادی که دچار لکه‌بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود. کسانی که خونریزی‌ آنها در زمان قاعدگی خیلی کمتر از حد طبیعی است بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده کنند ولی افرادی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع کنند.

تکفارس آی آر

در ضمن عرق رازیانه یکی از درمان‌های اساسی در کیست تخمدان زنان محسوب می‌شود. عرق رازیانه همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در شست‌‌وشو و تقویت نور چشم مؤثر است. هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت ۴۰ روز.

عرق رازیانه یکی از درمان‌های اساسی در کیست تخمدان زنان محسوب می‌شود

عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است.

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود. در واقع در ایجاد صفات ثانویه ج.ن.س.ی زنان نقش دارد. عرق رازیانه افزایش دهنده ی میل ج.ن.س.ی در زنان است.

عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی دارد. و مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می شود.

www.takfars.ir

عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان بسیار موثر است. که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند.

عرق رازیانه باعث افزایش بینایی می شود.

عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان می شود عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است.

عرق رازیانه در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشارخون و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

معطر کننده، محرک بادشکن، درمان تنگی نفس، درد گلو و حنجره، درمان سرفه و سیاه سرفه، درمان بواسیر، نقرس.

اثرات رازیانه روی پوست:

پاک کننده و ضد عفونی کننده، حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن، آرامش بخش، رفع چین و چروک از پوست های پیر، از بین بردن کبودی پوست، روشن کردن پوست های چرب، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته، کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی، تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها، دفع سموم، تاثیر بر فعالیت غدد بدن برالی ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند.

مصرف بیش از حد رازیانه، احتمال آلرژی‌های پوستی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند نیز باید مراقب باشند؛ زیرا ممکن است با تنفس و یا مصرف گیاه دچار حمله‌های آسم شوند.

از دیگر تاثیرات جانبی رازیانه، احتمال کاهش نیروی ج.ن.س.ی در آقایان و لاغری در خانم‌هاست. علاوه بر این مصرف زیاد از حد آن باعث قطع و یا کاهش شیر در زنان شیرده می‌شود. افراد سردمزاج نیز با خوردن این گیاه ممکن است دچار سردرد شوند. اثر عجیب رازیانه این است که خانم‌ها را لاغر و آقایان را چاق می‌کند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر