تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آنچه که باید درباره کدهای QR بدانید

image آنچه که باید درباره کدهای QR بدانید

اکثر مردم این مربع‌های درهم‌وبرهم را می‌شناسند ولی اغلب آن‌ها نمی‌دانند که این مربع‌ها به چه دردی می‌خورند و همچنین نمی‌دانند که چگونه آن‌ها را اسکن کنند. با وجود ارزش بسیار زیاد QR کدها، آن‌ها هنوز همه‌گیر نشده‌اند.

اما ممکن است شرایط به زودی عوض شود. در اینجا ۵ نکته‌ای را که بایستی راجع به کدهای QR از جمله چگونگی اسکن آن‌ها با تلفنتان را بدانید برایتان آورده‌ایم.

برای پیدا کردن برنامه‌های گمنام بسیار مفیدند

اگر شما تا به حال از یکجا بدون نام تجاری خرید کرده‌اید، احتمالاً به نصب یک برنامه پشتیبانی نیاز داشته‌اید. تنها یک موضوع: یک موتور جستجوی سنتی ممکن است بی‌ثمر باشد، به این دلیل که معمولاً محصولات زیادی با نام‌های مشابه وجود دارند.( و به این دلیل که موتورهای جستجوی اپل استور و گوگل پلی مزخرف‌اند.) شما می‌توانید با برنامه اشتباه مواجه شوید یا هیچ چیزی منطبق بر جستجویتان پیدا نکنید.

تکفارس آی آر

خوشبختانه، متوجه شده‌ام که بسیاری از دستورالعمل‌ها، دارای کدهای QR هستند که می‌توانند شما را مستقیماً به برنامه درست راهنمایی می‌‌کنند. این نه تنها از به هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کند، بلکه به اطمینان خاطرتان نیز کمک می‌کند: چرا که شما اطمینان خواهید یافت که برنامه‌ای دقیقاً مطابق با محصولتان دریافت کرده‌اید.

می‌توانند در خرید به شما کمک کنند

اخیراً، من برای خرید یخچال به Best Buy سرزده‌ام، اولین خرید بزرگی که در طول پنج سال اخیر انجام داده‌ام. من این موضوع را دریافتم که کارت هر محصول نه تنها امتیاز داده شده از طرف خریداران آنلاین را نشان می‌دهد بلکه شامل یک کد QR نیز می‌شود. چرا؟ به این ترتیب من می‌توانم به سرعت به صفحه محصولات Best Buy منتقل شوم تا از نزدیک با مشخصات محصولات، نظرات افراد و غیره آشنا شوم.

این کار به شدت مفید است، چرا که اولین چیزی که من قبل از انجام یک خرید انجام می‌دهم ، بررسی آن به صورت آنلاین است. این کار از به هدر رفتن وقت من برای گشتن به دنبال مدل صحیح و غیره جلوگیری کرد. و حتی بهتر، این کار مرا در فروشگاه نگه داشت، مثل کار عادی من که به خانه بروم و با لپ‌تاپم جستجو کنم.

آن‌ها برای دسترسی دادن به مهمانان جهت استفاده از وای فای عالی هستند

www.takfars.ir

آیا می‌خواهید به بازدیدکنندگان اجازه دسترسی به وای فای بدون مجبور کردنشان به تایپ یک کد طولانی بدهید؟ ممکن است روترتان یک کد QR در قسمت پایینش داشته باشد‌. در غیر این صورت، ساخت یک کد QR را که شامل SSID شبکه شما و پسورد و دیگر اطلاعات تعیین کننده باشد، مدنظر قرار دهید.

شما می‌توانید همین الان این کار را روی دستگاه‌های اندرید با استفاده از QR Code Generator – WiFi Access انجام دهید. تنها کافی است اطلاعات مرتبط را وارد کنید، کد را بسازید، سپس تصویر PNG حاصله را دانلود کنید. سپس می‌توانید یک کپی را پرینت بگیرید و آن را روی یخچال بچسبانید.

اما برای iOS چطور؟ مشخص شد که این قابلیت مشابه روی iOS ۱۱ نیز در حال انجام است.

آن‌ها در حال آمدن برای iOS هستند

این خبر به صورت عمومی منتشر نشده است (هیچ خبری راجع به آن در WWDC امسال نبود)، اما iOS 11 شامل اسکن اتوماتیک کدهای QR خواهد بود. شما تنها لازم است دوربین گوشی را باز کرده و سپس آن را به سمت یک کد نشانه بروید؛ اسکن، هر متن جایگذاری شده را رمزگشایی نموده یا به شما اجازه انجام اعمالی نظیر بازدید از یک صفحه وب یا دسترسی به شبکه وای فای را می‌دهد.

نمی‌خواهید صبر کنید؟ اگر شما از Chrome در iOS استفاده می‌کنید و آیفونی دارید که قابلیت لمس سه بعدی را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به راحتی از طریق فشار دادن آیکون Chrome و انتخاب این گزینه از منوی pop-up به اسکن کدهای QR دسترسی پیدا کنید. البته، برنامه‌های اسکن دیگر بسیاری برای iOS وجود دارند، همین‌طور برای اندرید.

می‌توانید کد QR مخصوص خود را برای شروع هرکاری بسازید

کد QR ذکرشده برای دسترسی به روتر تنها بخشی از کاربردهای این کدها هستند. به کمک وب‌سایت‌هایی نظیر QRstuff.com، می‌توانید برای بسیاری از کارهای مختلف کد بسازید: گرفتن یک شماره تلفن، دسترسی به یک لینک خرید آنی، اجرای یک ویدیوی یوتیوب و غیره. شما حتی می‌توانید مقداری رنگ به کد خود اضافه کنید. اگر بخواهید مقداری پول به دست آورید، می‌توانید کد خود را روی ماگ، کلاه، تی‌شرت و وسایل دیگر نیز پرینت بگیرید.

اسکن کدهای QR با اندرید: پیچیده است (اما می‌توان گفت نیست)

اندرید از کمبود پشتیبانی داخلی برای اسکن کدهای QR رنج می‌برد، حداقل تا به امروز. با توجه به پستی در سایت Reddit که چند ماه قبل منتشر شد، شما می‌توانید با برنامه Camera یک کد را گرفته و سپس به کمک Google Now آن را اسکن کنید. برخی کاربران گزارش موفقیت با استفاده از این روش را داده‌اند اما من آن را با گوشی Nokia 6 با اندرید ۷ این روش را امتحان کردم ولی شانسی نداشتم‌.

تک فارس

خوشبختانه، تعداد بسیار زیادی برنامه‌های اسکن کد QR رایگان وجود دارند که از Google Play قابل دسترسی هستند. انتخاب مناسب، برنامه QR Code Scanner است که رایگان و بدون تبلیغات می‌باشد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر