تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پنج حرکت مفید یوگای صورت برای داشتن پوستی شاداب

image آموزش پنج حرکت مفید یوگای صورت برای داشتن پوستی شاداب

یوگا یکی از ورزش‌های بسیار مفید برای درمان مشکلاتی چون کمردرد، درد‌های عضلانی، لاغر شدن، به دست آوردن تناسب اندام و نیز رفع استرس و نگرانی روحی است.

اما در کنار فرم دادن به بدن می‌توانید از همین ورزش با استفاده از تمریناتی خاص برای حالت دادن به بدن و رفع مشکلاتی چون افتادگی و ایجاد چین و چروک صورت استفاده کنید.

از جمله سایر مزایای یوگای صورت می‌توان رطوب رسانی، تقویت عضلات تحتانی صورت، بهبود گردش خون، افزایش دریافت اکسیژن از محیط،درخشش و روشنی پوست، تحریک تولید کلاژن و ایجاد خاصیت کشش الاستیکه صورت را نام برد.

با انجام روزانه ۲۰ دقیقه تمرینات زیر به مدت ۶ روز در هفته پس از حدود یک ماه تفاوتی آشکار در پوست خود به نسبت قبل از آغاز تمرینات را مشاهده می‌کنید و به طور قطع مشتاقانه انجام یوگای صورت را ادامه می‌دهید.

تکفارس آی آر

حرکت شماره یک برای یوگای صورت

روی صندلی مستقیم بنشینید و دست‌ها را روی پا‌های خود قراردهید، با بینی نفس عمیق بکشید و نفس را در سینه حبس کرده وارد دهان کنید. به صورت حرکات متناوب هوای حبس شده را بین گونه چپ و راست خود به مقدار هشت الی ۱۰ بار جابه جا کنید و سپس هوا را راه دهان خارج کنید و دوباره حرکت را از ابتدا تکرار کنید؛ این کار باعث پیشگیری از ایجاد خط خنده، جلوگیری از افتادگی و تقویت عضلات صورت می‌شود.

حرکت شماره ۲ برای یوگای صورت

حالت تعجب بسیار شدید به خود بگیرید. در این حالت چشم‌ها را کاملاً گشاد کرده، لب‌های خود را تا جایی که می‌توانید به صورت افقی بکشید؛ می‌توانید در ضمن انجام این حرکت حرف انگلیسی O را تکرار کنید.

این تمرین را به مقدار ۱۰ بار انجام دهید. ویژگی این حرکت صاف کردن پیشانی و برطرف کردنچین و چروک‌ ها از صورت است.

www.takfars.ir

حرکت شماره سه برای یوگای صورت

انگشت میانی و اشاره خود را به شکل حرف انگلیسی V قرارداده زیر هر ۲چشم خود در امتداد ۲گوشه ابرو‌ها قراردهید، با انگشتان خود به صورت فشار دهید و در همان حال سعی کنید چشمان خود را ببندید و ابرو‌ها را به سمت پایین حرکت دهید.

برای مدت ۲ ثانیه در این حالت باقی بمانید و مجدداً حرکت را تا هشت بار انجام دهید. اجرای این تمرین برای از بین بردن خطوط چین و چروک دور چشم مشهور به خطوط پاکلاغی بسیار مفید است.

حرکت شماره چهار برای یوگای صورت

با دهان بسته تا مقداری که می‌توانید لبخند بزنید و لب‌های خود در امتداد صورت بکشید، سپس بلافاصله لب‌های خود را برخلاف حرکت قبلی منقبض کنید و به هم بچسبانید به طوری که به کوچکترین اندازه خود برسد.

این حرکت را به میزان ۱۰بار و هر دفعه به مدت پنج ثانیه انجام دهید. تمرین شماره چهار برای از بین بردن خط خنده و تقویت فک و چانه بسیار مفید است.

حرکت شماره پنج برای یوگای صورت

۲انگشت اشاره و شصت خود را بین گوشه چشم ها و زیر گونه قرار داده و فشار دهید. این تمرین را هشت بار و هربار پنج ثانیه انجام دهید. مزیت این شیوه تمرینی تقویت عضلات گونه و جلوگیری از افتادگی صورت است.

با اجرای همین چند حرکت ساده که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد می‌توانید حتی در دوران میانسالی و سالمندی نیز از نعمت پوستی سالم و جوان برخوردار باشد. از جمله مزایای این تمرین پاسخ دهی و موثر بودن آن حتی بر روی چهره افراد سالمند و کاهش چین و چروک صورت آن‌ها است.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر