تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کوکو سبزی مجلسی

image آموزش پخت کوکو سبزی مجلسی

کوکو سبزی با سبزی خشک

کوکو سبزی را می توانید با مواد زیر آماده کنید، لذا می بایست مواد اولیه جدول زیر را تهیه کنید. موادی که براحتی قابل دسترسی است. پس از تهیه آنها به سراغ آموزش بروید.

سبزی کوکو (تره، جعفری، گشنیز، شوید)

۴۰۰ گرم

تکفارس آی آر

تخم مرغ

۲ عدد

سیر رنده شده

۱ ق مربا خوری

زرشک و گردو در صورت تمایل برای تزیین

www.takfars.ir

در صورت تمایل برای تزیین

نمک فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

به مقدار لازم

image آموزش پخت کوکو سبزی مجلسی

تخم مرغ ها را بردارید و بشکنید و بهم بزنید. بهم زدنتان در حدی باشد که از لختگی خارج شوند. نیاز به بهم زدن زیاد و له کردن آنها نیست. حال اقدام به اضافه کردن سبزی ها به تخم مرغ کنید. سبزی هایی مانند تره، جعفری، گشنیز و شوید.

پشت بند آن نیز به سیر، فلفل، نمک و زردچوبه را به دیگر مواد اضافه کنید. وقتی همگی را اضافه کردید. شروع به بهم زدن کنید. آنقدر بهم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. باید یکدست ِ یکدست شوند. حال به ماهیتابه نیاز دارید.

image آموزش پخت کوکو سبزی مجلسی

ماهیتابه به را روی شعله گاز قرار دهید و درونش کمی روغن بریزید. وقتی کف ماهیتابه به خوبی چرب شد اقدام به ریختن مایه کوکو در آن کنید. باید اجازه دهید که کوکو با حرارات متوسط بپزد. توصیه می کنیم در ماهیتابه را در این مرحله باز نگذارید.

منتظر بمانید تا ته کوکو خوب سرخ شود. وقتی احساس کردید که این اتفاق افتاده است، اقدام به برعکس کردن کوکو کنید که رویش هم بپزد و سرخ شود. وقتی کوکو را برگرداندید دیگر الزامی به گذاشتن در ماهیتابه ندارید. منتظر بمانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

image آموزش پخت کوکو سبزی مجلسی

تک فارس

زمانی که طرف دوم کوکو سرخ شد. کار تمام است. می توانید از روی گاز بردارید و از داخل ماهیتابه به ظرف دلخواه منتقل کنید. کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد اقدام به برش زدن کنید. همچنین با سلیقه ی خود می توانید آن را تزئین کنید. مثلا با زرشک و یا گردو تزئینش عالی می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر