image, آموزش پخت کباب گیاهی و سالم بدون گوشت

۱٫ برای تهیه‌ی کباب گیاهی به پیاز، فلفل دلمه‌ای، بادمجان، کدو و تعدادی گوجه‌فرنگی گیلاسی و قارچ دکمه‌ای احتیاج داریم.

۲٫ پیاز، فلفل دلمه‌ای، کدو و بادمجان را به اندازه‌ای که برای سیخ‌هایتان مناسب است روی تخته خرد کنید.

۳٫ حالا باید مواد را به شکل منظم به سیخ بکشید. به رنگ‌ها فکر کنید و سعی کنید کباب خوش‌رنگی را آماده کنید. تنوع رنگی کباب، اشتها را بیش‌تر تحریک می‌کند.

۴٫ با برس شیرینی‌پزی، روی تکه‌های کباب را با روغن زیتون چرب کنید. کمی هم نمک و فلفل روی کباب بپاشید.

۵٫ کباب را روی حرارت ملایم کباب‌پز زغالی یا کباب‌پز گازی، برشته کنید. سیخ‌ها را هرچنددقیقه یک‌بار زیر و رو کنید تا هردو طرف آن خوب و یکسان کباب شود.

با همین روش می‌توانید کباب‌های گیاهی متنوع‌تری هم درست کنید. اما باید به زمان پخت اجزای کباب گیاهی‌تان دقت کنید. چون برخی گیاه‌ها زودپزتر و برخی دیرپزترند. آن‌وقت بخشی از کباب گیاهی‌تان خام و بخشی برشته می‌شود.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید