تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت ماکارونی به بهترین روش ممکن

image آموزش پخت ماکارونی به بهترین روش ممکن

داخل قابلمه ای آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس ماکارونی های فرمی را اضافه کنید و با توجه به دستوری روی بسته بندی ( ۵ تا ۱۰ دقیقه ) بپزید؛ سپس با آب سرد ابکشی کنید و کناری قرار دهید تا آب اضافی اش برود.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید ، تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و گوشت سرخ شود.

گوجه فرنگی ها را ریز خرد کنید و به همراه رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل به مایه ماکارونی اضافه و مخلوط کنید. در ادامه ماکارونی های فرمی ابکش شده و مقداری جعفری خرد شده اضافه کنید ، به آرامی تفت دهید تا رطوبت غذا گرفته شده و مواد به خوبی ترکیب شوند.

ماکارونی فرمی را داخل ظرف بریزید و همراه با سس دلخواه سرو کنید ، در صورت تمایل میتوانید مقداری پنیر رنده شده نیز روی ماکارونی بپاشید.

تکفارس آی آر

ماکارونی فرمی ۲ لیوان

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

www.takfars.ir

سیر ۲ حبه

جعفری،نمک و فلفل به مقدار لازم

جعفری برای تزئین

نمک و فلفل

اگر واقعاً ماکارونی عالی میخواهید ، باید آنها را در یک قابلمه آب بپزید. قابلمه باید برای آب کافی جا داشته باشد اینقدر که ماکارونی موقع پختن آزادانه در آن بچرخد. این طوری دیگر به هم نمی چسبند.

ماکارونی یا پاستا غذایی است که از تخم مرغ و آرد درست می شود. ماکارونی نپخته حاوی گرانولها یا ذره های ریز و سفت نشاسته است. وقتی ماکارونی را در آب جوش می ریزیم، این گرانولها شروع به جذب آب و بادکردن میکنند. بعضی از این ذرات نشاسته از ماکارونی بیرون آمده و وارد آب می شوند و بعد شروع به باد کردن میکنند و باعث غلیظ شدن آب می شوند. این ذرات خیلی ریزند اما حتماً همه ظرف قل قل زدن ماکارونی را که کم کم آب آن زرد می شود را دیده اید. این زردی ها خودشانند! اگر آب کافی در قابلمه نباشد، مایع توی ظرف غلیظ و غلیظ تر می شود و کم کم ماکارونی ها را به هم می چسباند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر