تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت ماهی شکم پر مجلسی مخصوص سرآشپز

image آموزش پخت ماهی شکم پر مجلسی مخصوص سرآشپز

ابتدا فر را روی حرارت حدودا ۱۵۰درجه تنظیم و روشن میکنید .ماهی درسته را از فلس پاک میکنید. شکم آن را باز کرده تمیز میکنید و سپس خوب شستشو می دهید. داخل شکم ماهی را با آبلیمو و نمک مزه دار میکنید و باپیاز خرد شده، سیر ،هویج فلفل سبز و شاخه های سبزی که همگی را ریز کرده اید پر میکنید. برای مزه دارشدن بیشترروی مواد داخل ماهی هم ،‏آب لیمو تازه میریزید . شکم ماهی را می بندید و آن را داخل فر قرار میدهید تا نیم پز شود.

طرز تهیه خمیر

آرد و نمک را در ظرفی الک کرده ، در مرکز آن گودی ایجاد کنید. تخم مرغ را به همراه کمی زعفران یا زردچوبه خوب با مخلوط کن میزنیم.سپس به همراه آب و روغن آفتابگردان داخل گودی بریزید و مواد را مخلوط کنید تا خمیر چسبنده ای به دست آید. خمیر را روی سطح آردپاشی شده ضربه بزنید تا چسبندگی آن از بین برود، خمیر را روی یک حوله قرار دهید و یک کاسه روی آن برگردانید و به مدت ۳۰ دقیقه در محیط گرم استراحت دهید سپس خمیر را رروی سطح آرد پاشی شده باز کنید. به طوری که کاملاً یکدست و صاف و بدون پاره گی باقی بماند.سپس ماهی نیم پز را روی آن قرار داده و خمیر را روی ماهی بکشید و روی آن را با کره کاملا چرب کنید و داخل ظرف فر قرار داده و اجازه دهید خمیر بپزد.

نکات

تکفارس آی آر

نکته ی قابل توجه در مورد این خمیر این است که این خمیر بهتر است روی پارچه باز شود به این صورت که پارچه را روی میز ببندید تا حرکت نکند سپس روی آن آرد کافی بپاشید و با وردنه نازک کنید.

تبحر در بازکردن این خمیر در نتیجه گیری بهتر امر بسیار مهمی است.

بهتر است سر و دم ماهی را بکنید و آن را با خمیر خودتان شکل دهید تا قابل خوردن شود.

میتوانید از هر ماده ای که خواستید برای داخل شکم ماهی استفاده کنید.

مواد لازم برای ماهی شکم پر با روکش خمیر

www.takfars.ir

ماهی (حدودا ۳۰۰گرم) ۱عدد

پیاز ۱عدد

سیر ۲حبه

هویج ۱عدد

سبزی (شامل گشنیز،جعفری و ریحان) از هرکدام ۴شاخه

لیمو ۲عدد

فلفل (تند) ۲عدد

مواد لازم برای خمیر

آرد (غنی شده) ۲۲۵گرم

نمک نصف قاشق چایخوری

تک فارس

تخم مرغ ۱عدد

روغن ۲قاشق غذاخوری

آب (ولرم) ۱۵۰میلی لیتر

زعفران (اختیاری) به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر