تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت تخم مرغ شکم پر برای بچه ها

تخم مرغ‌ها را در قابمه‌ای قرار دهید و روی آنها آب بریزید. سطح آب باید ۲-۳ سانتیمتر بالاتر از تخم‌مرغ‌ها قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد قابلمه را از روی گاز بردارید و کنار بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه تخم مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و زیر آب سرد بگیرید تا خنک شوند. سپس پوست تخم‌مرغ‌ها را بکنید و آنها را به صورت طولی از وسط نصف کنید. زرده‌ ها را جدا کنید و کنار بگذاربد.

سیب زمینی را پوست بکنید و به چند تکه تقسیم کنید. همزمان با پخت تخم مرغ، تکه‌های سیب زمینی را در قابلمه قرار دهید. روی آنها آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا نرم شوند. سپس آنها را آبکش کنید و بگذارید خنک شوند.

در کاسه‌ای زرده‌های تخم مرغ را بکوبید و با خیارشور رنده شده، سس مایونز، نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید. سیب زمینی‌ها را به طور جدا گانه بکوبید یا با پشت چنگال له کنید و سپس آن را با مخلوط زرده تخم‌مرغ مخلوط نمایید. حال این مواد را داخل سفیده‌های تخم مرغ بریزید. برای این کار می‌توانید از قاشق یا قیف و ماسوره استفاده کنید. کمی فلفل قرمز برای تزیین روی هر کدام از تخم‌مرغ‌ها بریزید. تخم مرغ شکم پر شما آماده است.

مواد لازم

تخم مرغ ۸ عدد

تکفارس آی آر

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

خیارشور رنده شده ۲ قاشق چایخوری

سس خردل ۲ قاشق چایخوری

سس مایونز ۴ قاشق چایخوری

نمک به مقدار کافی

www.takfars.ir

فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز برای تزیین

محصولات معتبر
محصولات معتبر