تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پاک کردن جای هرنوع چسب از روی شیشه

image آموزش پاک کردن جای هرنوع چسب از روی شیشه

هرچه چسب بیشتری روی شیشه چسبیده باشد، جدا کردن آن مشکل‌تر خواهد بود. اکثر چسب‌ها به جای آب، در چربی حل می‌شوند. این بدین معنی است که شما باید برای جدا کردن چسب از یک محصول بر پایه روغن استفاده کنید. خوشبختانه، بیشتر مواد شوینده برای جدا کردن چسب کاربردی هستند.

اگر چسب روی قسمت بیرونی شیشه چسبیده، ابتدا ناحیه مورد نظر را پاک کنید. اگرچه شما در نهایت باید شیشه را تمیز کنید؛ اما اگر قبل از شروع شیشه را تمیز کنید، کار سریع‌تر پیش می‌رود و کثیفی‌های کمتری در آن ناحیه به جای می‌ماند.

ایمنی را در اطراف شیشه رعایت کنید. اگر چسب را از روی یک بطری یا شیشه قابل حمل جدا می‌کنید، این کار ضروری نیست؛ اما اگر شیشه عمودی است، ممکن است نواحی اطراف شیشه در صورت عدم محافظت، صدمه ببینند.

از دستمال کاغذی یا مقوا استفاده کنید. دستمال یا مقوا را با نوار مختص نقاشی ساختمان که چسب خیلی کمتری نسبت به نوار چسب عادی دارد، به شیشه بچسبانید.

تکفارس آی آر

اگر شیشه‌ای کوچک و قابل حمل دارید، هنگام جدا کردن چسب آن را در سینک ظرف‌شویی یا روی چند برگه روزنامه قرار دهید.

نوار چسب را به روغن گیاهی آغشته کنید. یا روغن را مستقیم روی آن بریزید یا یک دستمال آغشته به روغن روی آن بکشید.

اجازه دهید روغن برای چند دقیقه روی شیشه بماند. اگر سعی دارید برچسبی را از روی شیشه جدا کنید، پس از چند دقیقه مشاهده خواهید کرد که با نفوذ روغن به لایه‌های برچسب، رنگ آن تیره می‌شود.

از یک کاردک یا چاقو با تیغه صاف برای بلند کردن لبه‌های برچسب استفاده کنید. کشیدن کاردک بر لبه‌ها را ادامه دهید تا برچسب جدا شود.

روغن‌های اضافه را پاک کنید.

www.takfars.ir

با استفاده از آب و صابون ناحیه چرب شده را تمیز کنید.

با یک اسفنج یا برس محکم آن را بسابید.

ناحیه مورد نظر را با دستمال کاغذی خشک کنید.

لوازم مورد نیاز

دستمال کاغذی

نوار چسب مختص نقاشی ساختمان

کاردک یا چاقو

صابون

آب

اسفنج

تک فارس

روغن زیتون

نکات مفید

محصولات پاک‌کننده روغن که در فروشگاه‌های تأمین قطعات خودرو یا کارواش‌ها برای پاک کردن روغن از دست‌ها استفاده می‌شوند نیز برای این کار مناسب هستند.

همچنین می‌توانید از ترکیب ۳ / ۱ سرکه، ۳ / ۱ آب‌لیمو و ۳ / ۱ آب نیز استفاده کنید که با محیط زیست نیز سازگارتر است.

آب‌اکسیژنه ۳ درصد، سرکه و آب (هر کدام ۳ / ۱ فنجان) را ترکیب کرده، پارچه را به محلول آغشته کنید و روی محل مورد نظر بمالید. می‌توانید بگذارید پارچه کمی خیس بخورد. این روش به خوبی کار می‌کند.

هشدار

زمانی که برچسبی را از روی شیشه خودرو جدا می‌کنید، احتیاط کنید. مراقب بدنه خودرو باشید و قبل از کار با مواد پاک‌کننده مبتنی بر روغن، از سرکه استفاده کنید. اگر مؤثر واقع نشده به سراغ مواد تمیزکننده بروید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر