تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نورپردازی پاییزی خانه شیک و ساده

از منابع نوری در ارتفاع کم استفاده کنید.

شاید در جایی زندگی می‌کنید که از نور خورشید بی‌بهره است، اما در این حالت هم استفاده زیاد از منابع نوری که روشنایی تند و زننده‌ای در فضا ایجاد می‌کنند ایده درست و منطقی نیست. به جای این کار، سعی کنید از روشنایی شمع استفاده کنید و آن‌ها را در ارتفاع پایینی قرار دهید. هر چه تعداد شمع‌هایی که استفاده می‌کنید بیشتر باشد، فضای شما زیباتر و خاص‌تر می‌شود. استفاده از فانوس می‌تواند به فضا حس و حالی عاشقانه بدهد و خوبی استفاده از آن‌ها این است که می‌توانید بدون نگرانی از آب شدن یا افتادن شمع‌ها، آن‌ها بر روی کف خانه خود قرار دهید.

از نورپردازی فضای بالکن و پاسیوی خود غافل نشوید.

آسمان شب در هر زمانی از سال جذاب و زیبا است. تنها چیزی که شما در فصل‌های سرد به آن نیاز دارید یک لباس گرم و مقداری نور است تا بتوانید فضای پیرامون خود را به راحتی ببینید. منابع نوری زیادی برای استفاده در فضای بیرون ساخته شده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از درخت‌ها یا درختچه‌ها آویزان کنید و یا کمی در نورپردازی این فضا خلاقیت به خرج دهید. همان‌طور که در عکس بالا مشاده می‌کنید، مالک این خانه از یک جعبه قدیمی برای نورپردازی فضای پاسیوی خانه خود استفاده کرده و این منبع نوری را تبدیل به نقطه کانونی فضا کرده است.

از یک منبع نوری چشم‌گیر استفاده کنید و از این طریق خودنمایی کنید.

تکفارس آی آر

تغییر در نورپردازی خانه به معنی اضافه کردن یک لامپ یا یک آباژور ساده به فضا نیست، بلکه باید سعی کنید منبع نوری را وارد فضای زندگی خود کنید که هم چشم‌گیر باشد و هم نشان‌دهنده شخصیت و سلیقه شما. نورپردازی درست می‌تواند حس و حال یک اتاق را به طور کامل تغییر دهد، انرژی به فضا اضافه کند، و آن را کاملا خاص و منحصربه‌فرد کند. می‌توانید از منابع نوری استفاده کنید که نام شما بر روی آن حک شده است و یا اصلا از چراغ‌هایی استفاده کنید که شبیه حروف الفبا هستند. فقط در انتخاب حروف دقت کنید.

از رنگ‌های نامتعارف استفاده کنید.

فضای آشپزخانه‌ای که ساعات زیادی را ممکن است در طول روز در آن بگذرانید مکان بسیار خوبی برای اضافه کردن کمی شادی و سرخوشی است. چراغ‌های آویز معمولی و قدیمی آشپزخانه خود را با چراغ‌هایی نامتعارف و خاص، مانند این چراغ‌های رنگی که قابی شبیه یک قابلمه دارند، عوض کنید. مطمئن باشید از این طریق حتی در ابری‌ترین روزهای پاییزی و زمستانی باز هم فضای زندگی شما روشن و درخشان باقی می‌ماند.

یک منبع نوری خاص و چشم‌گیر به فضا اضافه کنید.

شاید در روزهایی که خورشید تا ساعات زیادی در آسمان هست و هوا دیر تاریک می‌شود استفاده از منابع نوری خاص و کمی گران کار عاقلانه‌ای نباشد. اما روزهای پاییزی و زمستانی که هوا ساعات زیادی تاریک است، فرصت خوبی برای استفاده از منابع نوری خاص و جذاب و اضافه کردن روشنایی‌هایی کاملا منحصربه‌فرد است.

www.takfars.ir

با استفاده از منابع نوری حس و حال خود را به فضا اضافه کنید.

چراغی که دارای طراحی خلاقانه و خاص است. از این چراغ در فضای خانه خود استفاده کنید و از این طریق حس و حالی شاعرانه به فضا اضافه کنید. خریدن چنین منبع نوری یک سرمایه‌گذاری مناسب است و می‌تواند برای سال‌های زیادی در فضای زندگی شما بدرخشد.

طبیعت را وارد فضای زندگی خود کنید.

خواه در قلب یک فضای روستایی زندگی می‌کنید یا خواه در یک خانه شهری که دارای فضای طبیعی زیادی در پیرامون خود است، بهتر است از مواد و مصالح طبیعی و شکل‌ها و فرم‌های ارگانیک استفاده کنید. کیفیت مجسمه‌گون این شاخه‌های درخت (عکس بالا) چارچوب بسیار جذابی برای نور ورودی به فضای داخل اتاق ایجاد می‌کند و در روزهای زمستان که برف از آسمان می‌بارد جلوه فوق‌العاده زیبایی پیدا می‌کند.

از کریستال به شیوه‌ای متفاوت استفاده کنید.

لوسترهای کریستالی از منابع نوری کلاسیک و قدیمی به حساب می‌آیند اما می‌توانید با استفاده متفاوت از آن‌ها به نوعی عظمت و شکوه را وارد فضای خود زندگی کنید. اکنون لوسترهای کریستالی فوق‌العاده زیبایی در بازار وجود دارند که طراحی و فرم آن‌ها با سلیقه انسان امروزی هماهنگ شده است و از کریستال به شیوه‌ای کاملا متفاوت در آن‌ها استفاده شده است.

شهامت استفاده از چراغ‌های ساده اما خاص را داشته باشید.

گرایش استفاده از چراغ‌ها بدون استفاده از قاب و محفظه اکنون در دنیا بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته است و اکنون در خانه‌های زیادی با نورپردازی از طریق حباب‌های ساده نوری روبه‌رو هستیم. اگر استفاده از حباب‌ها به نظرتان زیادی ساده و خام است، می‌توانید با اضافه کردن سیم‌های رنگی به ترکیب کلی، به طراحی ساده اما خاص و جذاب برسید.

در استفاده از منابع نوری کلاسیک خلاقیت به خرج دهید.

لوسترها برای چندین قرن عناصر اصلی نورپردازی در خانه‌ها بودند و هر خانه‌ای حداقل دارای یک لوستر بزرگ بود؛ با این حال استفاده متفاوت از این منبع نوری سنتی می‌تواند به فضای حس و حالی آشنا و در عین حال متفاوت و نامتعارف بدهد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید برای روشن شدن فضای آشپزخانه از پنج لوستر سنتی به شیوه‌ای کاملا خاص و متفاوت استفاده شده است.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر