تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه چیدمان اتاق نوزاد و کودک

image آموزش نحوه چیدمان اتاق نوزاد و کودک

این نکته البته در مورد نوزادان به طور کامل مصداق ندارد، مگر اینکه بخواهیم علائق شخصی خودمان را به کودک نیز منتقل نماییم. این تفکر هم در جای خود ارزشمند است، زیرا کودک ما از همان بدو تولد با ارزش های خانوادگی آشنا می شود. برای مثال پدر و مادری که به کتاب و کتابخوانی علاقه مندند، در اتاق نوزاد خود کتابخانه ای در نظر می گیرند. مسلماً در این مورد مثال های زیادی می توان آورد، حتی ممکن است خود شما نیز با چنین موضوعی برخورد کرده باشید؛ ولی باید به خاطر داشت که دادن خط فکری به کودکان نمی تواند زیاد ادامه داشته باشد.

طراحی و تزیین و زیباتر ساختن اتاق کودک توسط والدین، به دانش و شناخت نیاز دارد و اینکه پدر و مادر با دنیای ذهنی کودکان آشنایی داشته باشند. چگونه والدین میتوانند اتاق کودکی را بیارایند، بدون اینکه نسبت به دنیای پر رمز و راز او توجه و علاقه نشان دهند؟

image آموزش نحوه چیدمان اتاق نوزاد و کودک

ممکن است فرزند شما در سن چهار، پنج سالگی یا بیش تر، دیگر به آنچه برایش تدارک دیده اید علاقه نشان ندهد. بنابراین، از زمانی که شخصیت کودکان تان شکل می گیرد، شما نیز می بایستی ابتکار عمل را به دست بگیرید و با دنیای ذهنی آنان هم سو شوید.

تکفارس آی آر

image آموزش نحوه چیدمان اتاق نوزاد و کودک

در این مرحله، بدون اینکه بخواهید اصول کلی و ارزش های مورد نظر خود را زیر پا بگذارید، با کودک خردسال تان مشورت کنید و ضمن راهنمایی وی، سعی کنید به نتیجه ای مشترک برسید؛ به نحوی که فرزندتان نیز از زندگی کردن و گذران اوقات در فضایی که برای او تدارک می بینید، لذت ببرد.

برای آراستن اتاق کودک به رنگ توجه ویژه نشان دهید و حتماً نظر او را نیز جویا شوید. چنانچه در و دیوار یا کمد و تخت خواب فرزندتان را با رنگ های مورد علاقه ی وی رنگ آمیزی نمایید، ضمن اینکه برایش فضایی شاد و مفرح خلق خواهید کرد، به کودک نیز ثابت میکنید که برای اظهار نظرش ارزش قائلید و هر آنچه او دوست بدارد، شما نیز تأیید میکنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر