تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه نگهداری از گیاهان در آپارتمان

image آموزش نحوه نگهداری از گیاهان در آپارتمان

بونسای

این گیاه زیبا حاصل تلفیق باغبانی و هنر است. نگهداری از این گیاه به اندازه گونه‌های مختلف آن متنوع محسوب می‌شود. در کل بدانید که بهترین فضا برای نگهداری از بونسای یک محیط معتدل مثل پاسیو یا راهرو است. دشمن این گیاه آب کلردار است. این گیاه محبوب و به گفته طرفدارانش متفاوت، به زیبایی محیط اطراف کمک شایانی می‌کند.

گل عشق، اکسالیس یا ترشک

همان‌طور که می‌بینید این گیاه دارای برگ‌های بنفش‌ رنگ زیبایی است که باعث می‌شود آن را در دسته گیاهان زینتی محبوب قرار داد. این گیاه را در هر فصلی هم که باشد، باید در شرایط نیم‌سایه، مرطوب و خنک نگهداری کرد اکسالیس، جزو گیاه‌های گلده محسوب می‌شود و نکته جالب در مورد این گیاه این است که جلوه‌اش را مدیون برگ‌های منحصربه ‌فردش است، نه گل‌هایش…

تکفارس آی آر

زامیفولیا

اگر نمونه‌ای از این گیاه در منزل دارید، اما تا به ‌حال آشنایی چندانی با آن نداشته‌اید، بدانید که اکثر قسمت‌های این گیاه سمی (در صورت مصرف) است. البته اگر مطمئن هستید که گیاه شما نمونه‌ای از زامیفولیا محسوب می‌شود، در این صورت بهتر است این گیاه را از دسترس کودکان خارج کنید. گیاهی با ریشه‌هایی مستحکم که به کم‌ آبی گرایش بیشتری دارد تا آبیاری مستمر. نور متوسط برای این گیاه کافی است، اما در نور کم هم بسیار مقاوم است.

کالاتا اورانتا

تنوع این گیاه بسیار بالاست. گیاهی که آفتاب مستقیم را دوست ندارد و نور متوسط برایش کافی است. کالاتا؛ به دلیل برگ‌های براق و زیبایش از گیاهان آپارتمانی زیبا محسوب می‌شود. برگ‌های این گیاه باید مرطوب باشد، اما به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. ضمن اینکه گیاهی است که با نور کم آپارتمان هم سازگاری دارد.

پاچیرا

www.takfars.ir

نگهداری از این گیاه داخل منزل به نسبت راحت است، اما در دسته گیاهان گران ‌قیمت قرار می‌گیرد. عده‌ای معتقدند این گیاه برای شان خوش‌ شانسی و پول به همراه می‌آورد؛ به همین خاطر است که با نام گیاه پول هم شناخته می‌شود. پاچیرا، به آبیاری زیاد حساس است و هفته‌ای یک‌بار برای آن کفایت می‌کند. نور متوسط برای این گیاه کافی است.

دراسنای پرچمی

دراسنا جزو گیاهان درختی شکلی است که به دلیل مقاومت بالایی که دارد، نگهداری از آن بسیار آسان است. برگ‌های این گیاه بلند و کشیده است و بسیار سریع رشد می‌کند. این گیاه به نور کافی و غیرمستقیم آفتاب نیاز دارد. آبیاری آن هفته‌ای دومرتبه در فصل تابستان کافی است. چه ‌بهتر که برگ‌های این گیاه مقاوم و با رشد سریع را تمیز نگه‌دارید.

برگ بیدی

این گیاه در گرمای زیاد هم مقاوم است. خاک این گیاه همیشه باید مرطوب باشد. برگ بیدی به‌سرعت داخل آب (به ‌منظور تکثیر) و خاک رشد می‌کند و پر از ریشه می‌شود. ریشه‌های این گیاه بسیار زیاد است و برای نگهداری از آن باید هرچند وقت یک‌بار به فکر گلدان بزرگ‌تر باشید. این گیاه حتی در باغچه هم می‌تواند به‌عنوان گیاه رونده کاشته شود.

گیاه برگ عبایی

شاید بتوان نام مقاوم‌ترین گیاه آپارتمانی را به برگ عبایی اختصاص داد در حدی که گفته می‌شود این گیاه حتی داخل کمد هم رشد می‌کند و به همین خاطر است که به گیاه فولادی هم معروف است. این گیاه هم در نور زیاد، هم نور کم به ‌خوبی رشد می‌کند. برگ عبایی نیازی به رطوبت اضافی ندارد.

گیاه سرخس

سرخس باید در محیطی مرطوب و نمناک رشد کند. همچنین این گیاه در اتاقی به نسبت سرد سریع‌تر رشد می‌کند. توجه داشته باشید که برخی گیاه‌های گلخانه‌ای از لحاظ ظاهری شبیه این گیاه هستند، اما جزو طبقه ‌بندی سرخس‌های محسوب نمی‌شوند. زمانی که خاک گلدان خشک شود، باید مجدد به آن آب بدهید، اما زیرگلدانی آن همیشه باید مرطوب باشد.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر