تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه مناسب شامپو زدن به مدل های مختلف مو

image آموزش نحوه مناسب شامپو زدن به مدل های مختلف مو

اگر از رنگ مات و حالت بد موهای‌تان خسته شده‌اید، با رعایت این نکات می‌توانید زیبایی و درخشندگی موهای‌تان را تضمین کنید.

رسوبات و موادی را که روی مو می‌نشیند، پاک کنید. دلیل به‌وجود آمدن موهای کدر، مرده و بدرنگ معمولا رسوب‌کردن مواد موجود در محصولات مختلفی است که برای موهای‌تان استفاده می‌کنید. برای از‌بین‌بردن این مواد از روی مو هفته‌ای یک‌بار از شامپوهای شفاف‌کننده و پاک‌کننده -‌که قدرت شویندگی بالا دارند- استفاده کنید.

موهای‌تان را با شامپوهای گیاهی و طبیعی بشویید. این شامپوها که بدون سولفات هستند، تمام خواص شامپوهای معمولی را دارند، فقط فاقد مواد شوینده قوی هستند که باعث از‌بین‌رفتن رنگ و رطوبت مو می‌شود.

موهای‌تان را برس بکشید. از برس‌هایی استفاده کنید که موهای آن از مواد طبیعی بوده و سر آن‌ها گرد باشد. برس‌ کشیدن روزانه باعث می‌شود، چربی در سرتاسر مو پخش شود و درنتیجه موجب مرطوب‌شدن و درخشش موها می‌شود.

تکفارس آی آر

موها را با آب سرد آب‌کشی کنید. این کار موجب بسته‌شدن کوتیکول یا همان لایه خارجی مو می‌شود. به‌این‌ترتیب موها نرم‌شده و ظاهری درخشان پیدا می‌کنند.

بد نیست بگذارید موهای‌تان کمی کثیف باشد. هفته‌ای یک‌بار به موهای‌تان استراحت بدهید و هنگام حمام‌ کردن به آن شامپو نزنید. بهتر است یک حمام در میان از شامپو استفاده کنید.

می‌خواهید موهای‌تان براق و درخشان شود؟ ابتدا آن‌ها را کمی با حوله خشک کنید و قبل از براشینگ و درست‌کردن موها از محصولات براق‌کننده مو استفاده کنید تا مانع وز‌کردن آن‌ها شود. برای درخشش بیشتر بعد از درست‌کردن موها نیز از این محصولات روی موی خشک استفاده کنید.

آیا موهای‌تان بدقلق است؟ وز می‌شود و به شکل دلخواه‌تان درنمی‌آید؟ شما هم می‌توانید به‌جای موهای زبر و وزکرده موهایی سالم و براق داشته باشید.

دستکاری‌کردن زیاد موها در نهایت باعث می‌شود که موهای‌تان خشک، آسیب‌دیده و در یک کلام زشت شود. با رعایت نکات زیر می‌توانید موهای آسیب‌دیده را بازسازی کنید.

www.takfars.ir

به موهای‌تان آب‌ رسانی کنید تا رطوبت موردنیاز آن تأمین شود. نوک شاخه‌شاخه شده موها را آغشته به نرم‌کننده قوی کنید و بگذارید ماده نرم‌کننده چنددقیقه بماند. مواد نرم‌کننده جذب ساقه مو شده و تارهای مو را نرم می‌کنند. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهید. همچنین بهتر است بعد از هر بار شامپو‌کردن موها، به نوک آن‌ها نرم‌کننده‌های ملایم روزانه بزنید. این عمل موخوره‌ها را کمتر‌کرده و از بدرنگ‌شدن و آسیب‌دیدن موها در اثر حرارت سشوار جلوگیری می‌کند.

سرتان را ماساژ دهید. ماساژ‌دادن پوست سر هنگام شست‌و‌شوی موها، جریان خون را افزایش‌داده و موجب تحریک غدد چربی می‌شود. در ضمن از شامپوها و سایر محصولاتی که الکل زیاد دارند، استفاده نکنید؛ زیرا باعث خشکی مو می‌شود.

از محکم بستن، دم‌اسبی کردن، بافتن یا سایر مدل‌های مو که باعث کشیده‌شدن آن‌ها می‌شود، خودداری‌کرده و سعی کنید از گیره‌ها، کلیپس‌ها و کش‌های نرم که موهای‌تان را نمی‌کشد و درد تولید نمی‌کند، استفاده کنید. این کار مانع شکسته‌شدن تارهای مو می‌شود.

موهای‌تان را با ملایمت بشویید. آن‌ها را چنگ نزنید. موهای خیس بسیار شکننده‌تر هستند. پس از فشار‌دادن و برس‌کشیدن موهای خیس بپرهیزید. برای صاف‌کردن و باز‌کردن گره‌های مو می‌توانید از شانه‌هایی که دندانه‌های درشت و با فاصله دارند، استفاده کنید تا به موهای‌تان ‌آسیب نرسد.

قبل از سشوار‌ کشیدن و درست‌کردن موها به آن‌ها سرم‌های مخصوصی بزنید که در مقابل حرارت و اشعه ماورای بنفش از موها محافظت می‌کنند. در این‌صورت موهای‌تان در اثر حرارت سشوار و نور خورشید آسیب نمی‌بیند. مدت‌زمان استفاده از سشوار را کاهش دهید یا درجه گرمای آن را کم کنید. کم‌کردن حرارت از خشک‌شدن بیش‌ازحد و وز‌شدن موها جلوگیری می‌کند.

قیچی را فراموش نکنید. هر ۶ یا ۸هفته یک‌بار، نوک موهای‌تان را کمی کوتاه و مرتب کنید تا موخوره‌ های آن از بین برود.

موهای چرب هیچ زیبایی ندارد، اما می‌توان این مشکل را برطرف کرد. با رعایت این نکات به موهای صاف و بی‌حالت خود، حالت بدهید.

شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که به موها حجم‌داده و آن‌ها را پرپشت نشان می‌دهد. کاملا دقت کنید که نرم‌کننده را به ریشه مو نزنید.

این روش خشک‌کردن موها را امتحان کنید: با استفاده از شامپوی مخصوص موهای خشک، چربی موها را کم کنید و به آن‌ها حجم دهید و به‌این‌ترتیب که آن را به ریشه موها اسپری کنید، سپس با انگشتان‌تان موها را پف دهید و با برس آن‌ها را مرتب کنید. این کار واقعا معجزه می‌کند.

موهای‌تان را پوش دهید. با استفاده از شانه‌ای که دندانه‌های ریز دارد، قسمت ریشه مو را پوش بدهید، سپس کمی تافت به موهای‌تان بزنید تا مدت بیشتری حالتش را حفظ کند.

تک فارس

هنگام خشک‌کردن، سشوار را مستقیما به طرف ریشه مو نگیرید. اگر از موس، ژل، تافت و امثال آن استفاده می‌کنید، ابتدا آن‌ها را به موهای مرطوب بزنید و بعد سشوار بکشید.

با استفاده از بیگودی‌های گرم به موهای‌تان حالت بدهید. هرچقدر قطر بیگودی‌ها بیشتر باشد، موها حجم بیشتری پیداکرده و پرپشت‌تر به نظر می‌رسد.

برای جلوگیری از چرب‌تر‌شدن موها، در حد امکان به آن‌ها دست نزنید. هرچه بیشتر به موهای‌تان دست بزنید، چرب‌تر می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر