تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه صحیح پاک کردن میگو در خانه

۱)اول پوست روی میگو رو کامل بردارید طوری که تنها سر و دم میگو باقی بمونه برای راحتی میتونید از چاقو کمک بگیرید اما بدون چاقو هم پوست میگو راحت جدا میشه.بعد از پاک کردن کامل پوست سر و دم میگو رو با چاقو ببرید که حالت فیله مانند پیدا کنه البته برخی افراد دم میگو رو جدا نمیکنن که کاملا سلیقه ای هست.

۲)میگو رو در دست بگیرید طوری که قوس کمر به سمت شما باشه و بعد با چاقو انحنای اون رو برش بدید طوری که خیلی عمیق نباشه چون میگو بسیار لطیف هست و ممکنه له بشه!

۳)بعد از برش دادن کمر میگو کمی با دست اون رو باز کنید تا رگ یا به قول برخی ها روده میگو قابل مشاهده باشه.در عکس زیر کاملا میتونید رگ سیاه رو مشاهده کنید!

۴)به کمک چاقو رگ رو کاملا خارج کنید و حواستون باشه که این رگ تا انتهای کمر وجود داره و در ضمن بسیار نرمه پس با دقت خارجش کنید که کاملا در بیاد و داخل بدن میگو باقی نمونه!

بعد از پاک کردن میگو اون رو کاملا بشورید و داخل آبکش قرار بدید تا خوب خشک بشه!برای طبخ میگو روش های بسیار وجود داره ولی به صورت کلی میگو به ۲روش تهیه میشه یا آبپز میشه و بعد سرخ میشه و یا داخل سس مخصوص غلتانده میشه و بعد سرخ میشه!

تکفارس آی آر

برای اینکه میگوی شما خوشمزه بشه بهتره اون رو داخل مقداری آب ،آبلیمو،پیاز،سیر و برگ بو که در حال جوش هستند بریزید و بعد از چند ثانیه خارجش کنید!نکته بسیار مهمی که در طبخ میگو وجود داره زمان آبپز شدن هست!میگو بر خلاف ظاهر نرمی که داره وقتی آبپز میشه بسیار سفت میشه!پس حتما توجه کنید که تنها چند جوش برای گرفتن بوی بد میگو کافیه و وقتی رنگ اون کمی تغییر کرد و چند جوش زد اون رو آبکش کنید و با سس دلخواهتون بپزید یا به صورت معمولی داخل آرد سوخاری یا آرد معمولی بغلتونید و سرخ کنید.

پخت میگو تقریبا شبیه ماهی هست و شما میتونید به شیوه دلخواه خودتون اون رو طبخ کنید و فقط قبلش باید با جوشاندن بوی بدش رو از بین ببرید!

میگو معمولا به شکل پفکی هم پخته میشه به غیر از روش های موجود در کتب آشپزی شما میتونید میگو رو به شیوه سنتی ایرانی با کمی آرد و زعفران مخلوط کرده و در روغن داغ و فراوان سرخ کنید و با برنج،نان یا سبزی پلو سرو کنید!

محصولات معتبر
محصولات معتبر