تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه صحیح نظافت لوازم آرایشی

image آموزش نحوه صحیح نظافت لوازم آرایشی

کرم‌ پودرهای مایع بدون پمپ

آن‌ها بسیار راحت در معرض آلودگی قرار می‌گیرند، فقط کافی است با یک اسفنج یا قلم‌مو یا حتی دست کثیف آن‌ها را لمس کنید، آن‌وقت است که میکروب‌ها به‌سرعت وارد شیشه کرم‌پودر شما شده و به محیط موردعلاقه خود برای رشد و نمو دسترسی پیدا می‌کنند. در این‌جاست که متأسفانه دیگر نمی‌شود کاری برای کرم‌پودر موردعلاقه‌تان انجام داد تا دوباره قابل‌استفاده شود. ما پیشنهاد می‌کنم برای جلوگیری از ورود آلودگی، راحتی استفاده‌ و همچنین صرفه‌جویی در مصرف حتما از پمپ‌های مخصوص استفاده کنید؛ چون در مقابل کارایی که دارد قیمت زیادی هم ندارند و خیال‌تان راحت است.

کانسیلرهای مایع‌، برق‌لب‌ها‌، خط‌ چشم‌ های مایع‌، ریمل‌ها

برای این گروه از محصولات آرایشی که از خودشان برس دارند، توصیه ما این است که اصلا ریسک نکنید؛ چون همان‌طور که قبلا گفتیم این دسته هم اگر دچار آلودگی شوند، راهی برای استریل‌کردن‌ آن‌ها وجود ندارد و تنها راه، پیشگیری است. اگر فقط خودتان استفاده می‌کنید که مشکلی نیست، ولی کاری که آرایشگران محترم یا لوازم‌آرایش‌‌فروشی‌های معتبر باید انجام دهند، این است که از برس آن‌ها استفاده نکنند. برای اطمینان‌خاطر از اینکه احیانا کسی اشتباهی از آن‌ها استفاده نکرده باشد، برس‌ها را ببرید و از برس‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید. فقط حتما توجه داشته باشید که این برس‌ها واقعا یک‌بارمصرف هستند.

تکفارس آی آر

کرم‌ پودرهای کرمی‌، کانسیلرهای کرمی، سایه‌های کرمی، خط چشم‌های ژلی

این‌ها هم جزو گروهی هستند که اگر از آن‌ها به‌خوبی مراقبت نشود و آلوده شوند، بهتر است فراموش‌شان کرد؛ چون دیگر میکروب‌ها داخل آن شده و کار زیادی نمی‌توان کرد، ولی درصورتی‌که از آن‌ها به‌خوبی مراقبت شده باشد، کافی است با یک دستمال تمیز سطح صاف آن‌ها را پاک کنید و با یک کاردک تمیز مقدار موردنیازتان را بدون ایجاد چاله یا حفره در آن‌ها بردارید تا سطح آن‌ها همچنان صاف و تمیز برای استفاده بعدی باقی بماند که اگر احیانا آلودگی وجود داشت، داخل نشود و در سطح بماند تا بتوانید سریع آن را تمیز کنید.

برق‌ لب‌ های تیوپی

بعضی‌ها معتقدند که این نوع برق‌لب‌ها آلوده نمی‌شوند و اگر فقط سطح پلاستیکی آن‌ها را که دارای سوراخی برای بیرون‌آمدن مایع داخل آن است، تمیز کنید، مشکل حل می‌شود. درصورتی‌که اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که اضافه مایع آن دوباره به تیوب بازمی‌گردد و آلودگی یا حتی پوسته‌های مرده لب را با خود به داخل می‌برد؛ بهترین راه‌حل برای استفاده در آرایشگاه‌ها این است که با استفاده از قلم‌موهای یک‌بارمصرف این کار را انجام دهید.

رژلب‌ ها

www.takfars.ir

ضدعفونی‌کردن رژلب‌ها بسیار ساده است. مقداری الکل در یک لیوان تمیز بریزید و سر رژلب‌تان را داخل الکل کنید و چند ثانیه نگه‌دارید، سپس آن را خارج‌کرده و با دستمال‌کاغذی تمیز آن را به آهستگی خشک کنید یا به‌صورت افقی بگذارید تا خشک شود (عمودی نگه ندارید؛ چون الکل به ته آن نفوذ‌کرده و رژلب به‌مرورزمان از ته می‌شکند). اگر دوست داشتید داخل درب آن را نیز می‌توانید با الکل تمیز کنید.

مدادهای آرایشی

ابتدا مدادتان را در الکل فرو کنید، چند ثانیه نگه‌دارید. مدادتراش را هم با یک برس تمیز آغشته به الکل خوب تمیز‌کرده و مداد را بتراشید و دوباره در الکل کرده و با دستمال خشک کنید. مطمئن شوید که کاملا خشک‌شده، به‌خصوص اگر مداد چشم است و حالا با خیال راحت از این مداد استفاده کنید. درب آن‌ها را هم می‌توانید با الکل تمیز کنید.

محصولات پودری فشرده؛ مثل سایه چشم‌ها، پنکک‌ها و رژگونه‌ها

خبر خوب اینکه محصولات پودری جای زیاد خوبی برای رشد باکتری‌ها نیستند؛ چون آن‌ها برای رشد و نمو نیاز به محیط مرطوب دارند، مانند جای کرم‌ها یا محصولات مایع. برای تمیز‌کردن آن‌ها می‌توانید لایه رویی را با دستمال تمیز کنید.

در صورت عدم‌ نگهداری صحیح از لوازم‌ آرایش‌تان و بی‌توجهی به نکات بهداشتی ممکن است به سلامت پوست شما خسارات جبران‌ناپذیری وارد شود که در نتیجه نه‌دتنها به زیباتر‌کردن شما کمک‌نکرده، بلکه به شما ضرر هم می‌رساند.

پس خواهش می‌کنیم به نکات زیر بسیار توجه کنید و اهمیت دهید تا به‌جای زیباتر‌کردن خودمان به سلامت‌مان خدشه وارد نکنیم.

اولین و مهم‌ترین نکته خیلی مهم است، حتما به آن توجه کنید.

لوازم‌آرایش جزو وسایل شخصی ما به‌حساب می‌آیند، پس هرگز لوازم‌آرایش‌تان را با کسی شریک نشوید (حتی با خواهرتان)؛ چون برای هر دوی شما خطرناک است. روی پوست هر کس یا به‌طورکلی در بدن هر کسی میکروب‌های مختلفی وجود دارد که از هر شخص به شخص دیگری متفاوت است. به همین دلیل وقتی شما لوازم‌آرایش‌تان را با کسی سهیم می‌شوید، درواقع در باکتری‌های یکدیگر هم شریک می‌شوید که این ممکن است بسیار خطرناک باشد، به‌خصوص در نواحی چشم ممکن است به عفونت‌های چشمی ‌یا حتی جاهای بدتر ختم شود. پس با توجه به این نکته متوجه می‌شویم که وحشتناک‌ترین کار ممکن این است که از تسترهای مغازه‌های لوازم‌آرایشی استفاده کنیم که نمی‌دانیم چند نفر قبل از ما و با چه بیماری‌های پوستی آن‌ها را امتحان کرده‌اند.

لوازم‌آرایش خود را تمیز و مرتب نگه‌دارید، در جایی نگذارید که خیلی گردوغبار یا خاک می‌گیرد و حتما مطمئن باشید که پس از اتمام کار در آن‌ها را کاملا بسته‌اید. اسفنج‌ها، قلم‌موها و وسایلی از این قبیل را که نیاز به شست‌وشو دارند، حتما بشویید.

تک فارس

یادمان باشد همیشه قبل از آرایش دست‌های‌مان را بشوییم، به‌خصوص آرایشگران محترم باید حتما به این نکته ظریف توجه کنند و در این صورت هم مشتریان شما بیشتر به شما علاقه‌مند می‌شوند که برای بهداشت ارزش قائل هستید، هم وجدان شما راحت است که سبب انتقال بیماری پوستی مشتری قبلی‌تان به مشتری جدیدتان نشده‌اید.

حساسیت: حتماً مطمئن شوید که لوازم‌آرایشی که استفاده می‌کنید، قبلا توسط شرکت سازنده تست شده باشد؛ چون حتی برخی مواقع با وجود انواع تست‌های حساسیت انجام‌شده، بعضی افراد بسیار حساس هستند و پوست‌شان به‌سرعت واکنش نشان می‌دهد. بهتر است با خرید مدل‌های معتبر خیال خود را از این بابت راحت کنید.

حتما یادمان باشد ریمل‌های‌مان را هر ۳ماه یک‌بار یا اگر مصرف‌مان زیاد نیست، حداکثر قبل از ۶ماه عوض کنیم. در بین مژگان شما همیشه مقداری باکتری وجود دارد، به‌خصوص اگر چشمان‌مان را نشسته باشیم. وقتی ما از ریمل‌مان استفاده می‌کنیم، این باکتری‌ها از چشمان و مژگان ما به برس ریمل می‌چسبند و درنتیجه هر‌بار که ما این برس را داخل مایع داخل ریمل‌مان می‌کنیم، این باکتری‌ها آن‌جا جا‌خوش می‌کنند و خب چه محیطی بهتر از جایی تاریک و مغذی برای رشد و نمو آن‌ها؛ در نتیجه با گذشت زمان تعداد آن‌ها بیشتر‌و‌بیشتر می‌شود، حالا قضاوت با خودتان است که تا چه مدت می‌خواهید از یک ریمل استفاده کنید.

برای استفاده از محصولات کرمی که ظرف آن‌ها به‌گونه‌ای است که باید انگشت را جهت استفاده داخل کنید، بهترین راه‌حل استفاده از یک قاشق با کاردک تمیز است، به این صورت که مقدار کرم دلخواه را با کاردک از ظرف کرم موردنظر بردارید و کف دستان ریخته و از آن استفاده کنید. به این صورت دیگر آلودگی‌ها به داخل ظرف منتقل نمی‌شود تا محیط خوبی برای رشد و نمو میکروب‌ها باشد.

در آخر پیشنهاد ما به شما این است که یک نگاه به لوازم‌آرایش‌تان بیندازید و آن‌هایی را که کهنه و قدیمی‌ شده‌اند یا آن‌هایی را که می‌دانید خوب مواظبت نکرده‌اید و الان پر از میکروب هستند، کنار بگذارید تا بتوانید با خیال راحت آرایش کنید و لذت ببرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر