تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه صحیح مصرف سیر برای رسیدن به بدنی سالم

image آموزش نحوه صحیح مصرف سیر برای رسیدن به بدنی سالم

اگر می‌خواهید سیر کارش را انجام دهد و سلامتیتان را حفظ کند، مهم است بدانید چگونه به درستی از آن استفاده کنید.

در غیر این صورت، مزایای سلامتی آن محدود هستند، و ممکن است نتایج مثبتی را که به دنبالش هستید کسب نکنید. اگر استفاده از سیر به عنوان آنتی بیوتیک را در برنامه سلامتی تان دارید لازم است از تعدادی اشتباهات رایج بپرهیزید.۶ اشتباه که افراد هنگام استفاده از سیر به عنوان آنتی بیوتیک مرتکب می‌شوند

۱ ـ استفاده از سیر پخته

پختن سیر کاملا مقبول است اگر به عنوان چاشنی ِذا از ان استفاده کنید. با این حال، پختن باعث نابودی ماده‌ی فعال سیر ـ آلیسین ـ می‌شود. آلیسین یکی از ترکبات حاوی سولفور یاف شده در سیر است که به طور کلی به عنوان تیوسولفینات شناخته می‌شوند. آلیسین هنگامی فعال می‌شود که سیر خام جویده

تکفارس آی آر

خورد، یا له شود. اما توسط حرارت غیرفعال می‌شود، به همین دلیل است که پختن سیر ظرفیت درمانی آن را کاهش می‌دهد و بهتر است از انجام آن پرهیز شود.یک نکته‌ی عالی که هنگام پختن سیر بیش‌ترین مزایای درمانی‌اش حفظ شود: سیر را له کنید، سپس ۱۰ دقیقه پیش از پختن آن صبر کنید تا مزایای سلامتی‌اش به حداکثر برسد.

کنار گذاشتن سیر خام به مدت ۱۰ دقیقه پیش ز پختن تشکیل آلیسین را ارتقا داده، حدااکثر سنتز آلیسین را تضمین می‌کند و هم چنین آن را نسبت به حرارت پخت مقاوم‌تر می‌کند. سپس ان را با حرارت کم یا متوسط و به مدت کوتاهی بپزید (آن را در انتهای زمان پخت به غذا اضافه کنید).

۲ ـ مصرف سیر به شکل قرص

برخی آدم‌ها به خاطر جلوگیری از بو و طعم قوی سیر تصمیم می‌گیرند قرص آن را بخورند. مانند اغلب اوقات، روش ساده جواب نمی‌دهد. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، برای فعال کردن ترکیبات درمانگر سیر، لازم است که سیر خام له شده را بجوید. هیچ قرص، پودر، یا شکل خشک‌شده‌ی آن نمی‌تواند با قدرت درمانی سیر در حالت طبیعی‌اش رقابت کند.

درست است زمانی‌که سیر خشک، پخته یا فرآوری شود گاز فسفر بدبو ناپدید می‌شود، اما تعدادی از مزایای سلامتی‌اش هم از بین می‌روند. سیر خشک خواص آنتی‌اکسیدان‌اش را حفظ می‌کند و می‌تواند به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند ـ اما نه به میزانی که سیر خام این کار را می‌کند. اگر با سیر خام مشکل دارید، فقط به خوتان یادآوری کنید که ثابت شده است جویدن آن در برخی موارد به اندازه‌ی استفاده از پنی‌سیلسن موثر است.

www.takfars.ir

۳ ـ استفاده از سیر کهنه‌ای که تازگی‌اش را از دست داده است.

مطمئن شوید بوته‌ی سیری که می‌گیرید تازه باشد و مدت زیادی یک جا نمانده باشد. سیر تازه نوار سبزی دارد که از وسطش حبه‌هایش می‌گذرد. مثل همیشه، سیر ارگانیک گزینه‌ی خیلی سالم‌تری است.

۴ ـ مصرف سیر خیلی کم

اگر برنامه تان استفاده از سیر به عنوان آنتی بیوتیک است، نیاز خواهید داشت سهم سخاوتمندانه‌ای سیر بخورید. خوردن فقط یک حبه‌ی کوچک، احتمالا اثری نخواهد داشت. به عنوان یک دوز درمانی، بهتر است روزانه دو یا سه حبه سیر متوسط مصرف شود. افراد گزارش کرده‌اند که تنها با جویدن دو یا سه حبه سیر به صورت دو روز یک بار، بر عفونت‌های شدید غلبه کرده‌اند.

۵ ـ فراموش کردن بازگرداندن فلور معده

از آن‌جایی‌که استفاده از سیر به عنوان آنتی بیوتیک می تواند بسیار مفید باشد مقادیر زیاد آن می‌تواند بر فلور معده تاثیر بگذارد و باکتری‌های مفید را تمام کند. مانند سایر آنتی‌بیوتیک‌ها، به منبع خوبی از پروبیوتیک‌ها نیاز دارید تا تعادل را به معده و روده‌هایتان برگردانید. بهترین روش مصرف خوراکی‌های تخمیر شده‌ای است

که حاوی پروبیوتیک‌های فراوان باشند. برخی از امثال آن عبارتند از ماست طبیعی، چای کامبوچا، میسو، و سبزیجات تخمیر شده (کلم ترش آلمانی، کیمچی). اگر برایتان دشوار است خوراکی‌های تخمیر شده‌ی واقعی بیابید، می‌توانید مکمل‌های پروبیوتیک بخرید.

۶ ـ نپذیرفتن از یک رژیم سالم

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید سیر تمام کارها را به تنهایی انجام دهد. هم‌چنین لازم است یک سبک زندگی سالم کلی، و رژیمی را بپذیرید که فرآیند درمان را تقویت کند. رژیمی مملو از قندها و خوراکی‌های فرآوری شده برای سلامتی و سیستم ایمنی‌تان نتیجه‌ی معکوس خواهد داشت.

تلاش‌هایتان باید توسط خوراکی‌هایی حمایت شود که مواد مغذی را برایتان فراهم و از سلامتیتان محافظت ‌کنند: سبزیجات، میوه‌ها، خوراکی‌های پروبیوتیک، روغن‌های سالم، پروتئین بدون چربی، و مقدار زیادی آب.

تک فارس

نکاتی برای خوردن سیر تازه

ما متوجه شده‌ایم که بهترین روش مصرف سیر به عنوان یک آنتی‌بیوتیک، خوردن آن به صورت خام و تازه است. هر کسی از مزه‌ی خالص آن لذت نمی‌برد. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم حبه‌ها را ریز کرده و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس سیر را با ماست، پوره‌ی سیب، عسل، یا مقداری عمل انتقال‌دهنده‌ی دیگر مخلوط کنید که خوردنش برایتان راحت‌تر و خوش‌مزه‌تر است.

نکته‌ای برای کاهش بوی سیر: بعد از مصرف سیر مقداری جعفری بخورید تا به کنترل بوی سیر کمک کند.

آیا باید سیر خام را با شکم خالی بخورید؟

گاهی توصیه می‌شود سیر خام را به عنوان نخستین چیز در صبح، قبل از صبحانه، و حتی قبل از نوشیدن آب بخورید (ممکن است برای تسکین سوزش به یک لیوان آب نیاز داشته باشید به ویژه اگر بیش از یک حبه می‌خورید). این پرهیز نتایج خوبی داده است.

با این حال به خاطر داشته باشید، که مصرف سیر خام با شکم خالی می‌تواند در برخی افراد منجر به سوزش دستگاه گوارش شود. مطالعه‌ای منتشر شده در نشریه‌ی امریکن‌فامیلی‌فیزیشنز در ۲۰۰۵۵ متوجه گزارشی در تاریخچه‌ی مطالعه شد که نشان می‌داد مصرف مقادیر زیاد سیر خام به ویژه با شکم خالی می‌تواند منجربه ناراحتی دستگاه گوارش، نفخ، و تغییراتی در فلورای روده شود.

همیشه توصیه می‌شود با مقادیر کم شروع کنید و واکنش بدن‌تان را ببینید. این کار از این جهت نیز مهم است که برخی افراد ممکن است به سیر حساسیت داشته باشند. ممکن است طیفی از علائم داشته باشند، از جمله نفخ، اسهال، تهوع، استفراغ و واکنش‌های پوستی متفاوت ( کهیر، اگزما). آدم‌هایی نیز که نمی‌توانند سیر خام را تحمل کنند ممکن است باز هم بتوانند در مقادیر کم آن را مصرف کنند، اما ممکن است علائم‌شان با افزایش دوز مصرف ظاهر شود.

استفاده‌ی دارویی از سیر بیش از ۳۰۰۰ سال است که شناخته شده است. بقراط آن را برای درمان سرطان دهانه‌ی رحم تجویز کرده است، و آلبرت شوایتزر در افریقا برای درمان اسهال خونی از آن استفاده می‌کرد. این آنتی‌بیوتیک دیرینه هم از جانب جامعه‌ی علمی و هم از جانب درمان‌گران طبیعی سراسر دنیا حمایت می‌شود. دفعه‌ی بعدی که عفونت به سراغتان آمد، می‌دانید چه کار باید بکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر