تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه اسباب کشی راحت و بی دردسر

image آموزش نحوه اسباب کشی راحت و بی دردسر

به ترتیب بسته‌بندی کنید

اگر وسایل اتاق‌های مختلف در هم باشند، برای چیدن وسایل به مشکل خواهید خورد.وسایل هر اتاق باید در کارتن‌های جداگانه‌ای باشند و بهتر است روی کارتن‌ها با دقت بنویسید در جعبه چه وسایلی گذاشته‌اید. با این روش می‌توانید وقتی به مقصد رسیدید، کارتن‌های هر اتاق را در جای خود بگذارید و بعد به مرور و با آرامش شروع به چیدن آنها کنید. در غیر این صورت موقع بیرون آوردن وسایل با وسیله‌های زیادی که بیرون از کارتن‌ها ریخته‌شده‌اند مواجه خواهید شد که به نظر می‌رسد هیچ وقت مرتب نخواهند شد.

درست بچسبانید

بعد از پر کردن کارتن و قبل از جابه‌جا کردن آن باید کارتن‌ها را قفل کنید. قفل کردن کارتن به این شکل است که باید اول تکه بزرگ‌تر در کارتن را تا کنید. بعد در یک جهت بقیه تکه‌ها را روی هم تا کنید و در آخر سمت آزاد تکه اول را روی تکه چهارم قرار دهید. سپس از نوار چسب پهن استفاده کنید. بسته به اندازه کارتن نوار چسب را به شکل چهارخانه روی در کارتن بچسبانید. هر نوار را تا ۱۵ سانتی‌متر از در به سمت پایین امتداد دهید تا باز نشود.

تکفارس آی آر

اندازه جعبه‌ها را درست انتخاب کنید

معمولا برای اسباب‌کشی باید از چند روز قبل به سوپر محله سفارش کارتن دهید. او برای شما کارتن کنار می‌گذارد. سوپرمارکت‌هایی هم هستند که می‌توانید از آنها کارتن بخرید. بهتر است وسایل سنگین مثل کتاب را در کارتن‌های کوچک و وسایل سبک مثل پتو، بالش و لحاف را در کارتن‌های بزرگ بگذارید. با این روش حمل و نقل کارتن‌ها برایتان آسان‌تر خواهر بود و به‌علاوه با قرار دادن وسایل سنگین در کارتن‌های بزرگ استحکام کارتن کم می‌شود و ممکن است پاره شود.

قوانین چیدمان درون جعبه را رعایت کنید

بهتر است در هر کارتن آیتم‌های سنگین‌تر را در پایین جعبه و سبک‌تر ها را در بالا بچینید. با این کار تعادل کارتن‌ها به‌خصوص کارتن‌های با ارتفاع بیشتر، بهتر حفظ می‌شود. زمانی که کارتن‌ها را در کامیون می‌گذارید ، دقت کنید کارتن‌های سنگین‌تر را پایین بگذارید تا فشار وسایل شما را له نکند.

جای خالی باقی نگذارید

www.takfars.ir

سعی کنید در جعبه‌ها جای خالی باقی نماند. البته خالی ماندن بخش‌هایی از جعبه‌ها اجتناب‌ناپذیر است. برای پر کردن آنها می‌توانید از حوله، دستمال‌های آشپزخانه یا در نهایت روزنامه مچاله شده استفاده کنید. جعبه‌ای که بخش‌های خالی دارد، نامتعادل بوده و ممکن است له شود و وسایل درون آن آسیب ببیند.

وسیله‌های گران‌قیمت را جداگانه بسته‌بندی کنید

ظروف چینی، کریستال‌ها، تابلوهای گران‌قیمت و… روش‌های بسته‌بندی خاصی دارند. برای بسته‌بندی شکستنی‌ها باید حتما دور آنها روزنامه یا محافظ‌های دیگر بگذارید و بعد از بسته‌بندی به کارکنان شرکتی که حمل و نقل را انجام می‌دهند، بگویید برای حمل این کارتن‌ها و جای آنها در کامیون، کارهای لازم را انجام دهند. معمولا این کارتن‌ها را روی کارتن‌های دیگر و در جای ثابتی قرار می‌دهند تا تکان نخورند.

وسیله‌های اصلی

وسایل بزرگ مثل پیانو، تلویزیون، یخچال ساید بای ساید و وسایل دیگر به روش‌های خاصی برای جابه‌جایی نیاز دارند که بهتر است آنها را به شرکت حمل و نقل بسپارید. وقتی دنبال شرکت می‌گردید بهتر است با دقت از آنها سؤال کنید برای بسته‌بندی این وسایل مبلغ جداگانه‌ای دریافت می‌کنند و امکانات خاصی در اختیارتان می‌گذارند یا نه. معمولا نرخ حمل یخچال ساید بای ساید و پیانو جداگانه حساب می‌شود.

برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای اسباب‌کشی داشته باشید، می‌توانید طبق این برنامه عمل کنید:

۲ ماه مانده

مرتب کنید: در خانه بگردید و تصمیم بگیرید کدام وسیله را می‌خواهید نگه دارید و کدام را نمی‌خواهید. علاوه‌ بر این، فکر کنید کدام وسیله به بسته‌بندی خاص نیاز دارد. وسواس را در این مرحله کنار بگذارید.

تحقیق کنید: درباره شرکت‌های حمل‌و‌نقل تحقیق کنید و یک برآورد قیمت داشته باشید. بهتر است از دوستان و آشنایان بپرسید. انتخاب یک شرکت مناسب در یکی، دو روز آخر ممکن نیست.

فهرست درست کنید: یک فهرست از تمام وسایلی که قرار است جابه‌جا کنید تهیه کرده تا چیزی از قلم نیفتد.

تک فارس

مدارک را منظم کنید: سوابق تحصیلی مدرسه، سندها، شناسنامه‌ها، مدارک پزشکی و کل مدارک مهم خانواده را در یک کیف بگذارید تا در حمل و نقل آنها را گم نکنید.

یک ماه و نیم مانده

وسایل لازم را سفارش دهید: شما برای اسباب‌کشی به تعدادی کارتن خالی در اندازه‌های مختلف نیاز دارید. هر گروه وسیله به کارتن خاصی نیاز دارد. می‌توانید آنها را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. علاوه‌براین به طناب، چسب نواری پهن، تعدادی روزنامه و تکه پارچه برای پیچیدن دور شکستنی‌ها هم نیاز دارید.

دور ریختنی‌ها را دور بریزید: مصرف چیزهایی که نمی‌خواهید جابه‌جا کنید را شروع کنید. مثلا شروع به مصرف غذاهای فریزر کنید و تا جایی که می‌توانید مواد غذایی جدید نخرید.

یک ماه مانده

شرکت حمل‌و نقل را انتخاب کنید: تاریخ اسباب‌کشی را با آن شرکت چک کنید و روی هزینه به توافق برسید. اگر می‌توانید یک قرار داد ببندید.

بسته‌بندی را شروع کنید: از وسایلی که کمتر از آنها استفاده می‌کنید شروع کنید. مثلا جعبه‌ابزار یا وسایل اسکی. روی هر بسته بنویسید در آن چه وسیله‌ای وجود دارد و آیا برای حمل آن توصیه خاصی لازم است یا نه.

وسایل مهم را کنار بگذارید: وسایلی مثل طلا و جواهر و مدارک را باید خودتان حمل کنید. به هیچ وجه آنها را در کارتن‌ها بسته‌بندی نکنید.

۲ هفته مانده

ماشین را تعمیر کنید: اگر از شهری به شهر دیگر اسباب‌کشی می‌کنید، لازم است ماشین را برای سرویس به تعمیرگاه ببرید تا در راه برای شما مشکلی پیش نیاید.

T A K F A R S

پس بگیرید: اگر وسیله‌ای را به کسی امانت داده‌اید یا در بانک نزدیک چیزی را به امانت سپرده‌اید، آنها را تحویل بگیرید.

یک هفته مانده

جمع کردن را ادامه دهید: غیر از وسایل ضروری مثل یخچال، ظروف دم دستی و لباس‌هایی که می‌پوشید، تمام چیزهای دیگر را بسته‌بندی کنید. برای لباس‌ها می‌توانید از چمدان‌های خالی استفاده کنید.

یک روز مانده

قطعی کنید: با شرکت حمل‌وتقل تماس بگیرید و تاریخ را قطعا مشخص کنید.

فریزر را از برق بکشید: در این روز دیگر لازم نیست چیزی در یخچال و فریزر شما باشد.

جمع کردن نهایی: یک دست لباس برای پوشیدن در روز اسباب‌کشی کنار بگذارید و بقیه وسایل و ظروف را جمع کنید.

همان روز

مدیر باشید: مواظب کارگرها باشید تا کارتن‌هایی که مواظبت می‌خواهند درست جابه‌جا شوند.

برای بار آخر: خانه خالی را کاملا بگردید. تمام کمدها و کابینت‌ها را باز کنید تا چیزی جا نماند.

تک فارس www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر