تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش مرحله ای برای تهیه دلمه با مرغ

image آموزش مرحله ای برای تهیه دلمه با مرغ

ابتدا باید مراحل آماده‌سازی را انجام دهید؛ به این ترتیب که هر ران مرغ را بدون آنکه پوستش را بکنید بشویید و بعد از آنکه به طور کامل آب آن خارج شد با دقت تمام دو استخوان آن را بیرون آورید. یک عدد پیاز را هم پوست کنده و خرد کنید.

سپس در ظرف درداری دو قاشق سوپخوری روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل و پیاز خرد شده را بریزید و با دست یا قلم موی مخصوص آشپزی داخل ران‌ها را به این مخلوط آغشته کنید حالا در ظرف را بگذارید و سه تا چهار ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه‌دار شود. پیاز دیگر را هم ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

تابه‌ای آماده کنید و دو قاشق سو‌پخوری روغن در آن بریزید و اول پیاز خرد شده و سپس بقیه مواد خرد شده را همراه با نمک ، ادویه ،پودر سیر، آویشن و فلفل در آن کمی تفت دهید. این مواد داخل دلمه مرغ است.

حالا با قاشق مواد را داخل هر کدام از ران‌ها بریزید و ران‌ها را عین بقچه پیچیده و به حالت برگردان داخل تابه بچینید. در آخر مایه‌ای را که مرغ‌ها را در آن خوابانده بودید، روی مرغ‌های داخل تابه بریزید. در تابه را بگذارید و مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم حرارت دهید. بعد از پایان زمان پخت، دلمه مرغ را با مخلوط کنسروی تزیین کنید.

تکفارس آی آر

مواد لازم:

ران مرغ ۴ عدد

کنسرو ذرت نخود فرنگی و هویج باهم ۱ پیمانه

روغن زیتون ۴ قاشق سوپ خوری

آبلیمو و(آب یک عدد لیموی تازه) ۲ قاشق سوپ خوری

www.takfars.ir

فلفل دلمه ای خردشده ۱/۲ پیمانه

پیاز ۲ عدد

جعفری خردشده ۳-۴ قاشق سوپ خوری

پیازچه خردشده ۲ ساقه

پنیر پیتزا (در صورت تمایل) ۲ قاشق سوپ خوری

ادویه نمک،فلفل،پودرسیر وآویشن به مقدار لازم

لیمو تازه ۱ عدد

محصولات معتبر
محصولات معتبر