تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش مخصوص سرآشپز برای پخت کباب تابه ای مجلسی و شیک

image آموزش مخصوص سرآشپز برای پخت کباب تابه ای مجلسی و شیک

پیاز را بعد رنده کردن در ظرفی ریخته و برای مدت یک ربع با در بسته کنار میگذاریم تا کاملا آب بیاندازد بعد از یک ربع در صافی با سوراخ ریز ریخته و اجازه میدهیم اب پیاز برود

سپس در دست فشار میدهیم تا آب پیاز کاملا گرفته شود. گوشت چرخکرده برای کباب بهتر است کم چرب و ترکیب گوشت گوسفند و گوساله باشد تا کیفیت لازم را داشته باشد و بعد پخت از هم نپاشد .

گوشت , پیاز آب گرفته , نمک و فلفل و زردچوبه , رب گوجه فرنگی و ماست را با هم در کاسه ای ریخته و کاملا مخلوط و ده دقیقه یک ربع ورز میدهیم ده بار هم در کاسه به حالت ضربه ای میکوبیم تا انجسام پیدا کند .

مخلوط ورز داده شده را در تابه مخصوص فر تخت میکنیم دو قاشق روغن را روی کباب ریخته و با پشت قاشق روی کباب را کاملا صاف میکنیم و سپس به اندازه کباب کوبیده برش میدهیم .

تکفارس آی آر

روی ظرف را فویل میکشم و در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد طبقه وسط میگذاریم بعد از بیست دقیقه قالب را از فر خارج کرده و کبابها را پشت و رو میکنیم در صورت دلخواه در این مرحله مقدار کمی آب و رب مخلوط شده روی کبابها میدهیم .

بعد از یک ربع پخت مجدد ,تابه حاوی کبابها را از فر خارج میکنیم و گوجه فرنگی های دو نیم شده را روی کبابها چیده و مجددا ده دقیقه دیگر در فر میگذاریم .پنج دقیقه آخر فویل روی تابه را برمیداریم تا کمی برشته شود. کبابها را در کنار پلوی زعفرانی سرو میکنیم .

کباب تابه ای را میتوانید در تابه و روی شعله گاز تهیه کنید بهتر است زیر تابه حتما از شعله پخش کن استفاده کنید

image آموزش مخصوص سرآشپز برای پخت کباب تابه ای مجلسی و شیک

برای این مدلش فقط کافیه مخلوط گوشت رو بعد ورز دادن با دست مرطوب مثل کتلت مدل بدید توی یکی دو قاشق روغن و با حرارت ملایم کمی تفت بدید رنگ بگیره بعد توی سس برای بیست دقیقه تا نیم ساعت بپزید سسشم یک قاشق روغن، یک قاشق رب گوجه فرنگی، یک قاشق پیازداغ نگینی ریز و یک لیوان آبه جوش که اومد کتلتها رو توی سس میچینیم و با حرارت کم میذاریم بجوشه تا سس غلیظ بشه همین

www.takfars.ir

مواد لازم برای۴ نفر:

گوشت چرخکرده ۵۰۰ گرم

پیاز رنده شده ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

ماست بدون آب و پرچرب ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه و فلفل به میزان لازم

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر