تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بچه وسط خانواده بودن چه مزایای و ایرادهای شخصیتی دارد

آن ها می توانند بسیار غلبه کنند

بله یکی از مهم ترین ویژگی های بچه های وسط خانواده توانایی آنها در غلبه کردن بر مشکلات است که این خود یک ویژگی دوست داشتنی آنهاست.

تمایل آنها برای استقلال می تواند استرس زا باشد

تحقیقات نشان می دهند ویژگی های مشترک کودکان وسط استقلال و مهارت های مذاکره قوی است که به آنها کمک می کند ریسک بیشتر و سخت کار کنند که منجر به موفقیت بیشتر در زندگی می شود، همه این هااسترس را در آنها بیشتر می سازد.

آنها احساساتشان را دفن می کنند

تکفارس آی آر

کودکان وسط نمی خواهند مشکل ایجاد کنند، بنابراین از پرداختن به مسائل مربوط به کار، ازدواج، و دوستی اجتناب می کنند. در عوض، آن ها احساسات خود را در درون حفظ می کنند.

بیشتر در معرض فشار همسالان قرار دارند

کودکان وسط در مورد اشتباهاتشان صحبت می کنند و بیشتر تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند.

میانجی بودن یعنی در هر دو طرف مقصرند

بسیاری از کودکان وسط ، حافظان صلح هستند، که از زمان گیر افتادن بین خواهر و برادر دیگر، انصاف و تعادل را یاد می گیرند باید رابطه ویژه ای با خواهر و برادر داشته باشد تا بتوانید این تعادل را بین قدیمی ترین و جوان ترین آن ها ایجاد کنید .

www.takfars.ir

آنها مجبورند برای شناسایی رقابت کنند

فرزندان اول والدین را بطور کل دارند . وکودکان آخر قبل از اینکه خواهر و برادر بزرگ شوند و خانه را ترک کنند با آنها بزرگ می شوند. اما کودکان میانی همیشه باید توجه والدین را به اشتراک بگذارند و باید کمی سخت تر تلاش کنند تا شنیده شوند. آن ها ممکن است احساس کنند که به اندازه بچه های بزرگ تر از موفقیت هایشان قدردانی نمی کنند .

احساس می کنند پذیرفته نمی شوند

ممکن است نقش های نا مشخص خانواده سرزنش شوند ” آن ها سرپرست یا نوزاد نیستند. بنابراین، آن ها ممکن است توجه کمتری از والدین داشته باشند و اغلب احساس نادیده گرفته شدن دارند .آن ها بیشتر از خواهر یا برادر به دنبال جلب توجه در خارج از خانواده هستند ” بسته به گروه همسالان کودک، می تواند یک چیز خوب یا بد باشد ، و برخی مطالعات نشان می دهند نرخ های بالاتری از بزهکاری در میان کودکان دوم وجود دارد.

آنها خیلی به والدین نزدیک نیستند

از آن ها در مورد روابط خانوادگی سوال کردند. در یک بخش از تحقیق، از شرکت کنندگان پرسیده شد آنها در خانواده خود هنگام کمک به والدین یا خواهر ، برادر – زمانی که با مشکلات سر و کار دارند ، مراجعه می کنند. . کودکان وسط احتمالا زمان کمتری را با والدین سپری می کنند و باعث می شوند آن ها احساس دوری بیشتری نسبت به آن ها داشته باشند.

آنها به ندرت برنده نزاع های خواهر و برادر می شوند

پدر و مادر همیشه می گویند باید از بچه بزرگ تر اطاعت کنید و نسبت به کوچک ترین آن ها مهربون باشید. اما چه می شود اگر یکی از بزرگ تر ها ارباب منش یا کوچک تر لوس با شد ؟

آنها ممکن است عزت نفس کمتری داشته باشند

برخی تحقیقات نشان می دهند که به دلیل عدم توجه ، عزت نفس پایین تری نسبت به فرزندان اول دارند . مسن ترین فرد مسئول و قابل اتکا در نظر گرفته می شود. کودک میانی در موقعیتی قرار دارد که باید خودشان را پیدا کرده و نقش خود را مشخص کنند.

تک فارس

آن ها هویت روشنی ندارند

باید جایگاه خود را از زمانی که وسط قرار می گیرید پیدا کنید .” آن ها باید راه خود را برای ایستادن در خانواده پیدا کنند و اغلب به روش های خلاقانه بایستند .” به همین دلیل است که اغلب کودکان متوسط، هنرمند خانوادگی، اند که سعی می کنند در کانون توجه قرار بگیرند.آن ها ممکن است یک رگه سرکش داشته باشند و گاهی اوقات ممکن است با رفتارهای منفی درگیر شوند.

آن ها دست کم گرفته می شوند

آن ها مجبورند خودشان را به دیگران ثابت کنند. از آنجایی که آن ها دست کم گرفته شده اند، می تواند بر ضد آن ها کار کند. آن ها باید سخت تر کار کنند تا بر عقاید منفی مردم غلبه کنند

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر