تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش شستن روتختی های سنگ دوزی شده بدون بهم ریختن آن

image آموزش شستن روتختی های سنگ دوزی شده بدون بهم ریختن آن

اگر قصد شستن در منزل دارید، در ابتدا گوشه ای از روتختی را بشویید تا اطمینان حاصل کنید که پس از شستشو، روتختی تغییر رنگ نخواهد داد و از ثابت بودن رنگ پارچه اطمینان حاصل کنید.

پس از اطمینان حاصل کردن از این موضوع، روتختی را با آب سرد و مایع لباسشویی بشویید. مایع لباسشویی سبب می شود به بافت پارچه، آسیب کمتری وارد شود.

اگر قصد شستن روتختی در ماشین لباسشویی دارید، در ابتدا توجه کنید که ماشین لباسشویی ظرفیت وزن روتختی را داشته باشد به خصوص که پس از خیس شدن، وزن آن بیشتر می شود؛ هنگام شستشو نیز حتی الامکان از خشک کن استفاده نکنید یا خشک کن را روی کمترین تعداد دور در دقیقه بگذارید.

روتختی را در سبدهای پلاستیکی مختص شستشو و یا توری های بزرگی قرار دهید و سپس در ماشین بیندازید تا در صورتیکه سنگ های روی آن جدا شد، در سبد بیفتد و بتوانید بعداً آن ها را مجدداً بدوزید و به ماشین لباسشویی نیز آسیبی وارد ننماید و در انتها اجازه دهید روتختی در هوای آزاد خشک شود.

تکفارس آی آر

در صورتیکه روتختی شما به گونه ایست که وسط آن با الیاف مصنوعی و یا پشم شیشه و … پر شده است مجاز به استفاده از اتوی بخار نیستید و پس از شستشو نیز باید چنین روتختی هایی را به خوبی پهن نمایید تا الیاف بین آن به خوبی خشک شده و گلوله نشود و از آویزان نمودن آن خودداری فرمایید.

هنگام شستشو از نرم کننده حوله و لباس استفاده نمایید و حتی الامکان روتختی را به تنهایی و بدون لباس های دیگر بشویید و به خصوص هیچ گاه همزمان با پارچه های پرزدار مانند حوله و پتو در ماشین لباسشویی نیندازید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر