تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساخت و نحوه استفاده از ماسک میوه برای انواع پوست

image آموزش ساخت و نحوه استفاده از ماسک میوه برای انواع پوست

باید بدانید که استفاده از ماسک‌های طبیعی هم به جوان‌سازی و جذابیت پوست شما کمک می‌کند و هم لکه‌ها و تیرگی‌های پوست را از بین می‌برد.

جالب است بدانید که ما ماسک‌های طبیعی آرایشی هم داریم، ماسک‌های آرایشی برای رهایی از چربی یا خشکی پوست یا مشکلات پوستی مثل آکنه، لک و تیرگی پوست به کار می‌روند و با گذر زمان باعث بهبود کیفیت پوست شما می‌شوند، البته ماسک‌های صنعتی هم در بسته‌بندی‌های مختلف و با عصاره میوه‌ها در داروخانه‌ها موجود هستند اما ماسک‌های طبیعی علاوه بر اینکه هزینه بسیار کمی دارند بسیار مفید هم هستند.

این ماسک‌ها با داشتن مواد کاملا طبیعی اثری بیشتر و موثرتر روی پوست خواهند داشت. در این مطلب همراهمان باشید تا برای شما از انواع ماسک‌های میوه‌ای، ماسک‌های آرایشی و ماسک‌های صنعتی همچون ماسک زغال که این روزها طرفداران زیادی دارد، بگوییم و طرز صحیح استفاده و تهیه آن‌ها را برای شما شرح دهیم.

از ماسک میوه‌ای چطور استفاده کنیم؟

تکفارس آی آر

از ورقه‌های نازک یا میوه رنده شده استفاده کنید؛ چرا‌که در این صورت مواد درون میوه سریع‌تر و راحت‌تر جذب پوست صورت می‌شوند. همچنین بهتر است از میوه با پوست استفاده کنیم‌ که از مواد درون پوست بی‌بهره نمانیم.

در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک‌های هسته‌دار و دانه‌دار باید دانه و هسته را به طور کامل جدا کرد.

میوه را باید روی تمامی قسمت‌های پوست صورت به طور هماهنگ و یکپارچه پخش کنید و در طول مدت زمان استفاده از ماسک بدن خود را در وضعیت آرام نگه داشته و دراز بکشید و پس از گذشت مدت زمان معین (به طور معمول کمتر از یک ساعت) ماسک را از روی پوست پاک کرده و صورت را با آب نیمه گرم و فقط در حدی که مواد از روی پوست پاک شود، بشویید.

از‌بین‌برنده لک‌های پوست

مواد لازم برای تهیه: یک عدد لیموترش، دو قاشق غذا‌خوری شیر و تکه‌های ژل آلوئه‌ورا

www.takfars.ir

روش تهیه: قبل از خواب دو قاشق شیر را در ظرفی بریزید و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این محلول را به آرامی روی پوست خود بمالید و دقایقی صبر کنید تا ماسک خشک شود. پس از خشک شدن ژل آلوئه‌ورا را روی پوست صورت خود بگذارید (‌اگر آلوئه‌ورا را رنده کنید مشکلی برای لیز خوردن آن‌ها ندارید و بعد از چند دقیقه یک لایه ژل خشک می‌شود) این ماسک را تا صبح روی صورت خود نگهدارید و صبح با آب گرم بشویید.

درمان جوش و آکنه

برای تهیه این ماسک یک پرتغال را پوست کنید و پره‌های آن را جدا کنید. پس از آن به خوبی با نوک چاقو گوشته هر پره را از پوست نازک روز آن و هسته جدا کنید و در ظرفی جمع کنید. پس از اینکه گوشت تمامی پره‌ها را جدا کردید باید آن‌ها را روی پوست صورت خود بگذارید و بعد از ۲۰‌دقیقه آن را بشویید.

پاک‌سازی پوست

نصف سیب را رنده کنید و پس از آن با یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آب لیموی تازه به خوبی مخلوط کنید و پس از آن روی پوست صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت ماسک را بشویید. این ماسک خاصیت پاک‌سازی پوست را دارد و همانند پیلینگ عمل می‌کند. بهتر است از این ماسک هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

ماسک‌های میوه‌ای

ماسک موز:

یک موز را برداشته و به خوبی له کنید، سپس خمیر حاصل را با ماست ترکیب کرده و روی لک‌های صورت بمالید. همچنین شما می‌توانید برای افزایش اثر این ماسک به خمیر موز و ماست چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کرده و کمی عسل هم به آن‌ها بیفزایید تا یک کرم گیاهی و فوق‌العاده داشته باشید.

ماسک خیار:

دو تا سه خیار را به خوبی آب‌پز کنید و پس از اینکه به طور کامل سرد شدند آن‌ها را له کنید. خمیر حاصل را روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با آب گرم صورت خود را شسته و با استفاده از نوک انگشتان پوست خود را ماساژ دهید.

تک فارس

ماسک لیموترش:

آب یک لیمو ترش را به خوبی گرفته و آن را با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا روغن آفتابگردان مخلوط کرده و روی پوست صورت خود بمالید. پس از آن حدود پنج دقیقه با نوک انگشتان پوست آغشته به ماسک را ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵‌دقیقه از ماساژ صورت خود را بشویید.

ماسک هویج:

آب هویج را گرفته و آن را با ماست مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰‌دقیقه آن را به خوبی به واسطه پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک‌های آرایشی

ماسک برای پوست‌های آسیب‌دیده:

یک عدد کدوی له شده در دستگاه غذاساز، یک قاشق غذاخوری عسل، دو قطره روغن درخت چای

این ماسک برای پوست‌های دارای آکنه هم عالی خواهد بود، کدوی موجود در این ماسک باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. روغن درخت چای لک‌ها را از بین برده و عسل پوست را روشن می‌کند. یک بار در هفته این ماسک را برای شفاف شدن و بهبود کیفیت پوست استفاده کنید.

ماسک برای پوست‌های چرب:

نصف فنجان جو دوسر پخته شده و سرد شده، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

T A K F A R S

اسید موجود در آبلیمو چربی‌های اضافی و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بلغور یا جو دوسر پخته شده در این ماسک پوست را آرام و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.

ماسک برای پوست‌های کدر:

نصف فنجان میوه پاپایای له شده، یک قاشق چای خوری عسل، یک عدد سفیده تخم‌مرغ زده شده

اگر به دنبال راه‌حلی برای روشن و شفاف کردن پوست صورت خود می‌گردید، این ماسک را امتحان کنید. پاپایا یک میوه بزرگ با مزه خاص مربوط به آسیای جنوب شرقی است، آنزیم‌هایی که در پاپایا وجود دارد، به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کنند، بنابراین باعث پوسته‌ریزی لایه‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌شوند. ترکیب پاپایا با عسل و سفیده تخم‌مرغ برای روشن و شفاف کردن پوست مناسب است.

ماسک برای پوست‌های خسته:

آب یک عدد لیموی تازه، دو قاشق شکر، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

این ماسک پوست شما را تازه، با طراوت و آرام می‌کند. ترکیب شکر و آب لیمو با هم باعث لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شوند، در حالی‌که روغن زیتون با آب‌رسانی به پوست آن را تازه، سلامت و با طراوت می‌کند.

ماسک برای پوست‌های خشن و زبر:

نصف یک عدد خیار که در دستگاه غذاساز له شده، یک چهارم فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای

این ماسک خنک، قرمزی روی پوست را از بین برده و با بوی مطبوعی که دارد، حس خوبی به شما می‌دهد. موادی که در این ماسک به کار برده شده باعث لایه‌برداری و نرم شدن محسوس پوست بعد از یک بار استفاده می شود.

تک فارس www.takfars.ir

ماسک زغال

ماسک زغال همان‌طور که از اسمش مشخص است از زغال درست شده است. نکته قابل توجه این است که این زغال در صنعت پزشکی به عنوان ماده‌ای برای جذب مواد سمی از بدن شناخته می‌شود. در مسمومیت‌های الکلی یا دارویی این ماده برای جذب سموم به کار می‌رود، این دقیقا همان دلیلی است که از این ماده به عنوان ماسکی برای پوست صورت استفاده می‌‌کنند. هنگامی که شما این ماده را روی صورت خود قرار می‌دهید کربن فعال تمامی غبار و کثیفی‌های پوست را به خود جذب کرده و آن‌ها را از منافذ پوست خارج می‌کند.

برای بسیاری از افراد شاید استفاده از ماده‌ای سیاه روی پوست عجیب و ناخوشایند باشد، اگر نتیجه و تاثیر شگفت‌انگیز آن را به چشم ببینید حتما از این ماسک به طور مرتب در برنامه هفتگی خود استفاده خواهید کرد. مدل‌های مختلفی از این ماسک در بازار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه و برای پوست خود از آن‌ها استفاده کنید. بعضی از ماسک‌های موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید است و استفاده از آن‌ها باعث تمیزی و درخشان شدن پوست می‌شود. این ماسک‌ها با از بین بردن جوش‌های سر سیاه و ناخالصی‌های روی پوست باعث صاف شدن پوست خواهند شد. با خرید ماسک زغال شما دیگر نیازی به مراجعه به سالن‌ها یا کلینیک‌های زیبایی برای پوست خود نخواهید داشت.

پوست شگفت‌انگیز

ما با بقیه افراد بسیار متفاوت هستیم و این موضوع در ارتباط با پوستمان نیز صحت دارد. برخی از ما دارای پوستی رنگ‌پریده هستیم و این در حالی است که بقیه افراد دارای چهره‌ای تیره‌تر، پوستی خشک یا پوستی چرب هستند. در‌حالی‌که هر کدام از ما می‌خواهیم پوستی زیبا و بی‌عیب و نقص داشته باشیم، راه‌حل درست برای هر کس چیست؟ به معنای واقعی کلمه هزاران نفر از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست موجود برای داشتن پوستی خوب استفاده می‌کنند اما آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش برای دست یافتن به چهره‌ای بی‌عیب و نقص با روشی طبیعی چیست؟ هیچ‌گونه رمز و راز حقیقی برای مراقبت از پوست شما وجود ندارد، اما پنج عادت شگفت‌انگیز دائمی برای زیبا و بهتر شدن پوست‌تان در زیر آورده شده است:

خوابی اضافی داشته باشید: داشتن خواب کافی برای مغزتان و به علاوه برای زیبایی پوست‌تان بسیار اهمیت دارد. اگر شما به اندازه کافی نخوابید فرآیند پیر شدن پوست شدت می‌یابد و این فرآیند دلیل خوبی برای از دست دادن زیبایی است.

هرگز شستن صورت خود را در هنگام صبح رها نکنید: زمانی که شما می‌خوابید، پوست شما به ترمیم خودش می‌پردازد و در این حالت کلیه سموم از منافذ پوست شما ترشح می‌شوند. اگر شما صورت‌تان را در هنگام صبح نشویید در این صورت این مواد در تمام روز روی پوست شما باقی می‌مانند و منافذ پوست را می‌بندند.

لایه‌برداری منظم: لایه‌برداری منظم یکی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست است که شما می‌توانید آن را انجام دهید. اگر شما لایه‌برداری پوست را انجام ندهید در این صورت سلول‌های مرده پوست شما روی سطح پوست شما باقی می‌مانند و در نتیجه پوست شما جوش می‌زند. اگر شما یک یا دو بار در هفته لایه‌برداری انجام دهید، در این صورت خواهید دید که پوست شما جوان‌تر و روشن‌تر شده است.

همیشه ضد‌آفتاب بزنید : هر روز ضدآفتاب بزنید حتی وقتی که هوا ابری به نظر می‌رسد زیرا اشعه‌های UV (فرابنفش) خورشید به پوست شما آسیب وارد می‌کند و منجر به پیری پوست شما می‌شود.

شادابی و طراوت خود را حفظ کنید: از نوشیدن مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید و به جای آن آب بنوشید. اگر شما مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید در این صورت پوست شما شاداب و سالم به نظر می‌رسد.

تکفارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر