تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

image آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

سرکه یک پاک‌کننده چندمنظوره برای انجام دادن نظافت در مکان‌ها و وسایل بسیار زیادی است. اما وقتی سعی داشته باشیم پاتوژن‌هایی مانند E. coli ، Listeria و Salmonella که غذا تولید می‌کند را از بین ببریم، پاک‌کننده‌های طبیعی با کمک عوامل دیگر می‌توانند قدرتمندتر شوند. با استفاده صحیح از سرکه و پراکسید هیدروژن باکتری، جرم و ویروس‌ها کشته می‌شوند و ۱۰۰ برابر مؤثرتر از زمانی هستند که جداگانه استفاده شوند.

محصول طبیعی پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده‌ای که ما قصد داریم در اینجا به شما معرفی کنیم را می‌توانید به راحتی در تمامی سطوح آشپزخانه استفاده کنید و نگران باقی ماندن مواد مضر روی لوازم آشپرخانه یا فاسد کردن غذاها نباشید. برای تهیه این محلول، فقط دو چیز لازم دارید: سرکه و پراکسید هیدروژن. مطالعات مرکز فناوری ویرجینیا نشان داد که با آغشته کردن سطوح با این مواد یکی پس از دیگری، همه باکتری‌هایSalmonella وE. coli کشته شدند و این ماده خیلی مؤثرتر از محصولات سفیدکننده تجاری یا وایتکس عمل کرده است.

چیزهایی که لازم دارید:

سرکه سفید تصفیه‌شده

تکفارس آی آر

۳ درصد پراکسید هیدروژن

روغن اسانس معطر (اختیاری)

یک بطری اسپری

دهانک نازل اسپری برای بطری پراکسید یا یک بطری اسپری تیره‌رنگ

روش تهیه ضدعفونی‌کننده خانگی

www.takfars.ir

image آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

مرحله اول:

سرکه رقیق‌نشده را در بطری اسپری بریزید. در صورت تمایل، حدود ۵ تا ۱۰ قطره روغن اسانس آنتی‌باکتریال مانند گل میخک یا درخت چای به سرکه اضافه کنید. هر دوی این روغن‌ها آنتی‌باکتریال‌های طبیعی هستند و می‌توانند بوی قوی و زننده سرکه را کاهش دهند.

مرحله دوم:

وقتی پراکسید هیدروژن در معرض نور قرار گیرد تجزیه می‌شود. بنابراین، آن را در بطری اصلی خود نگه دارید و یک نازل یا دهانک اسپری را به آن اضافه کنید یا بطری تیره‌رنگ با نازل انتخاب کنید.

هشدار: سرکه و پراکسید هیدروژن را با هم در یک بطری نریزید. این کار همان قدرت پاک‌کنندگی را نخواهد داشت و با ترکیب این دو با هم اسید پراستیک ایجاد می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد. بهترین راه این است این دو ماده را از هم جدا نگه دارید.

مرحله سوم:

image آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

برای ضدعفونی کردن سطوحی مانند کانتر و کابینت‌های آشپرخانه یا تخته برش، اول از همه، آنها را تمیز و با آب صابون پاک نمایید. سطوح را آغشته به سرکه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. پس از آن، سرکه را پاک کنید و همان منطقه را آغشته به پراکسید هیدروژن کنید. این ماده را هم بگذارید ۵ دقیقه روی محل بماند یا تا زمانی که صدای فش‌فش قطع شود. لازم به آبکشی نیست.

ترتیب اسپری کردن سرکه یا پراکسیدهیدروژن فرقی ندارد. مهم این است که بگذارید ۵ دقیقه روی محل مورد نظر بماند.

تک فارس

هشدار: سرکه را روی سنگ مرمر نریزید. این اسید به سنگ آسیب می‌رساند.

مرحله چهارم:

image آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

image آموزش ساخت وایتکس خانگی با مواد طبیعی و ارزان

در یکی از تحقیقات دانشگاه فلوریدا این نتیجه حاصل شد که سرکه یک ماده شوینده با قدرت ضدعفونی‌کنندگی بالا است و تا ۹۰ درصد از باکتری‌ها و ۹۵ درصد از ویروس‌ها را از بین می‌برد.

اول از همه، محل مورد نظر را آبکشی کنید تا کثیفی‌ها برطرف شود. سپس، محل را به سرکه و بعد به پراکسیدهیدروژن آغشته کنید. آب بکشید و استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر