تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش ساخت تمیز کننده با سرکه و جوش شیرین برای نظافت منزل

image آموزش ساخت تمیز کننده با سرکه و جوش شیرین برای نظافت منزل وسایل مورد نیاز

جوش شیرین

سرکه سفید

آب

اسفنج

تکفارس آی آر

قوطی اسپری

۱- برای تمیز کردن سطوح غیرچوبی، کاشی و سرامیک ۱ پیمانه سرکه سفید ساده را با ۱ پیمانه آب مخلوط کنید و داخل قوطی اسپری بریزید. این مخلوط چندمنظوره را روی سطح مورد نظر بپاشید و با اسفنج نم‌دار آن را تمیز کنید.

۲- از سرکه ساده برای تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

۳- هنگام شستشوی حوله‌ها به جای نرم کننده، ½ پیمانه سرکه را در دور آخر شستشو به ماشین‌لباسشویی اضافه کنید. نرم‌کننده‌های لباس قدرت جذب حوله را کم می‌کنند اما سرکه ضمن خوشبو کردن باعث نرمی حوله‌ها شده و تاثیری در قدرت جذب آن‌ها نمی‌گذارد.

۴- از پودر جوش‌شیرین برای تمیز کردن روشویی، وان، دوش و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید. برای بردن سخت‌ترین لکه‌ها جوش‌شیرین را با کمی آب ترکیب کنید و به شکل خمیر در آورید. بگذارید خمیر نیم ساعت روی لکه باقی بماند سپس با اسفنج آن را تمیز کنید.

www.takfars.ir

۵- بدون نیاز به سابیدن، کتری و سرویس‌های استیل را به‌راحتی با جوش‌شیرین تمیز نمایید. این ماده بدون ایجاد خش، باعث برق‌ و درخشش ظروف می‌شود. از جوش‌شیرین همچنین برای تمیز کردن سینک‌های استیل و خوشبو کردن آن استفاده نمایید. هر گونه ماده چسبیده به سینک با مخلوط آب و جوش‌شیرین از بین می‌رود. کافیست نیم ساعت صبر کنید و با استفاده از اسفنج به نتیجه دلخواه برسید.

۶- برای تمیز کردن گاز به جای مواد شیمیایی، جوش شیرین مصرف کنید. مخلوط جوش شیرین و آب را داخل اسپری بریزید و آن را روی گاز بپاشید، بعد از ۲۴ ساعت حتی سخت‌ترین جرم‌ها هم با کشیدن اسفنج مرطوب به‌راحتی کنده شده و با یک پارچه تمیز نم‌دار هرگونه ماده باقی‌مانده برداشته می‌شود.

۷- مشکل گرفتگی چاه با مخلوط جوش‌شیرین و سرکه حل می‌شود. ابتدا ½ پیمانه جوش‌شیرین و سپس به آرامی ½ پیمانه سرکه اضافه کنید. بعد از ۳۰ دقیقه روی آن‌ها آب داغ بریزید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر