تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش رنگ کردن مو به صورت طبیعی و خوش رنگ با حنا

image آموزش رنگ کردن مو به صورت طبیعی و خوش رنگ با حنا

حنا نه تنها می‌تواند موهای شما را رنگ کند بلکه باعث ضخیم‌تر، قوی‌تر و نرم تر شدن موهای شما خواهد شد. اگر به طور منظم از این ماده استفاده شود، ریشه مو تقویت خواهد شد. بهترین نکته ای که در مورد حنا وجود دارد این است که بر روی ریشه‌های مو اعمال می‌شود و می‌تواند ضخامت و استحکام را به ریشه مو بیفزاید. همین امر باعث می‌شود موها حجیم‌تر شوند.

نکاتی در مورد حنا:

حنا یک ماده طبیعی است و خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. علاوه بر این، می‌تواند تعادل پوست سر را حفظ کند بدون اینکه تعادل طبیعی موها به هم بخورد. پودر حنا باید در یک مکان تاریک و سرد همچون قفسه‌های کابینت نگهداری شود زیرا نور می‌تواند قدرت آن را از بین ببرد. ممکن است با مقالاتی روبرو شده باشید که توصیه می‌کنند حنا را در یخچال نگهداری کنید اما این موضوع توصیه نمی‌شود. اگر پودر حنا در یخچال نگهداری شود، تاثیر خود را از دست می‌دهد. به طور متوسط برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری باید ترکیب حنا را در سه الی چهار هفته اعمال کرد. اگر دوست دارید موهایتان زیبایی طبیعی خود را حفظ کند به سمت حنا بروید. همانطور که می‌دانید استفاده از رنگ‌های مصنوعی، عوارض جانبی بسیاری دارد. به همین خاطر همیشه توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید از رنگ موهای طبیعی استفاده کنید. یکی از خصوصیات جالب حنا این است که می‌تواند موهای شما را تغذیه کند. این ماده همانند یک مرطوب کننده برای پوست عمل می‌کند. زنانی که بعد از رنگ مو با خشکی ، سوزش و خارش پوست مواجه می‌شوند، بهتر است برای یکبار هم که شده از حنا برای رنگ کردن موهای خود بهره ببرند. این ماده موهای شما را نرم می‌کند.

حنای سیاه برای موهای خاکستری:

تکفارس آی آر

بهترین نوع حنا برای پوشش دادن موهای خاکستری، حنای سیاه است. این نوع حنا رنگ بسیار خوبی به موهای شما می‌بخشد و معمولا با حنای طبیعی ترکیب می‌شود تا رنگ سیاه طبیعی حاصل گردد. بسته به نوع مو و رنگ آن، نتایج حاصل از این رنگ‌ها متفاوت خواهد بود. سعی کنید از گیاهان مختلف به همراه حنای سیاه استفاده کنید تا به سایه رنگی مطلوب خود دست یابید. فقط به خاطر داشته باشید که حنای سیاه می‌تواند باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود. بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید. اعمال حنای سیاه بر روی موها تقریبا ۵ الی ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از اعمال کردن حنا، باید موهای خود را با کلاه مخصوص رنگ بپوشانید و یک ساعت منتظر بمانید.

چگونه حنای سیاه را بر روی موهای خود اعمال کنیم؟

بهترین روش برای اعمال حنا استفاده از برس مخصوص موست.

بعد از اعمال حنا، موهای خود را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت بماند.

بعد از یک ساعت موهای خود را با آب گرم و یک شامپوی مناسب بشویید.همیشه باید پودر حنای طبیعی بخرید. از خرید حنای بسته بندی شده که دارای مواد مصنوعی است خودداری کنید. اگر با محصولاتی روبرو شدید که ترکیبی از حناها را ارائه می‌دهد، برچسب پشت آن را به دقت مطالعه کنید تا با مواد تشکیل دهنده آن آشنا شوید. اگر بر روی بسته بندی‌، حنای ۱۰۰ درصد خالص نوشته بود، اعتماد نکنید.

www.takfars.ir

موادی که برای تهیه حنای سیاه نیاز دارید:

سه قاشق پودر حنای طبیعی

نصف پیمانه آب داغ

یک کاسه برای ترکیب حنا

روزنامه قدیمی برای قرار دادن کاسه بر روی آن

کلاه مخصوص رنگ

دستکش یا برس مو

نرم کننده

چگونه از حنا برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری استفاده کنیم؟

مرحله اول: برگ‌های چای سیاه را بجوشانید:

تک فارس

image آموزش رنگ کردن مو به صورت طبیعی و خوش رنگ با حنا

برگ چای سیاه

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید جوشاندن برگ‌های چای سیاه در آب است. یک ماهیتابه بردارید و آب را داخل آن بریزید. گاز را روشن کنید و برگ چای را به آن بیفزایید. اجازه دهید بجوشد و حباب بزند. آن را به آرامی حرارت دهید تا حجم آب به نصف کاهش پیدا کند.

مرحله دوم: ماسک حنا را آماده کنید.

image آموزش رنگ کردن مو به صورت طبیعی و خوش رنگ با حنا

ماسک حنا

مرحله بعدی آماده کردن ماسک حناست. پودر طبیعی حنا را بسته به موهای خود بردارید. سپس به مدت ۸ ساعت در آب خیس کنید. بعد از انجام اینکار، مخلوط چای سیاه را داخل آن بریزید. کمی آب لیموی تازه به آن بیفزایید. ترکیب را خوب هم بزنید. همچنین باید کمی پودر املا به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: ماسک را روی موهای خود اعمال کنید.

image آموزش رنگ کردن مو به صورت طبیعی و خوش رنگ با حنا

ماسک حنا

T A K F A R S

حالا قسمتی از موهای خاکستری خود را بردارید. اگر همه جای مو خاکستری یا سفید است می‌توانید حنا را روی تمامی قسمت‌های آن اعمال کنید. ماسک حنا را بردارید و به کمک برس مو بر روی موهای خود اعمال کنید.

مرحله چهارم: منتظر بمانید

شما نمی‌توانید بعد از اعمال حنا بر روی موهای خود آن را بشویید. باید حداقل سی دقیقه منتظر بمانید. در این میان، کلاه مخصوص رنگ را بردارید و روی موهای خود بگذارید. می‌توانید در این مدت کتاب بخوانید، به موسیقی گوش دهید یا به کارهای خود برسید.

مرحله پنجم: موهای خود را بشویید

بعد از اینکه سی دقیقه زمان مورد نیاز سپری شد، می توانید موهای خود را بشویید. مطمئن شوید که حنا را به خوبی می‌شویید.شستن حنا از روی مو کمی زمانبر خواهد بود. آب سرد در این مواقع عالی خواهد بود. همچنین می‌توانید مقداری نرم کننده بر روی موهای خود اعمال کنید. موهای خود را به خوبی ماساژ دهید و سپس بشویید. بعد از انجام شستشو، حتما از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.

هشدار:

اگر از حنای خالص استفاده می‌کنید، موی سفید شما ممکن است به رنگ صورتی یا نارنجی در بیاید. مطمئنا شما این رنگ را دوست ندارید. این رنگ غیر طبیعی و نامناسب خواهد بود. بنابراین بهتر است از حنای طبیعی استفاده کنید. اگر قبلا از حنای سیاه بر روی موهای خود استفاده نکرده‌اید، آن را روی قسمتی از موهای خود تست کنید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید. هر چقدر رنگ بیشتر بر روی موهای شما باقی بماند، امکان افزایش حساسیت نیز بیشتر خواهد بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر