تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش راه های داشتن چشم هایی زیبا و براق

image آموزش راه های داشتن چشم هایی زیبا و براق

شستشو با آب خنک

ساده ترین کار این است که بعد از یک روز سخت کاری، صورت و چشمانتان را با آب خنک بشویید اما اگر نمی توانید به تمام صورت آب بزنید، قطعه ای یخ را داخل دستمال بگذارید و چند دقیقه ای روی چشمانتان قرار دهید.

سیب زمینی

اگر زیر چشمانتان سیاه شده، ورقه های نازکی از سیب زمینی خام را ۱۵ دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.

تکفارس آی آر

کمپرس بابونه

بابونه را دم کنید و بعد از صاف کردن، بگذارید در یخچال خنک شود. ۲ تنظیف را در این محلول بخیسانید و آب اضافی ا ش را بگیرید. بعد برای ۱۰ دقیقه کمپرس ها را روی چشمانتان بگذارید. بابوبه درمان مناسبی برای سردردهای عصبی هم است و می توانید وقتی سردرد دارید، با روغن گیاه بابونه پیشانی خود را ماساژ دهید.

کمپرس چای سیاه

۲ قاشق غذاخوری چای سیاه را در مقدار کمی آب جوش دم کنید و اجازه بدهید نیم ساعت باقی بماند. بعد آن را صاف کنید. تنظیف را در آن خیس کنید و بعد از آنکه آب اضافی اش را گرفتید، ۱۰ دقیقه روی چشمانتان بگذارید.

پاشویه

www.takfars.ir

در کف پا مناطق حساسی وجود دارد که باعث هوشیاری فرد می شود. شستن و ماساژ پاها به خصوص ساق پا، قوزک، پاشنه و کف پا باعث می شود خستگی شان تا حد زیادی در برود. ۲ تشت را از آب پر کنید. یکی با آب سرد و یکی با آب گرم. ابتدا ۴۵ ثانیه پاهایتان را در تشت آب سرد بگذارید و بعد ۳ دقیقه در آب گرم بگذارید. همزمان پاهایتان را ماساژ دهید. این کار را ۳ مرتبه تکرار کنید.

پماد خاک رس سفید

برخلاف خاک رس سبز که قابض است، خاک رس سفید با بیشتر پوست ها سازگاری دارد و افرادی که پوست های حساسی دارند، میتوانند از مواد معدنی غنی این خاک بهره مند شوند. یک قاشق سوپخوری خاک رس سفید پودر شده را با آب مخلوط و خمیری ضخیم درست کنید. خمیر گل رس را در تکه ای گاز استریل، قرار دهید و آن را روی پلک هایتان بگذارید و اجازه دهید ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بماند.

برش خیار

چشمانتان را ببندید، برشی خیار روی چشمانتان بگذارید و ۱۵ دقیقه استراحت کنید. این کار باعث از بین رفتن سیاهی اطراف چشم شده و خستگی و سرخی چشم را هم برطرف میکند.

کمپرس شیراگر

زیر چشمانتان سیاه شده، کمپرس شیر کم چرب را امتحان کنید. تنظیفی را در شیر بخیسانید و ۱۰ دقیقه روی چشمانتان بگذارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر