تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن کاغذ کادویی شب یلدایی با طرح هندوانه

image آموزش درست کردن کاغذ کادویی شب یلدایی با طرح هندوانه

۱- با استفاده از یک سیب‌زمینی و رنگ قابل شست‌شوی صورتی مایل به قرمز، می‌توانید این طرح‌ها را روی کاغذ مخصوص با طول زیاد، چاپ کنید. این کار به نوعی شعبده بازی است، که توسط یک سیب‌زمینی بتوانید طرح هندوانه را چاپ کنید. اما، پیشنهاد می‌کنیم آن‌را امتحان کنید، چون طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای شما ایجاد خواهد کرد.

۲- اغلب کودکان کار چاپ و مهر زدن را بسیار دوست دارند، بنابراین از اجرای این کاردستی لذت خواهند برد. سیب زمینی را از وسط برش بزنید و به چهار بخش تقسیم کنید، سپس قسمت هلالی شکل آن‌را در داخل رنگ صورتی فرو کنید و روی کاغذ مخصوص، مهر کنید. می‌توانید این هندوانه‌ها را به طور منظم یا پراکنده روی کاغذ چیدمان کنید، این‌کار به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد.

۳- مرحله بعد، برای کشیدن پوست هندوانه‌ها، کمی رنگ سبز به پالت، اضافه کنید. به کمک قلم‌مو در امتداد خط‌های منحنی، رنگ سبز را به‌عنوان پوست هندوانه‌ها، به‌صورت باریک‌تر بکشید. پیشنهاد می‌کنیم بین رنگ صورتی و رنگ سبز قسمتی را به رنگ سفید کاغذ، رها کنید، تا طرح هندوانه‌ها طبیعی‌تر به‌نظر برسد. ممکن است این مرحله را کودکان نتوانند به تنهایی انجام دهند و لازم است در این بخش، کمی به آن‌ها کمک کنید.

۴- در مرحله نهایی، انتهای قلم مو را به رنگ مشکی آغشته کنید و با قرار دادن نقطه‌های پراکنده روی بخش صورتی رنگ، دانه‌های هندوانه را ایجاد کنید. با انجام این مرحله، طرح نهایی شما تکمیل خواهد شد و لازم است اجازه دهید تا به‌طور کامل خشک شود.

تکفارس آی آر

لوازم مورد نیاز:

کاغذ مخصوص روغنی با پوشش پلاستیکی

سیب زمینی خام (یک عدد)

رنگ روغن (قابل شستشو) به رنگ‌های صورتی، سبز و مشکی

قلم‌مو

www.takfars.ir

ظرف یا پالت جهت ریختن رنگ‌ها

محصولات معتبر
محصولات معتبر