تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن نان شکم پر ذرت

اول از همه لایه میانی نان را تهیه کنید. ۱ قاشق کره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله آب کنید. گوشت چرخکرده را همراه با نمک (فلفل و ادویه به دلخواه) داخل تابه‌ بریزید و روی شعله متوسط تفت بدهید و هم زمان با قاشق چوبی تکه‌های گوشت را از هم باز کنید.

پیاز را رنده یا خیلی ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز به صورت نگینی خرد کنید. وقتی گوشت چرخکرده قهوه‌ای رنگ شد، پیاز و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید. بعد از ۴–۵ دقیقه تفت دادن مواد را از روی شعله بردارید و روغن اضافه آن را جدا کنید.

حال وقت آن است که فر را گرم کنید. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. یک قالب مربعی ۲۰ سانتی( یا هر قالبی با حجم مشابه) را با مقدار اندکی کره چرب کنید و روی آن هم مقداری آرد ذرت بپاشید.

آرد ذرت، آرد گندم، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را در کاسه‌ای با هم میکس کنید. در کاسه‌ی دیگری، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و با باترمیلک و کره آب شده مخلوط کنید. سپس آن را روی مواد خشک بریزید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

نصف کمتر خمیر را داخل قالب بریزید و با لیسک یا قاشق آن را به طور یکنواخت در قالب پخش کنید. سپس مخلوط گوشت را روی آن بریزید و پخش کنید. پنیر چدار را نیز رنده کنید و روی گوشت بپاشید. حال خمیر باقیمانده را قاشق قاشق در جاهای مختلف بریزید و سریع پخش کنید چون خمیر زود سفت می‌شود.

تکفارس آی آر

قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت حدوداً ۳۵ دقیقه نان ذرت شکم پر را بپزید.

نکته: خیلی مهم است که وقتی مواد خشک و خیس نان ذرت را با هم مخلوط کردید بقیه مراحل را به سرعت انجام دهید، چون باترمیلک با جوش شیرین واکنش می‌دهد و خمیر سریع غلیظ و سفت می‌شود.

مواد لازم

برای لایه میانی:

گوشت چرخکرده ۳۵۰ گرم

www.takfars.ir

کره ۱ قاشق چایخوری

پیاز ۱/۲

فلفل دلمه‌ای قرمز ۱/۲

پنیر چدار ۱ پیمانه

برای نان ذرت:

آرد ذرت ۱ پیمانه سر خالی

آرد گندم ۱ پیمانه

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک نوک انگشت

تک فارس

تخم مرغ ۲ عدد

باترمیلک ۱ و ۱/۴ پیمانه

کره ۳/۴ پیمانه + برای چرب کردن قالب

محصولات معتبر
محصولات معتبر