تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن ترشی لوبیا سبز مخصوص خانگی

image آموزش درست کردن ترشی لوبیا سبز مخصوص خانگی

یک قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید یک قاشق سوپخوری نمک به آب اضافه کنید لوبیای شسته و خرد شده را داخل آب در حال جوش بریزید و برای ۵ دقیقه اجازه بدهید بپزد سپس آبکشش کنید و سریع داخل آب سرد بریزید بعد مجددا آبکشش کنید و روی دستمال تمیزی پهن کنید تا آب اضافی آن برود.

هویج، فلفل دلمه ای و گل کلم را خرد کنید و روی پارچه تمیزی پهن کنید. سبزی های معطر را هم پاک کنید بشویید و مثل بقیه سبزیجات اجازه بدهید آب اضافی آن برود این نکته برای تهیه همه ترشی ها مهم است و از کپک زدن ترشی جلوگیری میکند. حبه های سیر را هم با غذاساز یا هر دستگاه دیگری که دارید کاملا ریز کنید یا رنده ریز بزنید.

همه سبزیجات، نمک و ادویه ترشی و سرکه را در ظرفی با هم مخلوط کنید سرکه باید در حدی اضافه شود که روی سبزیجات را بپوشاند، فقط فلفل ها را درسته اضافه کنید. ظرف شیشه ای مخصوص ترشی را تمیز بشویید و خشک کنید. ترشی را در ظرف بریزید و در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار بدهید. بعد از ۱۵ روز ترشی آماده مصرف است می توانید در کنار غذا نوش جان کنید.

مواد لازم برای ترشی لوبیاسبز :

تکفارس آی آر

لوبیا سبز

خرد شده نیم کیلو

هویج نگینی ریز خرد شده

۲ عدد بزرگ

فلفل دلمه ای رنگی

www.takfars.ir

از هر کدام یک عدد

سیر

۲۰ حبه=۵۰ گرم

سبزی معطر (ریحان و نعنا) خرد شده

۱۰۰ گرم

گل کلم ریز خرد شده

۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

نمک

۲ قاشق چایخوری

ادویه ترشی (تخم گشنیز،زیره سبز و گلپر) آسیاب شده

تک فارس

۲ قاشق چایخوری

فلفل تند

۴ عدد

سرکه انگور سفید

به میزان لازم

image آموزش درست کردن ترشی لوبیا سبز مخصوص خانگی

۳ لیتر آب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک به جوش بیاورید. لوبیا سبزها را که به اندازه ی شیشه ترشی برش زده اید را اضافه کرده ۱ دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند.

آبکشی کرده و بلافاصله در ظرفی محتوی آب یخ بریزید و بگذارید بماند و خنک شود سپس آبکشی کرده و بگذارید خشک شوند.

در شیشه ی مورد نظرتان سیر، فلفل سیاه و فلفل قرمز را بریزید و سپس لوبیا سبز ها را به حالت ایستاده در شیشه بچینید به طوری که حدود ۱ سانت با لبه ی شیشه فاصله داشته باشند. می توانید سرد و ته لوبیاها را بزنید تا به اندازه ی مناسب در آیند و شیشه را پر کرده و کناری بگذارید.

شویدها را در پارچه پیچیده سر پارچه را محکم ببندید و در قابلمه ای کوچک بگذارید. آب، سرکه، شکر و ۵ قاشق غذاخوری نمک را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت بالا به جوش بیاورید و ۱۰ دقیقه شویدها را در این مخلوط بجوشانید سپس شویدها را از آب و سرکه کشیده و به جوشاندن ادامه دهید.

T A K F A R S

سرکه داغ را روی لوبیاها ریخته به طوری که رویشان را بپوشاند و بدون اینکه در شیشه را ببندید کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد. سپس در آن را ببندید و ۷ روز در یخچال نگهداری کنید تا آماده ی خوردن شود. بعد از باز کردن در شیشه ترشی تا یک ماه یا کمی بیشتر ماندگاری خواهد داشت.

مواد لازم برای ترشی لوبیاسبز :

لوبیا سبز

۴۵۰ گرم

نمک

۱ قاشق غذاخوری + ۳ قاشق غذاخوری

سیر ۴ قاچ شده

۳ حبه

دانه فلفل سیاه

۲ قاشق چایخوری

تک فارس www.takfars.ir

فلفل قرمز خرد شده

یک چهارم قاشق چایخوری

شوید خرد شده

۱ فنجان

سرکه

۱ و نیم فنجان

آب

۱ و نیم فنجان

شکر

۳ قاشق غذاخوری

تکفارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر