تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن بستنی وانیلی با سس مخصوص در خانه

image آموزش درست کردن بستنی وانیلی با سس مخصوص در خانه

سسی که در عکس میبینید توتهای قرمز یخ زده و پوره شده است.

۱- اگر از لوبیای وانیل استفاده میکنید، با یک کارد تیز و نازک لوبیاها را از طرف طولی ببرید و عصارۀ وانیل را خارج کنید.

۲- تمام مواد را مخلوط کنید و با هم بزنید. سپس مواد را در یک قابلمه بریزید. اگر از لوبیای وانیل استفاده میکنید، پوسته های وانیل را هم به قابلمه اضافه کنید تا بستنی عطر و مزۀ بیشتری از وانیل داشته باشد. زیر قابلمه را روشن کنید. در حال گرم کردن چند بار مایه را با همزن بزنید. بعد از اینکه مخلوط به نقطۀ جوش رسید، از روی اجاق بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. پوسته های لوبیای وانیل را خارج کنید و دور بریزید.

۳- مخلوط را در ظرف دربسته بریزید و برای ۱ تا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملاً خنک شود. سپس از فریزر خارج کنید، با همزن مخلوط کنید و برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در ماشین بستنی سازی بریزید تا یخ ببندد.

تکفارس آی آر

توضیحات جانبی:

آگار یا آگار- آگار ماده ای است که از نوعی جلبک تهیه میشود و در نتیجۀ گرما لعاب می اندازد. این ماده در قنادیها مصرف دارد.

دستگاههای بستنی سازی

دستگاههای بستنی سازی برقی کوچک در حجم ۱ لیتری برای مصرف خانگی بسیار مناسب هستند. کار این دستگاهها بسیار ساده است و قیمت بالایی ندارند. دستگاه، در واقع، یک ظرف دوجداره است که داخل آن آب وجود دارد و یک درپوش که یک همزن دارد، روی آن قرار میگیرد. هر بار قبل از مصرف، ظرف را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا آب داخل آن کاملاً یخ بزند. ابتدا در ظرف را بگذارید و دستگاه را روشن کنید تا همزن شروع به کار کند. سپس مایۀ بستنی را از سوراخ بالا داخل ظرف بریزید و اجازه دهید دستگاه برای حدود نیم ساعت کار کند. بستنی یخ میزند. در واقع، این دستگاه همان کاری را انجام میدهد که قبلاً برای تهیۀ خامۀ شیرینی یا بستنی با دست انجام میدادند یعنی ظرف خامه یا بستنی را روی یخ قرار میدادند و مایه را با دست میزدند. اگر به بستنی خیلی علاقه دارید و میخواهید مرتب در خانه بستنی بسازید، این دستگاه کار شما را راحت میکند. در غیر این صورت، میتوانید مایۀ بستنی را در فریزر قرار دهید و هر نیم ساعت یک بار آن را از فریزر خارج کنید و با همزن بزنید. این کار باید حداقل ۵ بار تکرار شود.

نگهداری بستنی در فریزر

www.takfars.ir

بستنی آماده شده را میتوانید در ظرفهای دربسته بریزید و تا چند ماه در فریزر نگهداری کنید.

مواد لازم برای ۶۰۰ میلی لیتر بستنی وانیلی :

۳ پیمانه شیر سویا (اگر به خامۀ گیاهی مثل خامۀ برنج یا خامۀ سویا دسترسی دارید، نصف را خامه بریزید و نصف را شیر)

نصف پیمانه شکر

۲ عدد لوبیای وانیل یا ۲ قاشق مرباخوری عصارۀ وانیل

۱ قاشق مرباخوری پودر آگار آگار یا پودر ثعلب

یک چهارم قاشق مرباخوری نمک

۲ قاشق مرباخوری روغن نارگیل خوراکی (اگر در دسترس نیست، ۲ قاشق مرباخوری روغن هستۀ انگور یا روغن آفتابگردان بریزید)

محصولات معتبر
محصولات معتبر