تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش خرید کوله پشتی مناسب برای بچه مدرسه ای ها

image آموزش خرید کوله پشتی مناسب برای بچه مدرسه ای ها

کوله پشتی مناسب نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های اسکلتی و عضلانی دانش آموزان دارد.دانش آموزان بویژه در پایه ابتدایی به دلیل رشد سریع جثه و شکل گیری سیستم اسکلتی – عضلانی، در معرض پیامد های منفی ناشی از حمل دستی وسایل مورد نیاز مدرسه خود در طول سال تحصیلی هستند.

انتخاب یک کوله پشتی مناسب که باعث شود تا بار حمل شده را توسط دانش آموز بصورت متقارن نگهداری کند، می تواند در کاهش این عوارض موثر و در عین حال کوله پشتی نامناسب که شرایط ارگونومیکی( تطبیق شرایط کار و محیط کار با انسان) لازم را ندارد، در ایجاد اختلالات اسکلتی- عضلانی اثر میگذارد.

دانش آموزان تا حد ممکن، کمترین بار را در کوله پشتی بگذارند زیرا سنگین کردن آن، سبب قوس دار شدن بیش از حد پشت و یا سر و تنه را به جلو خم میکند که همین امر عوارضی نظیر انحنای غیر طبیعی ستون فقرات، ابتلا به دردهای جسمی و ناهنجاری های قامتی برجای میگذارد.

اندازه کوله پشتی با سن و جثه دانش آموز و پهنای کوله با عرض تنه همخوانی داشته و بدلیل محل عبور عروق خون و رشته های عصبی باید دارای پدهای محافظتی در ناحیه شانه، پشت و سینه باشد.

تکفارس آی آر

پهنای نوار کوله پشتی که روی شانه قرار می گیرد باید متعادل و دارای یک لایه زیرین پشتی در داخل بوده تا شانه ها و کمر را از فشار زیاد محافظت کند.

والدین باید به فرزندان خود بیآموزند که هنگام بلند کردن کوله پشتی به جای کمر، زانوها خم شوند و تا حد ممکن آن را به خود بچسباند و از معلق نگه داشتن آن پرهیز کند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر