تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش جامع برای کاشت انواع سبزی خوردن در آپارتمان

image آموزش جامع برای کاشت انواع سبزی خوردن در آپارتمان

لازم نیست نور زیادی در خانه تان برای رشد این گیاهان به وجود بیاورید فقط کافی است آن ها را پشت پنجره نور گیر قرار دهید.

بذر هر نوع سبزی مانند تره، شاهی، شنبلیله، ریحان، جعفری، گوجه فرنگی، فلفل رنگی، حتی کدو و بادمجان را در هر زمان و هر فصلی می توان در آپارتمان چه در بسترهای خاکی و چه غیرخاکی کاشت.

ریحان

دانه های ریحان را در گلدانی کنار پنجره رو به جنوب بکارید این گیاه دوستدار نور خورشید و گرمای فراوان هست.

تکفارس آی آر

برگ بو

گیاه با دوامی هست که در طول سال درون گلدان رشد میکند. گلدان را رو به پنجره ی شرقی یا غربی قرار دهید، اما جای خفه ایی نباشد، این گیاه برای سالم ماندن به گردش هوا نیاز دارد.

جعفری فرنگی

دانه های جعفری فرنگی در اواخر تابستان جوانه میزنند. به خوبی در نور کم رشد میکنند اما به درجه حرارتی بین ۱۸ و ۲۱ سانتیگراد برای رشد نیاز دارند.

پیازچه

www.takfars.ir

خوشه ای از پیازچه ها را پایان فصل بهار درون گلدانی در باغچه ای بیرون از خانه بکارید. بعد از ریختن تمام برگ ها و در آمدن برگ های جدید گلدان را از خاک در بیاورید. اوایل زمستان، گلدان را در خنک ترین نقطه ی خانه تان مثل زیرزمین تا چند روز قرار دهید، و نهایتا کنار نور گیرترین پنجره درون خانه قرار دهید.

پونه کوهی

بهترین شرط این است که از نوک گیاه پونه واقع در باغچه برشی بردارید و داخل گلدان بکارید. گلدان را پشت پنجره رو به جنوب قرار دهید

رزماری

با برشی از رزماری شروع کنید، و تا زمانی که ریشه در آورد درون آب بدون خاک نگه دارید. بهترین رشد را کنار پنجره ی رو به جنوب خواهد داشت.

جعفری

شما می توانید با کاشت دانه این گیاه و یا کاشت خوشه ای از آن در باغچه خود پایان این فصل شروع کنید. جعفری دوستدار آفتاب کامل است، اما به آرامی کنار پنجره ی شرقی یا غربی رشد خواهد کرد.

مریم گلی

از نوک این گیاه برشی از باغچه بردارید و در خانه بکارید. قادر به تحمل آب و هوای خشک هوای داخل ساختمان است، اما نیازمند آفتاب قوی پنجره ای رو به جنوب هست.

ترخون

تک فارس

یک دوره ی خواب زمستانی در اواخر پاییز یا اوایل زمستان برای رشد ترخون داخل خانه ضروری هست. گلدانی از این گیاه بالغ پر کنید و تا زمان ریختن برگ ها و رشد مجدد صبر کنید. بعد تا چند روز در خنکترین نقطه ی خانه تان قرار دهید، و نهایتا رو به پنجره ی جنوبی که بیشترین نور ممکن را دارد قرار دهید. اضافه کردن کود طبیعی مایع نیز پیشنهاد می شود.

آویشن

شما می توانید در داخل خانه آویشن را با برش نوک نرم ریشه آن و یا با حفر گیاه در گلدان درون باغچه بکارید. آویشن دوستدار آفتاب کامل است اما پشت پنجره رو به شرق یا غرب به خوبی رشد خواهد کرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر