تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تهیه مرغ تند مکزیکی در خانه با سس مخصوص

image آموزش تهیه مرغ تند مکزیکی در خانه با سس مخصوص

ران مرغ‌ها باید بدون پوست و استخوان باشند، آن‌ها را آماده کنید، سپس با نمک آن‌ها را طعم‌دار کرده و در یک آرام پز ۵ تا ۶ لیتری بگذارید.

پیاز (سفید) را بسیار ریز خرد کنید، فلفل سبز (مکزیکی خشک شده) را پودر کرده، گوشت فلفل هالوپینوی قرمز را جدا نموده، حبه‌های سیر و گوجه فرنگی‌ها را پوست کنده و کاملا له کنید، این مواد را همراه پودر زیره (سبز) و دارچین و روغن داخل مخلوط‌‌کن بریزید. بادا‌ها (مغز بادام بو داده شده) و شکلات ( تلخ بدون شکر و بدون چربی) را ریز خرد کرده همراه کشمش و به محتویات مخلوط‌کن اضافه کنید. آن‌قدر مواد را بزنید تا سس یک‌دست و یک‌نواختی به‌دست آورید.

سس گوجه غلیظی را که تهیه کرده‌اید در آرام‌پز روی تکه‌های مرغ بریزید، درب آن را گذاشته و روی درجه زیاد تنظیم کنید. مرغ‌های مکزیکی ۴ ساعت زمان لازم دارند تا کاملا پخته و آماده شوند (در صورتی‌که روی درجه کم تنظیم میکنید ۸ ساعت زمان لازم است). پس از ۴ ساعت مرغ‌ها را در ظرفی کشیده و برای سرو با برگ های گشنیز تزیین کنید.

مرغ مکزیکی را می‌توان با برنج ساده یا برنج مخصوص مکزیکی که همراه نخود سبز و بادام و سبزیجات پخته می‌شود میل کنید، در این صورت غذای با عطر مطبوع استوایی خواهید داشت.

تکفارس آی آر

زمانی‌که سس خوراک مکزیکی با شکلات تلخ و ادویه‌جات مخصوص همراه می‌شود، غلظت و طعم تند مطبوعی را ایجاد می‌کند که کمک می‌کند مرغ به آرامی طبخ شده و بنابراین یک وعده غذایی مناسب برای تعطیلات آخر هفته تابستانی به‌شمار می‌رود.

مواد لازم

ران مرغ ۱۲ تکه

گوجه فرنگی

۸۰۰ گرم

www.takfars.ir

مغز بادام

½ پیمانه

کشمش

¼ پیمانه

شکلات

½ پیمانه

پیاز

۱ عدد متوسط

فلفل سبز

۲ عدد

تک فارس

فلفل قرمز

۱ عدد بزرگ

سیر

۳ حبه

روغن زیتون

۳ قاشق غذاخوری

پودر زیره

¾ قاشق چای خوری

پودر دارچین

½ قاشق چای خوری

T A K F A R S

برگ گشنیز

برای سرو

نمک

به مقدار لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر